Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 11, 2012

Kerajaan kejam...salah SETAN!!


Anehnya, mengatakan kononnya pemerintah itu kejam (0:46), tetapi boleh pula mengutuk pemerintah yang kejam itu di YouTube. Bebas mengutuk dan mengkritik tanpa apa-apa tindakan 'kejam' yang diambil oleh kerajaan kepada si tukang kutuk?!

Memang spesis Bob Lokman. Anak sendiri tak betul...salahkan orang lain...salahkan kerajaan.

Apabila remaja gagal, salahkan kerajaan! Tetapi apabila ramai remaja sejak merdeka yang dah terbukti berjaya, nak salahkan siapa pula?


Bagaimana pula dengan remaja seperti gambar di atas ni? Adakah perlakuannya semasa remaja dulu yang terlebih seksi dan soSIAL adalah disebabkan salah asuhan ibu bapa? Atau semuanya nak salahkan UMNO juga?

What goes around comes around. Itulah yang dinamakan hukum karma cik kak oii!! Kok anak sendighi tak senengeh, logik eh nak salahkan setan pulak ko?

7 comments:

  1. hahaha. terbaek.

    ReplyDelete
  2. Salam kasih.. Sebagai golongan oghang tuo,selalu monung ghisau dan masghul maso dopan anak cucu kito ni. Mako, izinkan esey berkungsi pandangan. Nampak e.. dah ghamai jugak kolompok soni ni dah dokek ko sobolah sanun ni. Jadi, eloklah dironung dongan mato hati kito napo jadi camtu. Apo nang ditogur tu eloklah diamek kiro. Tak sumo botul, tak sumo salah. Bangso kito ni dah lamo berkuaso, tapi masih banyak yang tak kono malah makin paghah.. Jadi, kok sumo buek pokak badak, bawak alamat tak baik. Ikut kajian sosial, kok dah ramai bonar orang soni & sasterawan lari ko sinun, alamat nang berkuaso diateh nak gugur ko tanah. Langsung taknak mondongar uceh oghang, bodoh sombong namonyo tu. Ular menyusor akar takkan hilang biso e.. Wallahu aklam

    ReplyDelete
  3. apa la punya kelakar bercakap si artis nih. nanti jumpa la dia ni kat surau hitam ceramah dengan bob lokman ngan bob kuman. tak percaya tengok la.

    ReplyDelete
  4. Paneh,

    Aghi ni sumo salah UMNO/BN, kok setan ni ngacaupun salah UMNO/BN yo tu. Kok oghang sakit poghut makan tomyam bolobih, pun salah UMNO?BN jugak tu. Hahaha... apo nak buek, UMNO?BN ni hebat bona.

    ReplyDelete
  5. boto la tu. ameno tu kan samo dgn setan

    ReplyDelete
  6. Orang marah bona kek UMNO ni ada sebab e. Masa belum banyak parti politik dulu, kuncu-kuncu UMNO ni bukan main berlagak laie... Semuo projek dio yang punyo, orang lain tak boleh.Mano-mano orang Kerajaan yang nak buat kerja dengan betul, kono tukar tempat lain. Mana2 yang tak join jadi kroni, kono pancung kopalo e. Orang kampong Nak sign surat sokongan pun, banyak na
    songeeh he... Jalan pun berlagak... baru 3 bulan jadi wakil rakyat, dah pakai kereta besar.... Sekarang ni, orang dah banyak pilihan untuk sokong mano-mano parti yang dio suko, ha baru padan MUKO ORANG UMNO..... Kalau Allah Taala tu nak tarik kuaso orang UMNO ni,besok pun boleh... Sodar lah diri tu sikit....

    ReplyDelete
  7. Bukan Kerajaan tu yang KEJAM, tapi orang yang diamanahkan untuk menjalankan tanggungjawab untuk memerintah negara ni yang tak botul. Macam sebuah kereta laaa.. bukan kereta tu yang disalahkan bila selalu rosak, tapi salahkan orang yang punyo kereta tu yang tak check kereta dio... rosak lah deh.... faham tak kalau bagi contoh macam tu.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive