Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, June 1, 2012

Cerai Talak Satu Rosmah


Nelson Mandela dek kerana tekanan rakyat dan tekanan dalaman, terpaksa menceraikan isterinya yang begitu galak melangsaikan wang ringgit hingga juling matanya apabila shopping tak ingat dunia. Gelagat jelek ini nampaknya diwarisi oleh beberapa orang isteri Presiden dan Perdana Menteri negara-negara tertentu.


Wahai Ah Jib Gor, kok dogil bonar Rosmah Mansor yang tak apik cakap orang, angkuh dan tak taat dengan teguran Nenda Hajah Rahah, mako ado baiklah ditalak satukan. Mungkin monang bosar BN dalam PRU-13 nie.

Nak nentukan tarikh PRU-13, tak payah menurun lamo bonar. Kok dah baco 28 September bontang Bajet 2013, Pak Sedaro cadangkan waktu yang sesuai ialah sebelum masuk tahun baru 2013.

Peminat Rosmah pasti melonting dongan cadangan Pak Sedaro ni, Tapi dalam hati ramai orang yang diam, agak eh setuju yor...

5 comments:

  1. apo yang ko merepek ni pak sedaro. cubo ekau lak oghang sughuh coraikan bini kau camno lak? ko sobab ekau tu tak kayo...duit takdo...sobab tu bini kau takpek shopping. kok ekau banyak duit, ntah bini ekau pun samo perangai.

    ReplyDelete
  2. Sian rosmah, asyik kena je ngn pembankang pun kena ngn org umno pun kena. Org2 lelaki melayu ni satu benda yg pantang jgn ada pompuan yg lebih, mcm2 dituduhnya. Nasib baik bkn bini aku yg kena kalau x mmg aku parangkan je ko ni.

    Shalelalela

    ReplyDelete
  3. Aku setuju dengan Anon June 1, 2012 12:31 PM... Kita sebagai orang Islam patut sudah tahu... Perceraian itu adalah perkara halal yang tidak disukai Allah... Bini aku pun kuat shopping gak... Tapi kena la ingat-ingatkan kat dia... Nasihat... Mcm kes Rosmah... Jika dia belanjakan duit gaji laki dia, tidak ada masalah pun... Melainkan jika dia guna wang perbendaharaan negara... Itu wajar diceraikan... Sebab sudah melakukan perkara yang dimurkai Allah iaitu mengambil hak orang lain tanpa hak yang mutlak...

    ReplyDelete
  4. Kita tak perlu melatah mcm blogger pembangkang apabila keluar berita Rosmah kuat shopping... Entahkan sahih entahkan tidak... Percaya kepada fitnah diorang merupakan satu KEJAYAAAN TERBESAR!! Aku bukan sokong Rosmah... Ada juga part yang aku tak suka kat dia... Tapi dari kita sibuk jaga soal bini orang, baik kita jaga bini kita... Mana tau dok kita sibuk dengan hal bini orang, bini kita bermukah dgn jantan lain kat belakang... Jika benda ni berlaku, jangan salahkan bini kita lak... Tanya diri sendiri... APA SALAH KITA...!?

    ReplyDelete
  5. BANGANG..BINI KO KUAT SHOPPING DUIT ENGKO..YG KAK ROS NI DUIT KERAJAAN..DIA BKN PENJAWAT AWAM PUN..TU PN XPAHAM..

    ReplyDelete

Blog Archive