Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, June 1, 2012

Cerai Talak Satu Rosmah


Nelson Mandela dek kerana tekanan rakyat dan tekanan dalaman, terpaksa menceraikan isterinya yang begitu galak melangsaikan wang ringgit hingga juling matanya apabila shopping tak ingat dunia. Gelagat jelek ini nampaknya diwarisi oleh beberapa orang isteri Presiden dan Perdana Menteri negara-negara tertentu.


Wahai Ah Jib Gor, kok dogil bonar Rosmah Mansor yang tak apik cakap orang, angkuh dan tak taat dengan teguran Nenda Hajah Rahah, mako ado baiklah ditalak satukan. Mungkin monang bosar BN dalam PRU-13 nie.

Nak nentukan tarikh PRU-13, tak payah menurun lamo bonar. Kok dah baco 28 September bontang Bajet 2013, Pak Sedaro cadangkan waktu yang sesuai ialah sebelum masuk tahun baru 2013.

Peminat Rosmah pasti melonting dongan cadangan Pak Sedaro ni, Tapi dalam hati ramai orang yang diam, agak eh setuju yor...

5 comments:

  1. apo yang ko merepek ni pak sedaro. cubo ekau lak oghang sughuh coraikan bini kau camno lak? ko sobab ekau tu tak kayo...duit takdo...sobab tu bini kau takpek shopping. kok ekau banyak duit, ntah bini ekau pun samo perangai.

    ReplyDelete
  2. Sian rosmah, asyik kena je ngn pembankang pun kena ngn org umno pun kena. Org2 lelaki melayu ni satu benda yg pantang jgn ada pompuan yg lebih, mcm2 dituduhnya. Nasib baik bkn bini aku yg kena kalau x mmg aku parangkan je ko ni.

    Shalelalela

    ReplyDelete
  3. Aku setuju dengan Anon June 1, 2012 12:31 PM... Kita sebagai orang Islam patut sudah tahu... Perceraian itu adalah perkara halal yang tidak disukai Allah... Bini aku pun kuat shopping gak... Tapi kena la ingat-ingatkan kat dia... Nasihat... Mcm kes Rosmah... Jika dia belanjakan duit gaji laki dia, tidak ada masalah pun... Melainkan jika dia guna wang perbendaharaan negara... Itu wajar diceraikan... Sebab sudah melakukan perkara yang dimurkai Allah iaitu mengambil hak orang lain tanpa hak yang mutlak...

    ReplyDelete
  4. Kita tak perlu melatah mcm blogger pembangkang apabila keluar berita Rosmah kuat shopping... Entahkan sahih entahkan tidak... Percaya kepada fitnah diorang merupakan satu KEJAYAAAN TERBESAR!! Aku bukan sokong Rosmah... Ada juga part yang aku tak suka kat dia... Tapi dari kita sibuk jaga soal bini orang, baik kita jaga bini kita... Mana tau dok kita sibuk dengan hal bini orang, bini kita bermukah dgn jantan lain kat belakang... Jika benda ni berlaku, jangan salahkan bini kita lak... Tanya diri sendiri... APA SALAH KITA...!?

    ReplyDelete
  5. BANGANG..BINI KO KUAT SHOPPING DUIT ENGKO..YG KAK ROS NI DUIT KERAJAAN..DIA BKN PENJAWAT AWAM PUN..TU PN XPAHAM..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive