Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, July 26, 2012

Kreatifnya dia...

Di bawah ini ialah logo Hari Merdeka 2012 yang telah diluluskan oleh siapa pun tak tahu. Yang pasti si tukang buat logo dan si tukang lulus logo mungkin sama saja agaknya otak letak kat lutut. Nak tahu keterangan logo, boleh klik KPKK sini.

Cantik kan? 'Tahniahlah' kepada Jawatankuasa Induk Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55.

Atas ni pula adalah antara design logo baru hasil cadangan daripada segelintir rakyat Malaysia yang prihatin terhadap 'tahap kreativiti' kumpulan Rais Yatim mencipta logo Merdeka 2012. Boleh klik sini dan sinun.

Dah la tema satu hal...ni logo pun satu hal jugak...

Apasal BN suka kentut di tahiyat akhir? 

3 comments:

  1. Cantik dah logo tp tema 'palui'. Baik ckp undilah barisan nasional terus.

    ReplyDelete
  2. Makin lama makin lawak la aku tengok BN ni. Macam tak nakmenang PRu ja.

    ReplyDelete
  3. iyo...bn makin kelakar akhir2 ni. tapi tak sekelakar pas dan pkr la. geng2 melayu sedang buat kelakar dan kaum lain pakat2 jadi tukang gelak.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive