Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, July 20, 2012

Strategi Muhammad Al-Fateh

Negara di bawah selia kepemimpinan Barisan Nasional telah makin belajar pesanan Kerajaan Unggul Ottomaniah pimpinan Sheikh Muhammad Al-Fateh yang berjaya menawan Constantienapol. Pertemuan yang dimulakan sejak 2011 dengan menghantar 400 orang Imam menunaikan Haji tahun 1433H.

Pertemuan dengan Persatuan Pesara Kerajaan Persekutuan membuktikan bahawa Kerajaan sedang aliran pemikiran yang betul dan tuntas. Pertemuan bersama Pemimpin Muda di Parlimen Malaysia ialah langkah yang sewajarnya diperturunkan sejak 2004. 

Seterusnya YAB PM wajar mewajibkan semua pemimpin Muda mengikuti latihan islah Negara melalui Program Kader Pemimpin Biro Tatanegara yang modulnya dimulakan sejak 1975 yang akhirnya dimatikan pada 2005. 

Bab ini Raja Arif kena ambil peduli kerana kumpulan pemimpin muda "kelabu asap" makin ramai, baik dalam Majlis Belia Malaysia, Majlis Belia Negeri, NGO berorientasi pemimpin Muda dan Persatuan-persatuan Mahasiswa IPTA dan IPTS, termasuk di Luar Negara.

5 comments:

  1. Goli porut den..UMNO nak ngaku...Muhammad Al Fateh...ado ko bangun tiap malam...solat TAHAJUD...Solat jomaah tak tinggal..Isnin khamis PUASO..cam Muhammad Al Fateh ...kooo...UMNO bilo sosak...sumo abih diKUDO eh...Parti politik memerintah IMAM ko???...atau ISLAM yang patut..memerintah UMNO...sebona eh...

    ReplyDelete
  2. Ori Gato, kau ini pembaco paling bangang pornah dilahirkan...bacolah secara "read between the lines"...

    ReplyDelete
  3. Anak Rombau Di RantauJuly 22, 2012 at 12:37 PM

    Pado pendapek den:
    1. Setakat bg jubah & haji free kek imam2 tak cukup nak ikut muhammad alfateh. Jauh panggang dari api. Itu umpan PRU 13 ajo tu. Ramailah imam2 lapar umpan yg torpancing lopeh ni.
    2. Modul BTN 1975-2005 tu dah out of date. Kono poie Turki botul2 kaji sejarah & modul training muhammad al fateh tu.
    3. Sumo PM, Montori, MB, Exco, MP konolah banyakkan taubat & bangun malam utk tahjud. UMNO kono program tahjud perdano kek stadium godang macam PAS buek tu.
    4. Hidup biar nampak sederhano macam rakyat biaso. Ghontikan amal rasuah & hidup mewah & mogah2.
    5. Ghontikan program hiburan ala K-Pop atau sewaktu dgnnya.

    ReplyDelete
  4. den pun anak rombau gak.. sedap yo kau koto imam tu lapar kena pancing... agak ea kau raso kau tu lebih baik dari mereka yo...

    ReplyDelete
  5. Anak Rombau Di RantauJuly 23, 2012 at 10:09 AM

    Waghih Baharuddin, Salam sedaro kito. Den nak kobar pondapek ajo. Kan memang adat e camtu.. Kerana budi togadai bodi. Dek hadiah jubah & Haji free ado ygi gadai prinsip.

    Lopeh ni boduyunlah imam2 tu baco khutbah puji kerajaan. Lopehtu suruh makmum sokong BN. Itulah untung e ado PR. Dapek imam2 jubah free & haji free. Bukan duit BN, duit petronas - duit rakyat & kito semuo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive