Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Tuesday, July 31, 2012

Siapa sebenarnya BOS?

Jom sokong LGBT! Jom sokong murtad! Jom sokong keselamatan Israel! Jom burukkan Malaysia di luar negara. Jom bocorkan rahsia pertahanan negara supaya musuh kita tahu kelemahan kita. Jom turun demonstrasi ke jalanraya! Jom huru-harakan negara! Jom jahanamkan harta awam! Jom tipu anak muda! Kalau kita kalah PRU maknanya UMNO tipu dan bukannya sebab rakyat yang tak nak undi kita! Pedulikan kalau orang tak percaya sebab dana Israel masih banyak lagi belum guna..!!

Kito pedayo umat Islam konon kito nok laksana hudud padahal mo DAP pun kito tak brani nak kecek banyak, err..kito pakat bersetuju untuk tak bersetujulah, err..tak pun kita buak negaro isle dulu..tupun DAP tok sir beri, err..kito tuka pulok negaro kebajikay, err..kita isle kan DAP dululah, err..kita kapirkan sapo yang tok sokong kito, err..kito jual kalimah Allah pado kristian, err..kito samokan Nabi dengan mat kampung, err..sesapo nak ampun dosa, dapak tiket ko syurgo, minum air jampi, cukur jambul, amik syafaat, curi selipor, gi mekoh tajaan, nok kawe ngan setan dan segalo mace aktiviti sesak..bole la datang jumpo ambo!

Kasi langkah mayat aku dulu la...ada bran ka? Aku Mursyidul Am Pakatan Rakyat la...

Hekelehh...

22 comments:

  1. Yolah..yolah..den pi buek kojo la ni. **bos perati den tongah layan blog.

    ReplyDelete
  2. Caption najib tu klakar. Hehe. Tp semua org pun sedar yg 3 ekor pic kat atas tu mmg pakar belit tak boleh pakai. Mewakili pulak parti yg pun sama x boleh pakai.

    Suka atau tak...mmg kita terpaksa gantung harap lg pd umno bn. Pembangkang skrg belum sedia dan layak. Pengundi x byk pilihan. Pilih yg paling kurang mudharat.

    Tp manalah tau akan dtg akn wujud parti paneh miang..masa tu undi aku pasti pd korang.

    ReplyDelete
  3. pas kalau nak selamat kena singkirkan nikaziz capat. dia dah jadi burden yang susahkan pas. tak boleh nak cover lagi. apa saja yang nik aziz cakap pasti akan back fire pada pas. ahli pas lain bila nak sedar? aku pun ahli pas juga.

    ReplyDelete
  4. haha. no komen. atas gila. no 2 nyanyuk. no 3 racist. no 4 kelakar. hihi.

    ReplyDelete
  5. takdak pula set pembangkang yang komen. rindu plak nak baca komen hompuk. agaknya semua pakat2 setuju kot statement ni. hehehe. paneh jangan lupa plan kita.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Gambar no1 Setan besar, gambar no 2 Pengikut setan besar, gambar no.3 Pelindung setan besar, gambar no.4 Memang takut setan.... : )

    ReplyDelete
  7. paling bodoh dan miang...

    ReplyDelete
  8. Salam waghih semuo... bulan poso ramadhan ni, kok nak ponuh pahalo, kurangkan nulih apo2 yang membazir dan menambah doso tu...

    Lagi banyak kito pitnah oghang, lagi toghuk kito dapek hukuman pitnah dari Allah nanti..

    Masonilah nang terbaik, kito semuo muhasabah diri dan mendoketi Tuhan. Moh samo mencari ketenangan. Mudah-mudahan, solopeh ni Allah boghi kito jalan selamat bangso selamatkan agamo dengan bijaksano dan matang. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  9. Den setuju amek2 ngan anon 1.21 pm di atas tu. memang idea bagus buleh sodarkan kito ni.

    Kito ni bojuang nak togakkan kobonaran, selamatkan bangso dan agamo. Tapi, apo yang kito buek sekarang ni nak nambah jahanamkan lagi nampak e.

    Oghang tuo cakap macam tikuieh nak baiki labu.

    ReplyDelete
  10. Bagus jugak ada artikel mcm ni supaya org sedar dan boleh buat pertimbangan yg waras dgn hati yg tenang dlm keadaan berpuasa akan apa jenis pemimpin yg mereka bakal pilih utk masa depan.

    Yang sorg tu x habis2 buruk negara sendiri pd org luar. Ada ke pembangkang negara luar burukkan negara mereka sendiri pd negara lain? So fikirkanlah spesis org mcm ni yg konon nak jd ketua kita semua.

    Yang sorg tu pulak janji hudud dan perjuangan islam tak lekang dibibir. Sekali kena sergah dgn anak singh terus menikus. Kan cuba menipu rakyat namanya tu. Berjanji perkara yg tak mampu pun nak tepati. Ciri2 munafik. Tgk selangor dan penang pun dah cukup. Rakan sepakat pun tak mampu nk kawal. Kompromi demi kuasa...sanggup gadai islam. Maknanya spesis ini lebih teruk dr umno kerana cuba jual agama, padahal sama je perangai Adakah org sebegini yg layak diangkat jd pemimpin. Islam dagang di akhir zaman...inilah jenis pedagangnya.

    Pas berjuang dah lama...tp Allah tak bg peluang perintah apa sebabnya? Allah uji bg jd pemerintah di Kelantan, Kedah, Selangor dan Penang pun dah cukup utk membuktikan warna sebenar pas. Tidakkah kita terfikir qada dan qadar Allah itu?

    ReplyDelete
  11. Anon 121pm...boleh den tau apo yg penulih ni tulih yg dikatokan pitnah dan membazir? Cuba hurai sesatu. Sobab setau den bondo2 yg ditulis tu mmg dibuek oleh si pelaku dlm gambar. Tak kiro dlm media utamo ko, media pembangkang ko, sumo bukti terbontang dopan mato. Cumo nk xnk yo paham. Cubolah torangkan anon part mano yg dikatokan pitnah dan membazir tu? Boleh kito jadikan medan ni platform utk kito muzakarah dlm ni domi kemaslahatan umat islam dan bangso kito. Taman2 ilmu x somostinyo gi dongar kelas atau ceramah. Blog pun boleh je jadi medan usrah.

    ReplyDelete
  12. Ini den nak jawap utk bongek boy..

    1. Nang dikato membazir tu...

    haha. no komen. atas gila. no 2 nyanyuk. no 3 racist. no 4 kelakar. hihi.

    2. Nang dikato pitnah tu..

    July 31, 2012 8:56 PM

    Gambar no1 Setan besar, gambar no 2 Pengikut setan besar, gambar no.3 Pelindung setan besar, gambar no.4 Memang takut setan.... : )

    August 1, 2012 1:53 AM

    3. Nang dikato politik sompit.

    Yang sorg tu x habis2 buruk negara sendiri pd org luar. Ada ke pembangkang negara luar burukkan negara mereka sendiri pd negara lain?

    Jawapan: Kok nang momentah tu dah zalim dan menindeh rakyat sendiri, apokan dayo, konolah mengadu kek nogori lain. Itulah nang dibuek rakyat Chechen, Syria, Libya, Mesir, umat Islam Thailand, Myanmar, Filipina dll. Kok ado jawapan, jawaplah secaro terbuko. Jangan guno ISA atau OSA pulak.

    4. Maso bukan ponontu

    Pas berjuang dah lama...tp Allah tak bg peluang perintah apa sebabnya?

    Jawapan: Botul dan salah bukan ditontu dek copek dan lambek... Ikhwanul Muslimin di Mesir, dah berjuang hampir 8o tahun, baru hari ini dapek jatuhkan pemerintah zalim.

    5. Nang dinamokan persepsi..

    Sobab setau den bondo2 yg ditulis tu mmg dibuek oleh si pelaku dlm gambar. Tak kiro dlm media utamo ko, media pembangkang ko, sumo bukti terbontang dopan mato.

    Jawapan: Apo nang disobut tu, hanyolah persepsi ajo.. Persepsi buleh botul, buleh salah. Dalam politik ni, sapo nang pandai bontuk persepsi rakyat diolah nang monang pilihanrayo. Jadi, dek BN ni ado kuaso - dio gunolah segalo media utamo, suratkabar, jentera kerajaan - BTN, PLKN, JASA, TV, Radio dan macam2 lagi, sebar pitnah tu. Mako kito pun yakinlah dio botul. Dah tu, guno pulak duit rakyat pulak tu..

    ReplyDelete
  13. Salam...Apo pandangan sedaro semuo tontang hal ini. Takdoko orang Melayu kito nang buleh buek kojo ni?

    "George Kent, a company owned by Tan Kay Hock, Prime Minister Najib Tun Razak’s golf partner, won the Ampang LRT Line Extension Project (LEP).."

    Dah beribu injiner Melayu dilahirkan dek negaro, asal ado ajo projek mega sumo bagi kek bukan Melayu, sobab dio rapat kek PM. Paling elok pun, Syed Mukhtar Al Bukhari (Macamlah orang Melayu ni bungkor bonar2).

    ReplyDelete
  14. Ini satu lagi cagho nak bontuk persepsi.. Inilah cagho nang bokuaso buek zalim kek lawan politik lain..Sesamo UMNO pun dio sanggup buek (ingat laie kes Datuk Taha?), inikan pulak parti lawan...

    Penyiasat persendirian P Balasubramaniam muncul daripada persembunyian dan membuat satu lagi pendedahan yang menggemparkan - bahawa terdapat percubaan kedua untuk merasuahnya ketika dia berada di India, kali ini untuk memburuk-burukkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  15. elok podeh boy komen artikel paneh tu. bukan komen org lain punya komen. tapi kalau cerita bab persepsi, siapa agak eh yg handa buek persepsi sampai sanggup super impose gambar mengaitkan pm dgn bdk monggol? last2 pemimpin pkr sendiri ngaku gambar tu super impose. bagus burukkan negara sendiri sebab kerajaan zalim? org yg burukkan negara sendiri tu elok pulak tiap2 bulan ke luar negara. dan rakyat macam kamu boleh pulak kutuk2 kerajaan sewenangnya tanpa bukti dan masih boleh pulak bernafas dan ketawa. kan ke zalim kerajaan tu. hehehe. defined kezaliman? hehehe. semua salah kerajaan je nampak? salah sendiri macamana pulak? baik kerajaan tak pulak dipuji. hmmm...manusia 'bersyukur' inilah contohnya.

    ReplyDelete
  16. Saya memerhati perbincangan di atas. Semua perpecahan orang Melayu bermula dari Dr Mahathir Muhammad. Semua tokoh yang dapat menyaingi beliau disingkir - Musa Hitam, Ku Li, Ghafar Baba & Anwar Ibrahim (AI).

    Mahathir hanya bertemu buku dgn ruas, apabila menyingkir AI. 50% ahli UMNO dan majoriti Melayu sokong beliau. AI tiada masalah rasuah untuk dikenakan. Maka diciptalah tuduhan liwat tu.

    UMNO adalah parti pertama DALAM DUNIA politik Melayu guna tuduhan seks/lucah jatuhkan pemimpin Melayu lain. Rekod hebat dunia.

    Selepas 54 tahun dpt peluang memerintah negara dan menyonglap segala harta negara dengan segala rasuah yang berleluasa, sepatutnya para pemimpin UMNOlah yang wajib bersyukur kepada rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu (yang masih miskin dan ketinggalan).

    Saudara marah pemimpin politik berkuasa dikritik diluar negara. Saudara tak nampak pula pemimpin pembangkang dihina begitu rupa setiap hari - media perdana, tv3 dsb. Bukankah itu kezaliman?

    Rakyat menuntut pilihanraya bersih, disembur air berasid, dipukul disepak terajang separuh nyawa, bukankah itu kezaliman?

    ReplyDelete
  17. correction anon 325am. siapa sebenarnya yg singkirkan ghafar baba? please check your fact right.

    musa hitam letak jawatan, bukan disingkirkan sbb dia menyokong kuli. please check your fact again.

    mahathir yang bawak masuk anwar dan mengangkat anwar hingga jd no 2 dlm negara, so adakah mahathir tak boleh juga buang anwar. please understand this fact.

    umno parti yg tuduh pemimpin melayu seks dan lucah? how many time you must check your fact right. siapa yg buat tuduhan? adakah umno atau individu/plantif? are u just lives in jungle or just read local news without knowing there a so many world leaders was convict with sex scandal, not only anwar ibrahim? please wake up la!

    54 umno dikatakan rasuah, songlap duit negara...bla..bla..bla. so mana bukti? kenapa dah 54 tahun majoriti rakyat senyap masih menyokong? melayu ketinggalan? huh...still didnt know the fact. do u know how many malays did so well oversea n become such respected expatriate? tak kira lagi dalam negara. anak petani, jadi engineers, lawyers, doctors, saintis, bla..bla..bla...! u cerita melayu mana? melayu malas macam u ke yang semua nak kena suap?

    pemimpin pembangkang dihina? hmmm...yg hina di pentas ceramah macamana pula. well if they really good person like wan azizah, takde siapa pun nak hina mereka. they deserve what they do.

    bersih? oh please...siapa suruh kumpul? siapa suruh buat rusuhan tak tentu hala. and by then, kalau menang spr adil, bila kalah spr tipu. hahaha. childishness.

    ReplyDelete
  18. wah! wah! wah!.. ini yang susah org melayu spesis hebat ni.. bila dah naik angin terus cakap oghang putih lak deh... hebat! hebat!

    kah! kah! kah!!

    releks la bro!!!

    kah kah kah!!!

    ReplyDelete
  19. Sdra Anti hipokrit, sesekali elok baca yang ini. Inilah budaya profesional cara pemimpin korup jatuhkan musuh politik.. MENCIPTA FITNAH. Dalam bahasa mat saleh (sesuai dgn mood sdra kini).

    "Hamzah Zainuddin is being accused of trying to bribe private eye P. Balasubramaniam to frame Anwar Ibrahim. This is a very serious allegation and an allegation which Hamzah will need to reply to. Tomorrow, Malaysiakini will be revealing his name so Hamzah had better get ready with a response. A denial is not good enough and ‘no comment’ means you are guilty. So, Hamzah, what is your response?"

    Anihnya dia bekerjasama dengan Deepak Jaikishan (rakan bisnes Rosmah Mansor)

    Untuk info lanjut, sila rujuk: http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/50914-hamzah-zainuddin-sila-jawab

    ReplyDelete
  20. Salam semua,

    Jika kena bab 'mereka', itu semua persepsi dan fitnah!

    Jika kena bab 'kita'...kena siasatlah, kena tubuh suruhanjayalah, ini semua benarlah (wlpn tanpa sebarang bukti sohih..hanya setakat rujuk malaysiatoday?!) etc. Tipikal sangat.

    Kebenaran agaknya hanya milik 'mereka' dan bukan milik 'kita'. Tuhan 'mereka' ajar macam tu agaknya. Heh..

    Selamat berpuasa semua. Assalamualaikum wbt.

    ReplyDelete
  21. Hebat Mahadet bentuk minda pengikutnya!! Luarbiasa!! Hingga segala pitnah yg diciptanya berjaya diterima diperjuangkan sehingga sanggup 'syahid' agaknya.

    Patutlah Mahadet akui tiada lg yg cerdik tinggal dlm UMNO. Yang cerdik pintar profesional semua lari masuk PAS & PR.

    Selama 22 tahun Mahadet pimpin, didik & ndoktrinasi minda orang Melayu, inilah hasilnya. Dia sendiri hina pengikut & parti yg pernah dipimpinnya. Dan.. Paling sedih, orang Melayu pecah belah dikerjakannya.

    ReplyDelete
  22. Saya salut pada bloger Paneh Miang ni.. Bersikap terbuka. Meski banyak dikutuk & pandangan berbeza, Paneh tetap terus terbuka menerima kritikan. Jika bloger yang taksub, sudah lama ruang komen ditutup atau ditapis.

    Apapun tahniah syabas kpd bloger Paneh. Moga blog ini terus menjadi forum sihat menjana minda Melayu baru bermaruah penyelamat umat masa depan.

    Hadis Nabi: Berbeza pendapat itu adalah suatu rahmat. Maka usahlah kita menjadikan ia sebagai musibat. Itu salah kita.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive