Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, July 23, 2012

Pakar Pelingkup PUTRAJAYA

Yusof Hassan mantan Pengarah Bahagian Perhubungan dan Sumber Manusia JAKIM yang kini ahli Pas berpantun, "Apa guna pergi ke bendang, kalau tidak menanam padi, apa guna keris disandang kalau tidak berani mati!"

Berani mati untuk apa? Kuasa di tangan mengurus sebuah Negeri Kelantan pun tak dijalankan amanah dengan berintegriti. Kuasa menegur Kerajaan Selangor yang didalang oleh Ronnie Liew yang dicap oleh kalangan Akauntan Cina dan Juruaudit Cina Negeri Selangor sebagai "bapa parasit" Selangor, pun tak boleh. Apa lagi menegur Kerajaan Pulau Pinang dibawah telunjuk Komunisme melalui DAP pun tak bertelur?!

Kedah sebuah negeri yang terkeluar daripada senarai kerana Azizan pandai bawa diri dalam menghaluan pentadbiran kuasa eksekutif negeri, walaupun pelbagai polemik wujud dan keputusan "tidak bodoh"nya, agar PKNK menjual saham FGVHB sebanyak 500,000 saham. Akhirnya penganut dan penghimpun OREN karangan Pas juga tertipu dan ditipu mentah-mentah oleh pemimpin Pas sendiri. Tahniah?!

Kini begitu ramai artis Malaysia, bekas pegawai kanan kerajaan Persekutuan yang merajuk diri, juga bekas ahli politik yang tak dapat jadi Pengerusi MAS, Pengerusi GLC lain-lain; telah membawa diri masuk Pas dan buat pelbagai agenda "halal" yang "haram", sesuai dengan amalan Syiah, Wahabi dan Khawarij cetakan Pas. Pas yang dikhabar oleh Kadir Sheikh Mamak sebagai parti bersama-sama memerdekakan negara? Hey brader...Pas tidak wujud pada 1946. Pas hanya wujud pada 1951 dan secara rasmi pada 1955 disebabkan hasutan dan tipu daya Inggeris. Pas adalah kalam-kalam politikus PAKAR PELINGKUP PUTRAJAYA.

Begitu ramai yang merajuk tidak sedar bahawa selama ini mereka makan nasi atas ehsan Kerajaan Barisan Nasional berfahaman kuat Ahlul Sunnah Wal Jamaah. Begitu ramai yang lupa diri dan sedang mengalami konflik identiti kerana apabila pencen, memilih untuk keluar Barisan dan mengambil keputusan masuk Bulatan terbitan Freemasonary.

Semua yang merajuk sebenarnya "mereka hendak lawan siapa"? Kerajaan Barisan Nasional zalim mengikut nahu mereka berasaskan apa? Buktikan siapa yang hidup merempat di kalangan mereka yang merajuk ini?

Pas dalam penulisan harakah tidak selesai dalam urusan ranting/furuq. Inilah skema latihan doktrin Pas supaya rakyat terus dibuai mimpi Syurga untuk Pas dan kononnya Neraka jika undi UMNO! Sedangkan Pas berterusan membenarkan fahaman Komunisme, Freemasonary, Syiah, Wahabi dan Khawarij bermaharajalela dan sedia maharaja dalam lantai-lantai kemerdekaan sejak 31 Ogos 1957.

Sudah terang lagi bersuluh DAP ialah pembawa ajaran Komunisme dan Sosialisme melampau dalam negara sejak diangkut daripada 20 April 1930. Mereka telah merancang program perampasan kuasa secara fizikal dan mental. Dek peristiwa Perjanjian Hadyai 1989, mereka terpaksa akur bahawa rampasan fizikal gagal. Hari ini peralihan minda bermula secara halus dan diam, terutama dikalangan anak muda urban.

Mencetak pakar-pakar pelingkup PUTRAJAYA ialah anggota pegawai kerajaan yang simpati dengan Anwar Ibrahim. Ottawa Lodge 158 merakam bahawa Anwar Ibrahim bertaraf Bishop. Kalau boleh dibuka laman itu, maka dapatlah fahaminya. 

Freemasonary mula mengintai Anwar Ibrahim pada tahun 1971. Banyak pembuktian fizikal dan nyata ada dalam simpanan bilik kebal Negara tentang Anwar Ibrahim yang tidak ditelanjangkan. Kerajaan Persekutuan Malaysia di bawah Barisan Nasional masih bijaksana dalam menterjemah makna AMAN dan DAMAI, yang kian dinafikan oleh kumpulan kufur nikmat Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Abdul Hadi Awang.

Akhbar Harakah, Roket dan Keadilan sudah memainkan isu-isu dan api melaknat ketuanan Negara secara diam, ibarat api dalam sekam, gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut.

Pembaca simpati Pas, PkR dan DAP yang ikuti penulisan Paneh Miang, pasti akan terangsang untuk tidak bersetuju; kerana akal dan fitrah adab mereka telah rosak lagi merosakkan. Rosak mereka kerana doktrin-doktrin 1930, doktrin 1955 dan doktrin 1997 yang menjadi sebahagian daripada denyut nadi mereka, tanpa mereka benar-benar faham akan maknanya.

Wahai UMNO yang sedang dilamun cinta "gelojoh dan tolol", kalau nak lawan dan berperang dengan Pembangkang, bunuhlah ideologi mereka, bukan hanya dengan "cinta siber" semata-mata...

2 comments:

  1. Kah kah kah.. Wahai sdro Cicit Kamat, apo nang dilalutkan ni? Sonak poghut den dek golak!! Nampak bonar pulak sdro sodang poso!!

    Relekla bro. Kalu dah UMNO tu dilamun cinta 'gelojoh & tolol' memang layaklah ambik cuti panjang solopeh PRU 13 nanti kan? Dio dah tak sodar diri. Lantak diolah!!

    ReplyDelete
  2. Pemimpin-pemimpin UMNO ni dah banyak kali di tegur, diberi nasihat dan di bekalkan pandangan. Rasanya lagu Jom Ubah yang selalu di mainkan pembangkang maso ceramah tu dijadikan lagu wajib ganti lagu Bersatu dalam Persidangan-persidangan UMNO Bahagian sekarang ni. Tapi bak kato anon 7:16 Lantak dio...lah!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive