Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, September 16, 2012

Kayanya dia...

Jadi bodyguard saja pun dah pakai Camry. Duduk sit belakang plak tu. Siap acu-acu pistol kat orang. Kalau rakyat tak berduit, manalah mampu nak pakai Camry dan amik lesen untuk beli senjata macam bodyguard dia tu. Hmmm...


Kalau belum jadi Perdana Menteri pun, bodyguard sendiri dah mewah...si TUAN bodyguard entah macamanalah mewah lagi agaknya. Mana dapat duit? Nak harap pencen sebagai mantan Timbalan Perdana Menteri pun bukannya dapat sebab dah pernah disabit jenayah dan masuk penjara. Nak bergantung elaun AP Permatang Pauh dan elaun Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat, berapa sen jelah yang dapat. 

Kalau Pas kutip derma tiap kali lepas ceramah selama setahun pun, belum tentu boleh beli Camry.

Agaknya duit simpanan hasil menyonglap selama 16 tahun dok dalam kerajaan termasuk 5 tahun jadi Menteri Kewangan + Timbalan Perdana Menteri dulu kot. Tak pun mesti ada yang tukang sponsor. Hmmm...negara mana agaknya yang nak sangat Malaysia sebagai negara Islam ke-2 termaju di dunia ni jatuh dan ranap. Amerika ke Israel?? Ish...duit masyuk kat TUAN bodyguard tu tang sana agaknya.

Patutlah bongkak boleh jadi Perdana Menteri jam 3 petang. Belum jadi PM pun dah kaya raya! Kok jadi PM sok...entah macamanalah kayanya bodyguard dia...!

Hmmm...saja buat argument bodoh kerana pencacai pembangkang suka bagi komen bodoh. Hihihi...

15 comments:

  1. Kira ok ler, jadi bodyguard dapat duduk Camry. Rezeki masing-masing.
    Nasib baik tau buat kerja-kerja jugak.

    Tak macam orang yang tak erti ternak lembu dapat RM250 juta untuk menternak. Berapa banyak BMW dapat beli tu?

    ReplyDelete
  2. Ternak lembu dlm kondo lagi bangang.

    ReplyDelete
  3. Bila masa plak malaysia ni jadi negara islam, jgn jd bangang bro. Kalau lu check syarat sesebuah negara layak dipanggil negara islam, confirm Malaysia bukan sbb ciri nya pun dh gagal
    Blog lu ni elok ditong sampahkn jer la, hahaha

    ReplyDelete
  4. Ada org tido semalaman kat hotel boleh beli camry 2 biji kowt hehehe

    ReplyDelete
  5. Aku kan...nanti.. lepas mengundi PRU13 kan...aku tak mahu lagi body2guard...betul...tak perlu lagi rasanya ...sebab kalau mati pun tak pe...sebab aku undi PAS....Gerenti Syurga beb !!!

    ReplyDelete
  6. apo ciri negara islam anon328pm? crita la skit. kongsi ilmu. setakat nafi budak taska pasti pun bolih. ke ciri negara islam ialah kotor dgn sampah sarap, semak samun, air keruh dan berbau, songlap duit balak, songlap duit kohilal, songlap duit memali, songlap duit kambing jamapari dan songlap duit ladang rakyat macam kat kelantan tu? berbilion tu... camtu ko ciri negaro isle?

    ReplyDelete
  7. anon328pm, tolong beri spesifikasi terperinci ciri2 negara islam. Belajar sejarah negara sampai khatam la bro....negara ni majoritinya org melayu dan islam dan aman walaupun agama lain bebas dianuti. Tak rasa bangga ke? Kalau masih x bersyukur dan x bangga jd rakyat malaysia atau rasa dizalimi dan merempat di negara sendiri, anon328pm boleh buat pasport dan pergi ke mana2 negara yg dirasakan sesuai dgn jiwa anon328pm. Jgn main cakap dan terikut2 agenda pembangkang tu? Ada otak fikir masak2. Lagi satu, apa ciri2 negara islam yg ada kt negara2 arab di asia barat skrg? 90% pemimpinnya dh dijajah oleh Barat!! Agak2 rakyat bebas & aman ke? Pemimpin diaorg makin kaya raya sama kaya macm anwar ibrahim yg disponsor Amerika & Israel!

    ReplyDelete
  8. Polak den, bila pula Kelantan sebuah negara???

    ReplyDelete
  9. itu hanya analogi la anon. payah tul cakap ngan set2 ni.

    ReplyDelete
  10. KAMU NI BETUL2 PENCACAI TOTOK TAHAP (?) TAK SERIK2 NAK FITNAH ANWAR LAGI... SAHLAH PENASIHAT KAMU NI.. SYAITAN YANG DIKENALI..

    Ex-top cop: Mahathir could be probed for abetment

    Hafiz Yatim
    9:06AM Sep 17, 2012

    EXCLUSIVE Former premier Dr Mahathir Mohamad, who had played an instrumental role in the sacking of his then deputy, Anwar Ibrahim, could be investigated for abetting present attorney-general (AG) Abdul Gani Patail and former inspector-general of police (IGP) Musa Hassan in fabricating or concealing material facts.

    This is unless Mahathir can show proof that he had taken necessary action to prevent the two from doing so, said former Kuala Lumpur Criminal Investigation Department chief Mat Zain Ibrahim, who was the man in charge in the investigation of Anwar's black-eye incident.

    This, he said, follows the admission by Musa in an interview with Malaysiakini last May that he took Anwar's blood sample from Mat Zain's black-eye probe to conduct DNA test for another case - the one involving allegations of sodomy - which Musa was the investigator...

    ReplyDelete
  11. Hafiz Yatim ..
    Ex Top Cop or Ex Top Cock?

    Is This Mat Zain Ibrahim u mean the Ex Top Cock man?

    Nuar deserve the Black Eye man...
    His pundekkutty shoul ber cut off....

    ReplyDelete
  12. Anon 16 September 328pm...kok baning bonar, kau masih sinikal dengan status Malaysia sebuah Negara Islam...Kau buang kewargenaraan la...apo menyomak dalam Negara nie lagi. Sonang..lopeh tu, kau nak pulun dan balun di Negara Luar Malaysia..go a head

    ReplyDelete
  13. Ingat tak kes orang UMNO berbunuh sama sendiri sebab POLITIK dan KUASA - asal Negeri Sembilan .... dan ada pertalian darah pulak tu

    Orang Negeri Sembilan memang jahat semuanya .... lepas ni kita tengok lah puak-puak dan juak-juak UMNO Negeri Sembilan saling berbunuhan - cepat-scepat le masuk kubur mudah-mudahan selamat kita dari kejahatan mereka .... ISA SAMAD perompak, KJ perompak, Shaziman perompak, Mohamad perompak, Rais Yatim dengan pembantu rumah .... sikit aje lagi sampai lah tahap pembunuh pulak - tahap ROSMAH dengan C4 dan suka merompak duit RAKYAT

    ReplyDelete
  14. korang semua salah .... orang BN terkaya di MALAYSIA adalah TAIB MAHMUD - duit dia kalau buat kesat tahi sebagai tisu paper buat 1 MALAYSIA tak akan habis..... berapa duit dia USD 21Billion = RM 64Billion .... terkedu Najib nak lawan Taib Mahmud .....

    ReplyDelete
  15. adoi paneh eaaaa....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive