Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 25, 2012

Baculnya NC dan TNC USIM...

Ganti nama khas paling sesuai ialah Pro Mahasiswa (fahaman dalam pengaruh Pas-PkR-DAP) manakala Pro Aspirasi (fahaman dalam pengaruh Barisan Nasional). Gamat sungguh khabarnya pada malam manifesto calon-calon pilihanraya Universiti Sains Islam Malaysia di Nilai baru-baru ini.

Untuk NC dan TNC kalau kono boikot dengan mahasiswa ini ialah perkara biasa. Namun, yang paling tak biasa ialah kurang bil-hikmah "menyambut balas" isu-isu Universiti. Perihal "tiada masjid" dalam kawasan kampus USIM, jika dilihat daripada aspek teknikal dan klinikal ialah perkara kecil. Namun untuk sebuah tamadun ilmu, Masjid ialah bahan paling mudah didagangkan oleh penggalak dan penggiat Pro-M(Komplot Penyangak) untuk memusnah kerjaya NC dan TNC USIM. Apatah lagi NC bebal turut terikut rentak menyokong isu si mahasewel. Jika perkara diungkit semasa Persidangan Dewan Rakyat bermula hari ini, 24 September-24 November, jawabnya demam kus-kus le ...tuan-tuan.

Untuk pelajar hingusan yang bercita-cita mencatur kepemimpinan MPP USIM, dan begitu bongkak untuk menjemput 70% pelajar keluar dewan pada Malam Manifesto, persoalan paling utama ialah:

1. Mana dia Bahagian Keselamatan USIM?

2. Apakah TNC HEP hingga hari ini buat tak nampak? Atau NC tak amik port masalah kurang ajar mahasiswa USIM...?

3. Sepatutnya 'Kepala' bebudak USIM yang kurang ajar memalukan NC yang bertindak menghasut pelajar keluar dewan beramai-ramai semasa NC mahu berucap, perlu di soal siasat dan digantung...!

Jika sudah matang BUDAYA dan ISME "menghasut" dalam kampus, tidak mustahil BUDAYA ini menjadi makanan utama kumpulan mahasiswa USIM di luar kampus. Jika sudah cenderung BUDAYA BIADAB ini, maka, tidak mustahil di luar kampus mereka sanggup Bakar Bendera Malaysia, Tukar Bendera Malaysia, Berak dan Kencing ke atas Bendera Malaysia, atau sanggup juga khianat kepada perkara-perkara utama Negara.

USIM terbina dalam tanah Negeri Adat Perpatih. Jika budak-budak "bangang" ini tak cukup ditarbiyah...hantar pada Pak Sedaro, biar den "tadika"kan budak-budak ini...Kita bahas dan pukul minda orientalis sosial dan syiah mereka!

NC dan TNC HEP USIM bangkitlah! Usah sembunyi dibalik Selimut Buruk kerana USIM kini telah bertukar menjadi 'kilang' Pakatan yang baru...

6 comments:

  1. Malang sungguh sebuah pusat pendidikan tinggi yang ingin melahirkan profesional berteraskan pendidikan agama dan dibidang sains gagal menghayati visi universiti dimana mereka menerima pendidikan. Pihak pentadbiran perlu lebih tegas dalam menangani masalah ini.

    ReplyDelete
  2. apa salahnya minta masjid untuk beribadat. Ekau kalo tak belajau kat USIM tak yah bising-bising. Baguslah kalau NC & TNC sokong Pro-M untuk dapatkan Masjid dalam USIM. Masjid tu kan Rumah ALLAH, tempat ibadat dan USIM tu pula Universiti Sains ISLAM Malaysia. Kalo ekau tak nak solat berjemaah, tu ekau punya hal. Tak yah jadi 'setan' seperti sesetengah pemimpin yang mengaku menganggotai 'parti setan'. Na'uzubillahiminzalik.
    ISLAM ITU TINGGI DAN TIDA YANG SETINGGI ISLAM MELAINKAN ISLAM SAHAJA. LAKNAT SI MUNAFIK!!!

    ReplyDelete
  3. Masjid mmg akan dibina di usim, dah ada peruntukan dan cadangan. Cuma cara nc tu jwb tak betul, menyalahkan kerajaan seolah kerajaan yg tak nak bina masjid. Ekau anon kalo tak belajar di usim dan tak tau apo kes jangan komen sobab nampak bodohnya. Oh...kerajaan pas bina masjid ke anon? Selain masjid siam kat rantau panjang, mana lg haaa yg pas bina? Oh ya, pas bina tandas kotor je, tmpt berlonggoknya setan. Tinggi la islam pas tu yaaa...hehehe.

    ReplyDelete
  4. bebudak yg menganut ideologi pembangkang @ pembangang ni la yg akan di ambik jadi kadet PTD bila dah graduate nanti......sapa yg BANGANG ????

    ReplyDelete
  5. EKAU SEMUO BANGANG N TOLOL BERTINKET-TINKET ..ADMIN PUN BIOL BERTINKET-TINKET...APO KONO KERA JAAN N MASJID..KLU NAK BINA BINA LAH..APO BISING-BISING?

    SETAKAT TU AJE MODAL PILIHANRAYA KAMPUS...APO PUNYA BONDO YG MAHA SHITWA BAWAK LA..SEPATUTNYA BAWA ROSMAH KASIK KAU TIM ITU SEMUA PSL ROSMAH PUN ADA PHD DLM SEMUA BIDANG LA DOL? MUSTI D LAKSANA PUNYA..! SETAKAT PIHLIHANRAYA KAMPUS MAHA SHITWA X PERLU BISING-BISING...NNTI ROSMAH ILANG BULU DIA LA...KAH..KAH..KAH..?

    ReplyDelete
  6. "Kita bahas dan pukul minda orientalis sosial dan syiah mereka! "

    mana bukti mahasiwa usim ni syiah????
    kalau tiada bukti jgn bercakap sesuka hati. hanya menampakkan kebodohan sendiri.
    tak duduk dan belajar di usi jangan sedap cakap jep. datang dan lihat sendiri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive