Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 18, 2012

Sabotaj Ularmak Pas

Sejak 1997 hingga 2012 semakin melata kelahiran ijmak Ularma' Plural, Ularma' Liberal, Ularma' Syiah, Khawarij, Wahabi, Sanusiniyah Materialis dan pelbagai aliran faham yang telah dipesan oleh Nabi Muhammad (Janji Di Tepati) wujudnya 70 aliran Islam, yang tidak mengikut salasiyah Ahlul Sunnah Wal Jamaah.

Sesungguhnya definisi kebanyakan Negara bahawa Malaysia ialah tanah transit fahaman-fahaman ini, mungkin ada kebenarannya. Menjengah musim mengawan beberapa parti siasah Pas dan PkR dengan kefahaman Agama Indoktrinasi Baru yang dijelmakan oleh sifat keBuddhisme oleh Ketua Umum dan Mursyidul Am, nampaknya memerlukan satu kumpulan pemikiran Islam yang besar untuk berperang membaiki aliran pemikiran tersongsang mereka.

Pada 8 September 2012, Nik Aziz Nik Mat tertangkap berkhalawat dan mendapat amanat besar. Amanat ini telah ditulis pendek dalam blog ini. Pada 11 September 2012, Anwar Ibrahim terpaksa mengakui untuk menarik balik samannya ke atas Mohd Saiful Bukhari (mangsa pancutan di jubur). Pada 16 September 2012, Profesor Pembohong Besar Kebangsaan merangkap Bullshit dan Mason Upahan Iluminiti, Anwar Ibrahim anak kelahiran Ceruk To'kun berketurunan Keling (Bapa) campur Hakka (Ibu) masih menjadi Buruan Interpol Politik Islam Dunia.

Genap jugalah 3 tahun, Perjanjian Jinggay memerintah Putrajaya (di Alam Malakut) sejak 16 September 2009 dengan pelbagai penipuan politik, pembohongan sosial dan pemesongan fiqh Ahlul Sunnah Wal Jamaah.

Mengikut statistik Majlis Keselamatan Negara dan Cawangan Khas PDRM (Akidah dan Agama), seramai 47,897 orang warganegara berlatar belakang pengajian Agama Islam baik peringkat pondok/pasentren, diploma, sarjana dan sebagainya telah menjadi Mubaligh Syiah, Wahabi dan Khawarij yang disesatkan oleh Kumpulan Borjuis dalam Pas dan PkR.

Mengikut statistik Ancaman Keselamatan Negara, kesemua 155 buah Kampung Baru Briggs masih di bawah Pemantauan Rapi dan Rapat, Bahagian Keselamatan Negara (Indoktrinasi), kerana gencatan senjata pada 2 Disember 1989 hanya semata-mata aset buruk dan usang. DAP menjadikan kumpulan tua "Min Chong Yuen Thong" sebagai Ularmak Komunis. Hingga masa ini masih ada kurang daripada 4,000 Ahli Majlis Kanan Komunis yang menjadi Dalang Kuasa DAP.

Pembaca Paneh Miang yang kebanyakannya tidak pedulikan Urusan Pemikiran dan Budaya Ilmu, sukalah Pak Sedaro nak posan, kerana Melayu dan Islam tidak boleh dipisahkan. Tamadun Melayu Islam di Bumi Melayu ini MENOLAK azam dan cita-cita Komunis+Freemason+Syiah. Tamadun Melayu Islam di Tanah Melayu ini MENOLAK Ularmak yang kufur ilmu seperti Geng Ularmak Pas yang condong Syiah, Wahabi dan Khawarij. Tamadun Melayu Islam di Kuasa Jajahan Takluk Melayu ini MENOLAK mason-mason Freemason yang subur mekar dalam PkR dan di jalanan.

7 comments:

  1. Den nengok, Cicit Kamat ni takdo idea baru. Asyik nang itu ajo diulang2. Apo tujuan e ni Cicit Kamat oi.. Takdo modal dan hujah lain ko. Sumo nang kau sobut tu dah basi belako. Tak laku laie dah. Muak den. Nak muntah pun ado. Ataupun kau ni dah tepakso asal ada tulih sobab dek RM totap setiap bulan tu ko?

    Orang nijam, dah coghodik2. Bukan nang tinggal dlm UMNO do (Mahathir cakap camtu). Paling toghuk, UMNO ni pulak bokawan dgn setan (Jugak Mahathir cakap). Sobab tu makin ganeh2 molosang gilo babi kek mano2 progrem pembangkang maso ni.

    Jadi, Cicit Kamat. Sudahlah tu. Bueklah kajian sikit caghi modal baru pulak nak berhujah cari makan tu. Kesian den. Ish ish ish....

    ReplyDelete
  2. TAAT PADA PENGUASA ADA BATASNYA...

    Dr Mohd Asri Zainul Abidin
    4:38PM Sep 13 2012

    Mentaati ulil amri ataupun penguasa adalah rukun dalam penegakan maslahah siasiyah (kemaslahatan politik).

    Mustahil dapat diwujud satu kerajaan yang aman dan kuat yang melaksanakan kemaslahan rakyat tanpa ketaatan daripada rakyat itu sendiri.

    Ini seperti mana mustahil dapat ditegakkan keamanan tanpa keadilan daripada pemerintah yang menguruskan kehidupan negara dan rakyat.

    Allah menegaskan dalam al-Quran, Surah al-Nisa' ayat 58-59 yang bermaksud:

    "Sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menjalankan hukum antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menghukum dengan adil.

    "Sesungguhnya Allah dengan (suruhan-Nya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Melihat.

    "Wahai mereka yang beriman! Taatilah Allah dan taatilah Rasul dan uli al-Amr dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berselisih pendapat dalam sesuatu maka kembalilah kepada Allah (al-Quran) dan al-Rasul (sunnah), jika kamu benar beriman dengan Allah dan hari akhirat. Yang demikian itu yang paling utama dan paling baik akibatnya."

    Ayat perintah ketaatan datang selepas penegasan Allah tentang tanggungjawab memilih pemimpin dan orang yang layak untuk memegang amanah, kemudian pemimpin pula berhukum dengan adil.

    Apabila dua tanggungjawab utama itu dilaksanakan, mana datangnya penegasan tanggungjawab ketaatan.

    Imam al-Qurtubi dalam tafsirnya menyebut petikan ucapan yang disandarkan kepada Ali bin Abi Talib:

    "Tanggungjawab pemerintah ialah berhukum dengan adil dan menunaikan amanah. Apabila dia melakukan yang demikian, wajib ke atas muslimin untuk mentaatinya kerana Allah memerintahkan kita menunaikan amanah dan adil, kemudian memerintah agar mentaati pemerintah". (Al-Qurtubi: Abu ‘Abdillah Muhammad bin Ahmad, al-Jami' li Ahkam al-Quran, 5/359. Beirut: Dar al-Fikr)

    Ibn Hajar al-‘Asqalani (meninggal 852H) menyebut dalam kitab Fath al-Bari:

    "Antara jawaban yang menarik, ungkapan kalangan tabiin kepada para pemerintah Bani Umayyah apabila ada yang berkata: Tidakkah Allah memerintahkan kamu untuk taat kepada kami dalam firman-Nya ‘dan Ulil Amri dari kalangan kamu'.

    "Maka dijawab: 'Tidakkah kewajiban taat itu telah dicabut (dibatalkan) apabila kamu menyanggahi kebenaran dengan firman-Nya ‘jika kamu berselisih pendapat dalam sesuatu maka kembalilah kepada Allah (al-Quran) dan ar-Rasul (Sunnah), jika kamu benar beriman dengan Allah. (Ibn Hajar al-‘Asqalani, Fath al-Bari 15/4. Beirut: Dar al-Fikr).

    ReplyDelete
  3. Dalam Tafsir al-Nasafi disebut dialog ini antara tokoh tabiin yang terkenal Abu Hazim dengan Maslamah bin ‘Abd al-Malik bin Marwan. (Jilid 1/232. Beirut: Dar al-Fikr)

    Ini kerana, apabila pemerintahan menyanggahi kebenaran, maka hilanglah kemaslahatan siasah yang menjadi kewajibannya untuk dia tegakkan.

    Maka, ketika itu penilaian terhadap arahan pemerintah hendaklah dirujuk kepada asas-asas ajaran Allah dan rasul-Nya.

    Tidak mutlak

    Maka, ketaatan kepada para pemerintah ada batasannya. Hak untuk mereka ditaati tidak sama dengan ketaatan kepada Allah dan rasul-Nya. Ketaatan kepada Allah dan rasul-Nya adalah mutlak.

    Allah dan rasul tidak boleh dibantah. Dalam masa yang sama kita tahu segala arahan yang bersifat syariat yang datang dari keduanya adalah untuk kemaslahatan manusia.

    Hal ini tidak sama dengan para pemerintah. Ketaatan kepada mereka tidak mutlak. Mereka sentiasa terdedah kepada kepentingan diri seperti mana manusia lain, maka bukan semestinya semua yang datang dari mereka itu untuk maslahat rakyat dan negara.

    Kemungkinan arahan mereka membawa kerosakan bukan kemaslahatan, yang mana ia bercanggah dengan prinsip-prinsip Islam.

    Untuk itu jika kita melihat firman Allah dalam hal ini, Allah menyebut yang bermaksud:

    "Wahai mereka yang beriman! Taatilah Allah dan taatilah Rasul dan Ulil Amr dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berselisih pendapat dalam sesuatu maka kembalilah kepada Allah (al-Quran) dan al-Rasul (Sunnah), jika kamu benar beriman dengan Allah dan hari akhirat. Yang demikian itu yang paling utama dan paling baik akibatnya."

    Ibn Hajar dalam Fath al-Bari menukilkan kata-kata al-Tibi:

    "Berkata al-Tibi: Allah mengulangi arahan dalam firman-Nya ‘taatilah Rasul' sebagai isyarat bahawa kemutlakan Rasul itu dalam ketaatan. Dia tidak mengulanginya pada ulil amr sebagai isyarat terdapat dalam kalangan mereka (ulil amri) yang tidak wajib ditaati.

    "Kemudian Allah terangkan perkara itu dengan firman-Nya ‘jika kamu berselisih pendapat dalam sesuatu...' seakan dikatakan jika mereka tidak beramal dengan kebenaran maka kamu jangan taat dan kembalikan apa yang kamu selisihkan mengenainya kepada hukum Allah dan Rasul-nya". (Ibn Hajar al-‘Asqalani, Fath al-Bari 15/4)

    ReplyDelete
  4. MELAYU BODOH,,,UMNO (UNITED MUNAFIK NATIONAL ORGANISATION) MONANG,,,YEA!YEA!
    MELAYU BODOH,,,UMNO (UNITED MUNAFIK NATIONAL ORGANISATION) MONANG,,,YEA!YEA!
    MELAYU BODOH,,,UMNO (UNITED MUNAFIK NATIONAL ORGANISATION) MONANG,,,YEA!YEA!!!!

    ReplyDelete
  5. Anon 5:33 pm. Minta maaf byk2. Eloklah kita bincang dlm blog ni cara sebaiknya. Hentikanlah saling label melabel sesama kita cara begitu. Itu bukan budi Melayu dan Islam. Sungguh mendukacitakan. Tidak diajar dek Nabi dan ulamak silam yang muktabar.

    Jika ikhlas mencari penyelesaian konflik umat ini, Marilah kita berbincang dengan ilmu pengetahuan. Bukan dengan emosi nafsu amarah tanpa sempadan.

    Kita mungkin berbeza pandangan. Tapi
    persaudaraan dan hormat menghormati tetap dikekalkan.

    ReplyDelete
  6. CAKAP SAPA NAK DIPAKAI NI?

    ReplyDelete
  7. Wahai tuan tuan yang bijaksana lagi ahli.. buat blog lah .. biar kami baca.. tumpang sana sikit sini sikit tak acilah..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive