Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 20, 2012

Isu khalwat, melempang, menembak & Ketua Pemuda UMNO Seremban hilang sokongan; mewarnai hidup Mohamad Hasan

1. Syabas diucapkan kepada kepimpinan Pemuda UMNO Bahagian Seremban yang berjaya melaksanakan mesyuarat semula pada 15-9-2012 yang lalu setelah pernah dibatalkan sebelum ini dek kesilapan notis mesyuarat yang diedarkan.

2. Walaupun tiada kehadiran pemerhati daripada Badan Perhubungan UMNO Negeri serta wujud desas desus kononnya ada perwakilan yang tidak mendapat notis panggilan mesyuarat semula dan sembang sumbing menyatakan kali ini ramai perwakilan IMPORT bagi mencukupkan koram mesyuarat; namun Pemuda UMNO Bahagian Seremban akhirnya berjaya melaksanakan juga mesyuarat dengan kehadiran 96 orang perwakilan keseluruhannya. Cuma yang menjadi persoalannya, BETUL KE ada 96 orang perwakilan?

Suasana ketika mesyuarat semula Pemuda UMNO Bahagian Seremban pada 15 September 2012 yang lalu. Berdasarkan gambar, cukup ke 96 orang?

3. Andai jumlah 96 orang perwakilan itu diperincikan, setelah ditolak jumlah 3 orang wakil UMNO Bahagian, termasuk 15 orang Ahli Jawatankuasa yang hadir, MAKA sepatutnya hanya 78 orang sahaja perwakilan dari cawangan –cawangan dalam UMNO Bahagian Seremban yang hadir. 

4. Dengan kiraan purata bersandarkan hanya perwakilan dari 16 cawangan sahaja yang hadir berbanding 63 cawangan pemuda UMNO yang wujud di  Bahagian Seremban; BERMAKNA seramai 235 perwakilan dari  47 cawangan telah TIDAK HADIR di mesyuarat tersebut. Dan menjadi bertambah musykil apabila Naib Ketua Pemuda, Penolong Bendahari serta 7 orang AJK Pemuda UMNO Bahagian juga dikhabarkan turut tidak hadir dalam mesyuarat semula itu!

5. Secara rasminya, inilah rekod kedatangan TERBURUK perwakilan ke mesyuarat UMNO Pemuda Bahagian Seremban semenjak zaman Rahman Akbar, Datuk Yusof, Dato’ Murad, Osman Kucing, Mohd Nor Awang dan M Rosli menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban. Di zaman mereka ketidak hadiran perwakilan yang sangat sedikit sebegini tidak pernah terjadi dan ia hanya berlaku semasa Shahrul Ehsan menjadi Ketua Pemuda. 

6. Zaman ketua-ketua pemuda terdahulu menyandang jawatan, mereka tak perlu pun nak pasang Banner atau Papan Iklan sebesar alam di simpang jalan sebagaimana yang dibuat Shahrul Ehsan kini, namun pada zaman mereka, kehadiran pemuda ke mesyuarat bahagian masih tetap memberangsangkan.

Banner Shahrul Ehsan di setiap persimpangan jalan utama di Seremban. Ketua Bahagian sendiri pun tak buat banner macam ni bhai! Berhajat nak jadi calon PRU-13 ke?

7. Adakah semua ini bermakna Shahrul Ehsan kini sudah mula hilang sokongan daripada Pemuda UMNO Bahagian Seremban? Semasa menang dalam pemilihan UMNO tahun 2008 dulu, Shahrul dapat 110 undi (sokongan perwakilan daripada 37 cawangan); namun jika jumlah perwakilan yang hadir tempohari dijadikan ukuran, nampaknya Shahrul Ehsan kini telahpun hilang sokongan daripada 21 cawangan yang pernah menyokong beliau sebelum ini. Kelebihan menyandang jawatan ketua nampaknya tidak menjadikan kedudukan Shahrul Ehsan bertambah kukuh, tetapi sebaliknya sokongan kepada kepimpinan beliau semakin merosot.

8. Bagaimana ini boleh berlaku sedangkan Shahrul telah di'anugerah'kan kontrak bernilai jutaan ringgit daripada Menteri Besar? Adakah strategi membawa beberapa ketua pemuda dan AJK terpilih untuk melancong ke China, Korea, Thailand serta destinasi luar negara yang lainnya GAGAL untuk membantu Shahrul Ehsan mengukuhkan kedudukan serta pengaruhnya di Seremban? 

9. Puluhan atau mungkin ratusan ribu  RM telah dibelanjakan, namun sokongan kepada kepimpinan Shahrul masih merudum! Adakah Sharul Ehsan telah silap pencaturan? Mungkinkah rakan-rakan yang diharap membantu beliau sebenarnya hanyalah budak 2B (Balaci Bebal) yang hanya tahu mengikis, bercakap besar, selain suka memaki hamun orang?!



Agaknya dah berapa riban habis bawak geng pergi melancong ni brader?


10. Shahrul Ehsan perlu ambil ikhtibar daripada apa yang berlaku disamping berani buang ego serta mula muhasabah diri. Bukan kes Halim atau Samsol yang mempertikaikan notis mesyuarat sehingga terbatalnya mesyuarat yang perlu saudara fikirkan, kerana itu hanya hal kecil saja. 

11. Apa yang perlu difikirkan sekarang lebih besar halnya seperti isu HILANG SOKONGAN DAN KEPERCAYAAN daripada sebahagian besar ahli pemuda UMNO di Bahagian Seremban kepada dirinya selaku Ketua Pemuda UMNO Bahagian yang dipilih. 

12. Andai perkara ini dibiarkan berlarutan, BN dan UMNO Seremban perlu memikirkan ikhtiar serta strategi lain untuk menggerakkan kembali Pemuda UMNO bagi menghadapi PRU-13 tak lama lagi, kerana kini tersangatlah jelasnya bahawa Shahrul Ehsan adalah seorang pemimpin muda yang hampeh dan tak boleh harap. 

13. Shahrul Ehsan juga perlu berhenti menghebohkan konon dia wakil Menteri Besar N9 di Seremban dan ghonti an la berangan konon nak 'langgar' Tok Sahak di Seremban jika hanya ada kekuatan sokongan 16 cawangan saja daripada 63 cawangan yang ada. Kok masih yor tak paham laie, pi tanyo oghang ghumah kau nun.

14. Janganlah poningkan kepalo MB N9 sobab banyak lagi yang Tok Mad nak pikirkan. Contohnyo, apo jawapan yang nak diberi Tok Mad pado DS Najib yang dijangka turun Negeri Sembilan pada 29 September ini berkenaan isu ADUN ancam menembak orang, EXCO N9 kono tangkap khalwat, termasuklah kes waris Tok Mad sendiri yang sojak dulu sampai sekarang tak abih-abih kojo eh melompang oghang. Dah kuek bonar ko?

15. Kami boleh saja 'lotup'kan isu paneh ni; contohnya di mana lokasi khalwat berlaku, bilo, dongan sapo, jam brapo; sapo pulak yang menembak, sapo yang ditembak, sobab apo sampai nak menembak oghang; sapo kono lompang, sobab apo kono lompang, di mano kono lompang etc. Tapi buek maso sekarang kami maleh nak kecoh sobab nak nengok apo tindakan Mohamad Hasan lopeh ni. Kok amik mudah bonar, kito kasi pocah yolah!

16. Jika pencacai Komplot Pembangkang masih mahu mengangkat pemimpin yang rendah akhlak dan busuk moral dikalangan mereka, biaq pi la depa nak hancus macam mana sekalipun. Namun UMNO sepatutnya jauh lebih baik dan mulia daripada itu.

17. Kami enggan berkompromi jika spesis seperti ini masih diberi tempat dalam parti dan kerajaan kerana 'mangkuk' sebeginilah yang telah banyak merosakkan nama baik UMNO. Jika Mohamad Hasan masih teragak dalam tindakan, biar rakyat saja yang selesaikan mereka!!

18. Tok Mad...Tok Mad...inilah bahano angkek orang bingai jadi pemimpin, konon bulih kontrol, penyudah eh sendiri yang poning!

33 comments:

  1. Tanda-tanda kehancuran bebudak UMNO, mudah-mudahan ada yang dah mula sedar, duit yang mencurah-curah dah tak ada lagi, zaman kehancuran UMNO dah ada tanda-tanda jelas... begitulah kalau perjuangan semata-mata kerana DUIT, DUIT, DUIT .....

    Kalau UMNO kalah besar lepas ini yang kaya hanya Ketua-Ketua BAHAGIAN yang sempat dan mengambil kesempatan SONGLAP duit Pilihanraya UMNO ..... macai-macai UMNO dan para balaci lepas ini akan bakal mengambil alih peranan GANGSTER INDIA dan menganti peranan TUKANG CUCI KERETA dan jadi DREBER LORI dan BAS UMNO yang bakal tak berpenumpang...

    Cepat-cepat lah UMNO tersungkur dan berkubur ....

    akan ku SORAK-SORAKAN selama 44 hari dan 44 malam - MELAYU UMNO BANGSAT yang makan BANGSA sendiri akan hancur lebur

    jadi pemimpin kita orang MELAYU, pemimpin UMNOlah yang kelentong dan di isap darah ornag MELAYU ..... nanti kao dah jatuh tersungkur menyembam bumi dikeajr AH LONG dan MANAGER BANK baru kao tau langit tinggi rendah ..... biar MAMPOSSS cepat orang-orang UMNO ini.

    ORANG UMNO BANGSAT kalau nak mati pandai pulak cari orang alim, nak mintak kuburkan .... biar aje tanam tepi jalan, macam tu lah balasan kerana tak menjaga AGAMA setakat buat MASJID yang tidak pernah di imarahkan, YAHUDI dan KRISTIAN pun dah buat macam tu sampai tinggal kosong gereja orang KRISTIAN sekarang ni, sama perangai ORANG UMNO BANGSAT

    ReplyDelete
  2. Huh hebat kau punya prediction anon? Sampai boleh tau nasib org UMNO akan dtg. Mengalahkan Tuhan plak kau ni. Benci sgt kau dgn UMNO ni kenapa? Adakah UMNO yg menyebabkan kau tak dpt sambung belajar? Atau UMNO menyebabkan kau dan keturunan kau kebulur tak makan 7 hari 7 malam? Atau UMNO yg menyebabkan kau hidup susah, tak senang mcm org lain yg rajin usaha, tawakal pada Allah, yakin akan rezeki itu dtg daripada Allah, dan percaya kepada qada' dan qadar. Adakah kau dan keturunan kau hidup susah selama sbb pemalas usaha, dan jalan mudah escapism utk menutup kelemahan diri ialah dgn menuduh UMNO? Hehehe.

    Boleh kau nak kuburkan UMNO tu anon, tapi pastikan dulu alternatifnya lbh baik. Kalo setakat parti himpunan pemimpin rosak akhlak mcm pkr dan parti balaci dap dan akur telunjuk dap mcm anjing iaitu pas...lupakan jelah. Baik kau buat parti baru anon. Mesti ramai sokong kau. Cubalah. Hehe...

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. sapo kantoi khalwat tu paneh? jangan makan sorang la brader. orang len nak tau gak..haha.

    ReplyDelete
  4. beberapa nama berputar ligat bermain di kepala ku. tetiba aku teringat rasah, seri menanti dan rantau. harharhar..

    ReplyDelete
  5. Betul cakap Anon tu aku tengok pemimpin UMNO lah yang memporak perandakan orang Melayu, sampai sekarang kita boleh tengok kerja tangan Isa Samad pada orang-orang FELDA LBJ ...

    Ingat-ingat Isa Samad ni dah dikuburkan setelah "ditangkap" oleh Jawatankuasa Displin UMNO kerana "membeli" undi perwakilan UMNO ... ruap-ruapnya hantu jerangkung si Isa Samad tu lebih power sampai Najib terpaksa hidupkan MUMMY UMNO yang dah mati, dan kali ni jerangkung Isa Samad menagmuk sampai "hisap darah: peneroka berbangsa MELAYU atas tiket UMNO ..... UMNO memang part BANGSAT

    ReplyDelete
  6. Bangang Ketua Pemuda Bahagian Soromban ni. Heboh gah je lebih! Sokongan x do.

    ReplyDelete
  7. dangdut dan pistol memang tak dapek dipisahkan. pogang pistol ni berantu. ghaso cam nak menembak tak abih2. sobab tu la jangan bagi lesen pistol kat oghang yang pendek akal. dah la oghang e pendek, akal pun pendek jugak. masalah tul la.

    ReplyDelete
  8. Dio nie bukan ketua pemudo bubur lambuk atau ketua dodol, dio nie ketua pemudo Tampal, semua prog tampal org lain punyo lopeh tu claim dio yg buek, kok nak panggil ketuo claim pun boleh yo, buek dodol ketuo caw tak tahu apo2 tibo pasang khemah bawak lagi limo kawah dodol. lopeh tu claim mo MB dah buek prog dodol.

    ReplyDelete
  9. Patut di buek undi tak percayo yo dongan orang macam nie, buek memalukan parti jo..

    ReplyDelete
  10. ni baru cerito ketua... pemudo seromban,,,lopeh ni cerito MB lak...lagi hebat kot..hahaha...den ingat lagi ,ragam budak ni maso kat the zone stulang johor...macam2 di buek nyo....spesis setan kot.

    ReplyDelete
  11. UMNO@BN adalah SYAITAN YG DI KENALI-- MAHATHIR KUTTY@mantan PRESIDEN UMNO@UNITED MUNAFIK NATIONAL ORGANISATION

    ReplyDelete
  12. Bosan la den baco komen anon atas ni. Balik2 modal syaitan dikenali..mamakutty. Takdo komen lain ka bhai. Den ni pr sympathizer. Kalo mcm ni standard komen psywar pr...den yg simpati ni pun buleh jadi meluat. Kasi komen gempak la macam anon 1 atas tu. Ada la isi sikit walau ada point den tak setuju. Ini ulang mamakutty, syaitan dikenali. Cari modal lain la bhai.

    ReplyDelete
  13. Den pun kelakar baco pencacai pr ni punya komen , tah apa2 mcm bebudak , dio ingah pr tu baguih sangat , baru dpat kuaso skit dah lupo daratan , jikolah dapat kuaso lg lebih den gaso 1000 kali lebih teruk dri umno : he he he , den tertarik pda isu pemuda umno bhg sban , baguih apo pemuda seremban diterajui si sahrul atau timangan err si tom kambing budak baguih banyak aktiviti tp syok kek dio jer macai2 dio pun mcm budak x skolah sumo selekeh jo , den tabek la kek ktua pmda sban tu , dia memang x hebat harap bena jer lah tp apa pun x do . Ada ker graduan spm memecat seorg loyar klaka2 , apa pun syabas kek pmda sban berjaya menjalankan mesyuarat yg perwakilannya x thu d import dri mana

    ReplyDelete
  14. best jugak jadi Ketua Pemuda UMNO ni. Dapat melancong keluar negara. Yang lagi best jadi konco ketua pemuda. Dapat g luar negara free jo

    ReplyDelete
  15. Anon kek ateh ni, sey nak tanyo" sapo kato konco Ketua Pemuda ni poie free jo? Diaorang ni berduit,

    1. Zul Amali- dia ni dulu kojo Posmen. Tapi berlagak macam Post master lak. Poie kojo x datang kojo suko hati dio. Tapi somojak dapek buat pasir sungai ni dio dah resign posmen. Keluar pasir curi-curi tongah malam.

    2. Arafat- dio ni Ketua Penerangan Pemuda. Abah dio ado Stesen Petronas dokek Jalan Rahang. Suko cakap bosar. Bisness supply bawang kongsi dengan Samad (AJK Pemuda Seremban bukan YB tu!)Baru-baru ni ontah apo dia kelentong dokek Kem. pendidikan Tinggi dio dapek kontrak berjuta-juta.

    3. Azhar - dulu kojo kek SkyChef buek roti. politik punyo pasal ambik MC setahun lobih (MC boli) last-last kono buang dek Skychef. MBNS gomar dio ni. Sekarang ni ado Kontraktor Kelas A payung dio. Syaratnya bawak anak kotraktor ni join politik dan dapekkan kontrak dari Kerajaan negeri. kontraktor nilah yang buek kojo jalan kat Nilai aritu setelah berjaya di rekomenkan oleh Ketua Pemuda.Duit blanjo poie luar negara dongarnya Kontraktor ni payungkan.

    Mahathir- Dio ni tak tau apo nak cakap dan heran ontah kenapo Ketua Pemuda ni bolo dio. Dio ni rasa dio gangster poi pukul orang.Bilo polis cari dio, dio buleh buek-buek gilo.Sampai family dio pun percayo dio dah jadi gilo! Bilo polis x cari dio lagi tibo2 jadi elok lak

    jadi sapo kato konco2 ketua pemuda dapek makan free ajo? Kecuali yang buek2 gilo tu lah. Sampai sekarang pak cik tak faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...kelakar la cerita dongeng kau nie bhai..kau berani kat dlm nie jew..depan2 puii Aptb..mcm anjing menyalak bukit je kau nie..

      Delete
  16. banyal tul isu mat hasan ni. dokek nak pilihanrayo betambah poning. ketuo punyo hal, anak buah mendapek.

    ReplyDelete
  17. Azman kau tunggulah adik kau turun dr jawatan MB!Rakyat akan datang ramai-ramai melompang kau!Adik kau bukan selamo-lamonya menungkek langit!Maso tu kau akan tau langit ni tinggi ko rondah!

    ReplyDelete
  18. Pemberian kontrak pada Ketua Pemudo UMNO ni tak blh nak salahkan MB atau mano-mano pihak pun. Kalau dio layak sesiapo pun blh dapek. Masal;ah Ketuo Pemudo ni bukan bosar bonar. Kok dio nak jadi calon apo salahnyo. Di Serromban ni kalau dikutkan semuo pemimpin UMNO yang duduk di ateh tu termasuk Ketuo Bahagian, Ketua Wanita, Ketuo Puteri bukan buleh harap bonar.
    Ketuo Bahagian, Sahak Botak dah semuo orang tau dio ni hati kohok sejak dulu. Tak buleh org lain naik pun. Hajah Samsiah yang jalan macam nak mampuih dah lamo jd Ketuo Wanita tak tau nak beghonti pun. Ehsan boli budak2 pemudo untuk dio dapek kontrak nak tunjuk pado MB dio buek kojo.
    Halim Lokman yg kono pocat tu pun macam sial gak bukan ado penyokong pun. Namo yo loyar tp macam admin paaneh miang ni, memang bangang pun. Semuo org dio kato salah.
    Kawan2 Ehsan yg poie keluar negaro dgn Ehsan pun memang bergantung saro anak bini dgn harapkan bantuan ihsan dari Ehsan.
    Mali budak posmen dulu bukan boleh buek kojo UMNO pun. Buek pasir Ehsan yang sponsor. Duit pasir Ehsan yang ambek. Dio orang apo yang ado. Zahar tgk muko untuk mencarotkan org bulehlah. Nak harapkan jd pemimpin macam sampah topi sungai temiang yo gupo ea.
    Malah nak cakap lobeh bonar. Ramai bonar nak jadi calon di Seromban. Ghani Koleng , Tok Sidek, Rosli Arak, Baharom kaki nombor, Mazlan Babi, Sukur kaki jackpot , Hismayati Jando, Sarimah Kuali, Halim Loyar bongok semua berangan nak jd calon.
    Maleh nak layan mereka ni.

    ReplyDelete
  19. anon ateh ni cakap mcm bagus, bg gelaran kek oghang mcm2, penyudah e nnt sumo gelaran buruk yg dibagi tu akan berbalik pado dio dan keturunan dio. tak cayo? ALLAH MAHA BESAR!

    ReplyDelete
  20. Dengar cerito exco yang jadi koboi tu dari kopilah. Yang mana satu tak lak den dengor. Jadi koboi utk pertahankan diri & keluarga tak po. kalau selain tu, salah bosar beb!

    ReplyDelete
  21. mcm2 ada dalam pemuda sbn ni

    ReplyDelete
  22. apa pun ceritanya kp pemuda bahagian sbn kena ambil tahu semua ni bukan main lepas tangan saja,kenapa nkp,kalau tak salah 10 ajk pemuda tak datang,wakil 43 cawangan yg tak datang,yg datang 16 cawangan saja kenapa? masa mesyuarat pemuda bahagian hari tu

    ReplyDelete
  23. Apo do hal, "mana ada caw yang aku tak boleh boli". Nanti bilo pemilihan kito boli la lagi

    ReplyDelete
  24. G mampus la dgn umno,,,menjahanamkan bangso yo,,,,yg ado jawatan semuo nak buek duit,nk buek harto,yg macai2 tk sodar diri lak tu,,dapek sikit2 mcm boleh makan sampai bilo2,,tk sodar diri lg.yg jahanam bangso melayu kito yo,,apo lah nak jadi ni warikh2 woi? insaf2 la,,,,jangan la hipokrit konon untuk bangso la,ugamo la,,,semua hampeh yo,,, G mampus la umno.

    ReplyDelete
  25. Melayu rosak sebab org mcm kau la jadi talibarut haramjadah...UMNO Je yg boleh kami harapkan..

    ReplyDelete
  26. Den sokong hidup UMNO hidup melayu...pr masuk kubur..

    ReplyDelete
  27. teringat den cerito anjing ngan tulang..sanggup deh begamok dan becakaran merobut an tulang..kito org melayu tolong lah jgn ikut kelakuan anjing tu...sodar lah

    ReplyDelete
  28. Bersangka baik adalah mulia... Jgn kita memburukan sesama Islam.apakah ibu Dan ayah kita tidak mendidk kita dgn sempurna....hingga kita tergamak memfitnah mencaci Dan mengaibkan Sesama kita....mungkinkah yg memburukan itu tidak melakukan pekara2 tersebut.... tetapi lebih buruk dari itu....

    ReplyDelete
  29. nak komen pd satu komen yg usik wanita... rasanya yg menulis ni lelaki bacul... menulis tentang Dato Samsiah, ketua Wanita UMNO Bhg Sbn... bukan nak membela Dato samsiah pun, tapi geram pd penulis bacul yg mencela dato samsiah..(Kalau hadapan Dato Samsiah siap cium lagi tangan beliau. & waktu beliau masih Senator, ramai kaum lelaki bacul yg tanpa rasa malu siap minta duit nak beli rokok lagi.. tanpa kepimpinan beliau dah lama dah UMNO Sbn tu hancur.. nak harap lelaki tak abis2 nak cari makan dgn UMNO ni saja kerja mereka. Dato Samsiah tu pun dah penat dah, tapi dek sayangkan UMNO, beliau bertahan jugak...

    ReplyDelete
  30. masa meeting pemuda yg lalu halim tak datang,tapi pemuda lain yg datang yg tahu meeting pemuda tu tak sah,tu yg kp cawangan panchor bantah,bagai bantahan tu cara yg betul

    ReplyDelete
  31. Polik den dgn panas miang ni.sebab nila setitik rosak susu sebelango.Org mcm ekau nilah yg buek jahanam nya UMNO.Anon sorang tu abih semua dia melabelkan orang.Alhamdulilah lah eden tengok ckit pun tak nyoyeh orang orang yang dilabelkan .Elok bonar makin kuat lagi semua pemimpin UMNO ini berkerja tak kira siang ataupun malam.Yang ketua pemuda tu punya pasal .G mampuslah dia .Kita kena kerja kuat dari sekarang kerana keadaan kita dah kritikal.Jgn jadi Melayu bodoh bahlul.Mengutuk bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive