Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, September 1, 2012

EDISI 1: Tugas Ketua Cawangan UMNO

1. Ketua Cawangan UMNO buat Open House untuk masyarakat setempat sempena Hari Raya Puasa dan Korban.

2. Jumpa pengundi setempat dan bawa buku nota untuk ditulis komplen rakyat dan disalur kepada YB Dun dan Ahli Parlimen yang jujur, taat setia dan berbakti. Wakil Rakyat Untuk Rakyat, bukan Wakil Perut dan Tembolok sendiri.

3. Pergi semua kenduri-kendara dalam kariah setakat termampu, jika tidak wakilkan kepada wakil yang boleh dipercayai dan tidak berpaling tadah.

4. Kunjungi semua surau dan masjid dalam kawasan/cawangan yang ada, pakat bergilir-gilir dengan ketua-ketua UMNO Cawangan lain.

5. Ziarah ahli kariah yang sakit di rumah atau di rumah sakit.

6. Ziarah ahli kariah yang duka nestapa kerana kematian atau kemalangan.

7. Buat Jamuan Hol Rakyat kepada sekalian almarhum-almarhum di Cawangan atau Kariah Surau.

8. Tubuhkan Tabung Kebajikan Kecemasan dan Darurat Cawangan atau Kampung.

9. Wujudkan Kedai Kampung 1 Malaysia di Cawangan.

10. Wujudkan Rural Transformation Center di kampung dengan kerjasama sepenuh hati Cawangan-cawangan UMNO yang berpegang kepada kesaksian iaitu Alif, Ba', Ta'.

6 comments:

  1. nampak mcm tak susah, tapi makan modal banyak gak kalau nak buat mcm tu ..... soalan: sapa yg bagi modal? takut penat2 buat semua2 tu, wakil rakyat yg untung.... dan dia pulun 'keuntungan' utk diri dia saja .....

    ReplyDelete
  2. Ketua2 Umno hanya boleh berbuat macam ni bila mereka diangkat jadi pembangkang lepas PRU13. Buat masa ni mereka hanya sibuk melobi dan membesarkan tembolok sndiri...:)

    ReplyDelete
  3. Bahlol punya pemblog. Mana ada masa buat semua tu kat atas.

    Yang penting kekalkan kuasa kat Bahagian dan buat projek kutip habuan.

    Ada masa, balun awek-awek buat kunjungan rombongan kat luar kawasan sendiri setiap bulan.

    Siapa berkuasa, dialah dapat menikmati segala-galanya.

    ReplyDelete
  4. inilah akibat rasuah yg menjadi rukun umno harbi.dari pemilihan ketua bahagian sehingga pemilihan presiden semua kena rasuah.kemudian lahirlah menteri spt hisham yg lembut gemalai spt penari makyong...ahli umni harbi yg pilih mangkuk ni..ahli umno mmg bodoh dan harbi..

    ReplyDelete
  5. salam paneh
    yg no 9 tu menarik bona cdgan tu, elok diusahokan supaya setiap caw dapek tubuh kodai 1 malaysia ataupun koperasi supayo dapek menjana ekonomi setompek. tp kono la ikhlas dan telus supayo tabungan tu x ghaib dirembat oleh 'jin miskin'. payah la pulak nanti nak panggil pak belalang. apo pun salam aidilfitri buek sumo.

    ReplyDelete
  6. anon 245. akar umbi ahlul pas pun bangang yo den ghaso sobab bulih angkek oghang macam mat sabu dan mahfuz jadi pemimpin. duo oghang badut dan bangang dalam pas. pehtu so called ulama eh tak paham idiom. patut la asik kono main ngan dap. lomah pikiran. pkr lak angkek kaki liwat2an ngan cino doll jadi ketuo umum. dari dulu den polik apo maksud ketuo umum? adokah ketuo umum maksud eh bulih buek bondo umum macam lgbt? huhuhu.

    ReplyDelete

Blog Archive