Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, September 10, 2011

PAS didaftarkan oleh orang India



Nama asal Pas ialah Pas Malayan Islamic Party, yang menggunakan nama Inggeris, didaftarkan oleh seorang pegawai British keturunan India di Pejabat Pendaftaran Pertubuhan yang bernama Nadarajan. Sebuah parti yang mengaku parti Islam didaftarkan oleh koling? Asal usul pun dah tak betul, patutlah sekarang jadi Parti Ajaran Sesat. Hehehe...

30 comments:

  1. UMNO baru pun di daftarkan oleh koling juga. awak tahu siapa namanya tak?

    ReplyDelete
  2. Koling yg daftarkan UMNO baru itu seorang Doctor yang namanya bermula dengan huruf M.

    Cuba teka siapa.

    ReplyDelete
  3. alahai pencacai,

    bukan setakat didaftar oleh koling, malah pemimpinnya sekarang pun keturunan tu...cuba tgk pemuda-pemudanya ...spesies yang sama...melayu berketuakan koling!

    ReplyDelete
  4. PAS pernah berkata, sekiranya UMNO/BN melaksanakan sepenuhnya apa yg terkandung dlm quran n hadis, ia akan bubarkan partinya. Knp begitu hasad dengki kpd golongan yg cuba menegakkan ajaran islam secara total. Semoga kamu diberi hidayah oleh Allah supaya sentiasa memberi komen yg membina ummah bkn memecahbelahkan ummah.

    ReplyDelete
  5. koling islam dngan koling kapir banyak bezanya.duhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. KOling M la yg kau kutuk masa di nak buat KLCC, KLIA, Putra Jaya, Lebuih Raya utara selatan..la ni kau org yg gunakan...Pas buat apa 20 tahun di kelantan..di kedah. PKR di sgor...dulu masa ceramah janji dalam 2 tahun semua nak buat...Turunkan harga barangan di Negeri pakatan baru leh komen...Jubur tu tau apa.. Panda depan.. Bonceng belaknag..dia pakar...suruh org hisap butoh dia.. Kenama bicara nak tertutup.. why.. jika nak terlus tak payah lah biar semua org tau....

    ReplyDelete
  7. Anon 10:03'
    Ha, ini lah cara kau orang UMNO berbahas. Mencarut dan bodoh. Pembangunan negara bukan setakat buat bangunan tinggi tetapi membina mentaliti yang baik...tak macam kamu tu masih mencarut macam orang tidak pernah sekolah. Sellamaatlah UMNO dengan orang macam awak ni.

    ReplyDelete
  8. kepada anom September 10, 2011 9:56 PM, awak ingat kalau pakatan pembangkang berjaya menang PR,apakah PAS akan mampu melaksanakan islam seluruhnya? Anwar sendiri sebagai calon PM pakatan pembangkang dalam banyak wawancara baik dgn media dlm & luar negara telah menyatakan hudud bukan perjuangan utama PAKATAN RAKYAT

    ReplyDelete
  9. membina mentaliti baik ala PASsss:

    - Mencarut & memaki orang lain walau sebangsa & seagama
    - Mengajar orang supaya jangan bersyukur, berterima kasih & mengenang budi orang lain walaupun memang dituntut dalam agama
    - Menipu & memutarbelit fakta sebenar supaya menepati citarasa & selera puak PASsss & Perosak Rakyat

    Lihatlah betapa indahnya mentaliti ajaran puak PASsss...Takbirrr

    ReplyDelete
  10. wahai anom 9:37 PM, ko tak sedar ke bapa Anwar pemimpim kesanyangan ko tu jugak keturunan india gujerat.

    ini betul kes meludah ke langit jatuh atas muka sendiri...

    ReplyDelete
  11. Semua kena tunggu Ahli dan Pakar Sejarah Bilik Hotel 121 Mat Sabu akan komen dakwaan terbaru ini kah kah kah

    ReplyDelete
  12. Cuba tanya mat sabu tentang sejarah asal usul sesebuah parti politik di negara ini.Dia kan putar sejarah terkenal. Lepas tu tanya lak nik ajis, apa hukum puja komunis dan sebar fitnah.Jawab nik ajis, ianya diharuskan kerana ahli PAS yang buat demi menentang kemungkaran yang kononnya dilakukan oleh UMNO. Wahai orang PAS, kemungkaran apa yang dibuat oleh UMNO dan kebaikan apa yang telah ditonjolkan oleh PAS???

    ReplyDelete
  13. aposal hompuk? dah takleh jawab plak ko? huhuhu.

    ReplyDelete
  14. Allo Gedoyok budak Hingusan,,,
    kau ni PATI baru dapek MyKad ko???

    ReplyDelete
  15. Dari arkib mana info yg kata ni semua? boleh tunjukkan link nya?Klu dari mamat merapu tu tk payah la,tk boleh pakai.

    ReplyDelete
  16. Teringin gak sey nak dongar penafian pemimpin pas pasal ni. Mgkn pemimpin pas ado dokumen asal pendaftaran yg bukan didaftarkan oleh kalinga. Kok pemimpin dan pencacai pas tak nafi maknonyo botul la tu. Ceramah ni tahun 2010, tapi sojak dakwaan tu bolun ado org pas yang nafikan. Menikus tando setuju.

    -pakteh

    ReplyDelete
  17. Eloklah tu sudah sampai masanya kita menolak mereka dan parti mereka yg masih mengagungkan penjajah pada PRU 13. kalau masa seblum 1957 malaya kaya dgn bijih timah pun penjajah dah sapu sampai licin. Selepas malaysia pun Melayu masih tahap 18% kekayaan negara dan yg ada duit sikit pun anak mamakanda mat tahir kalinga dan anak beranak yg jaga kebudayaan sampai satu famili pakai baju Kolonial inggeris bangga potret family. Den ada baca yg menggesa raja melayu tubuh UMNO pun seorang orang putih yg punyai ahli UMporNO 0006. Ado otak pikirlah jgn jd Gedembuk semua sekali sapu bangkai ka plastik ka Shit ka!!!!

    ReplyDelete
  18. Kenapa semua bodoh berbakul2 sini.Apa masalah kalau pegawai pendaftar tuh india?

    Paneh Bangang,

    Kalau lu anak baru lahir, gi register kat JPN dan pegawai yg daftarkan tu india la plak.Takan lu nak calim anak lu kafir?

    ReplyDelete
  19. hj bin n brader

    Koling pun koling lah asalkan hatinya lebih Melayu dari Melayu Haramjadah PAS dan PKR

    Melayu PAS dan PKR spesis keling paria, nak wat cam no, nak sokong pun geli geleman ...

    Melayu PAS n PKR spesis Melayu paling tinggi hasad dengkinya .. nak sokong cam no ..??

    Melayu PAS n PKR spesis Melayu sapu semua, depan belakang, china keling, bini orang, janda orang, anak orang, jantan betina ... nak sokong cam no ???

    Nasib ko la Melayu PAS PKR !!!

    Eh !!! Korang Melayu ke Bukan Melayu ???

    ReplyDelete
  20. anon 1:18

    memang bangang lu

    lu muka kulit babi mana faham kena sindir

    kena terjah muka pun lu tetap macam muka kulit babi

    ReplyDelete
  21. Panas betul puak puak PAS n PKR bila kena sergah dengan ustaz Kamal !!!

    Apa hal ekkk????

    Ko koling pujaannya dah nak masuk SBuloh ???

    ReplyDelete
  22. wade

    muka macam lu memang layak kena carut je

    bukankah itu juga yang dibolehkan Tuan Guru lu Nik Ajis ????

    ReplyDelete
  23. anon 10:47am

    kalau lu Melayu tak kaya kaya lu pi hentak muka lu kat tembok je !!!

    Sebab lu spesis Melatyu bangang, pemalas, tahu nak free je !!

    Orang kasi sapu, kerja siang malam fitnah orang, mana rezeki nak mewah, kalau dapat pun rezeki haram ....

    lu bacalah haramkah daily tu bertimbun timbun supaya otak lu makin jauh tersesat ...

    ReplyDelete
  24. anon 1:18

    gua tak kisah kalau koling jadi pendaftar

    yang jadi kisah ni ...

    yang PAS dok sibuk sibuk ngaku Parti Islam sedangkan yang daftarkan parti mereka pun keling haramjadah sama macam pertubuhan haramjadah lu ...

    jadi kalau nak cakap tu lapik lapik la mulut ....

    PAS is DEAD

    ReplyDelete
  25. Waktu mula ditubuhkan bernama Pan Islamik Malayan Party ( kenapa tak guna bahasa Arab?)

    Bila dah tertubuh dan dan laku cuba cari jalan, caranya bodohkan orang Melayu guna agama Islam maka lahirlah Parti Anak Setan sbab PAS tak sesuai dengan perkataan Islam pun !!!

    setelah lebih 50 tahun gagal membodohkan orang melayu, baru Hadi Awang tersedar, kalau nak hidup di Malaysia kena lah kawan juga dengan kapir ..

    Kapir yang tinggal cuma kapir komunis , komunis pun komunis la janji kapir , maka berpelukanlah jantan betina macam Jejak Kasih ...

    Kali ini Hadi kena tipu China sebab Hadi dah gagal tipu Melayu ..

    jadi dari PAS bertukarlah kepada PKR lalu bergabunglah mereka didalam satu parti Haram iaitu Parti Komunis Rakyat

    Inilah sejarah penubuhan Parti Hadi Awang alias PAS yang bakal tertulis dalam sejarah penubuhan Parti parti politik di Malaysia

    Pas Pis Pus

    Aku suka Muammar Gaddafi dan buku hijaunya!!!

    Aku benci Anwar dengan buku jingganya !!

    ReplyDelete
  26. Puak Umporno biasolah ganas macam bos dia british dan us.

    ReplyDelete
  27. PAS nama asalnya Pan Malayan Islamic Party ditubuhkan pada 23 Ogos 1951. Diizinkan penubuhannya oleh British dan tidak diharamkan penubuhannya seperti Hizbul Muslimin Gunung Semanggol.

    Orang yang bertanggungjawab meluluskan penubuhan Jamaah ini adalah seorang pegawai British berbangsa India bernama Nadarajan. Pemimpin PMIP adalah Tuan Haji Ahmad Fuad setelah kalah kepada Tunku Abdul Rahman dalam merebut jawatan Presiden UMNO. Tetapi, tidak lama kemudian, Tuan Haji Ahmad Fuad telah kembali kepada UMNO bersama-sama ulamak-ulamak UMNO yang dibawa bersamanya.

    Vakum kepimpinan ini diisi oleh Dato’ Dr. Haji Abbas Alias seorang doktor kerajaan (tentulah doktor kerajaan British ikut tafsiran Mat Sabu) di Hospital Kuala Lumpur dan pegawai perubatan jemaah haji Malaya sebelum diambil alih Dr Burhanuddin Al Helmy.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive