Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 4, 2009

Under the tree

What happened yesterday was something like a scene from a jungle movie. V.Sivakumar acted like a monkey chairing the meeting of assemblymen under the tree. What he wanted to portray is that the government of Perak is being unjust towards them. He is trying to show that the assembly can even be held anywhere under the sky. Well, this kind of act could be considered as childish and foolish. Ignoring the law and not respecting the Sultan of Perak is what the opposition did and they will do anything in order to achieve what they wanted. Meanwhile, Datuk Seri Nizar has the gut to announce that he is still the legitimate Menteri Besar of Perak. Definitely, all these are scenes from 'The Jungle Book'.

22 comments:

  1. What to do as the ADUN building was locked. Shame to whosoever did lock the building.

    Come what may, the legal Perak government should continue to serve rakyat.

    ReplyDelete
  2. Dah bagi kat Koling jadi Jurucakap (speaker) itu yang jadi mcm tu. Oleh itu saya seorang Melayu dengan ini berikrar bahawa selama saya hidup tak akan saya biarkan dalam apa jua keadaan pun Koling jadi PM.Nanti sidang Parlimen kabinet meeting dan perjumpaan rakyat semua buat bawah pokok. Tak sanggup saya melihat PM menyanyi sambil menari sambil memeluk pokok utk menyakinkan rakyat!

    ReplyDelete
  3. den nak komen sikit pasal comment "malaysia baru" ni.. jangan jadi bodoh walaupun pado hakikat ey mmg bodoh.. sobab apo dewan kono kunci? kan dah termaktub yang sebarang sidang di DUN Perak mestilah mendapat perkenan Sultan Perak.. apo yang bangang gak nak buek sidang tu.. Lopeh tu, kan nizar dah fail pemula untuk cabar perlantikan zambry kek mahkamah.. tunggu yolah dulu.. mmg suku sakat PKR ni mmg x menyompek-nyompek.. samo yolah dongan kopalo ey.. nafsu serakah, kalah kudo bolang.. apo pon tahniah buek ahli DUN PR Perak kerana toleh membadutkan diri sendiri dongan terjadinyo persidangan "Kerajaan Negara Pasir Dua Butir".. teruskan membangangkan dan memperbodohkan diri sendiri.. syabas..

    ReplyDelete
  4. Inilah yg dinamokan Kerajaan Din Beramboi. Den ingatkan Din Beramboi ni ikon majalah kartun jo, ruponya realiti=Kerajaan PR Din Beramboi.

    Speaker ni plak, kemaruk kuasa. Dulu merajuk la kojap nak keluar dari PR sebab tak dapat jawatan Exco, sekarang dio raso mcm dah terlebih kuasa la plak. Itu yg naik tocang tu, bolum ado dlm sojarah speaker dari bangsa lain.

    aqil

    ReplyDelete
  5. Tak suka gila talakMarch 4, 2009 at 8:53 PM

    Bangang punya Pakatan Rakyat..kemaruk nak kuasa macam orang 'gila talak'

    ReplyDelete
  6. Sebab tu lain kali jangan bagi Keling sebarang uniform! Tak kan dia nak tanggal uniform; kalu tak caya tengok kat Keling2 yang pakai uniform, nak bagi balik tak?

    Lagi satu, ingat tak pesan atok2 dulu2... Depa ni dah ken, dah tau, dan dah menamati dari sejarah. Apa atok2 pesan?

    Bila jumpa ular dengan Keling, jangan tibai Ular!


    MRSM Kalae Chepo 66/73

    ReplyDelete
  7. SEMUO BONDO DAH JADI PANEH..

    DARIPADO DALAM BANGUNAN POI KEK TINGKAP, LOPEH TU DAH BAWAH POKOK LAK.
    TAK GHOTI PANEH KO?. KOLING TU TAK PO LAH, DAH BIASO DAN GOMA BUEK PANEH.

    KONO DONDO BODIRI TONGAH PANEH BARU DIO TAU..

    ReplyDelete
  8. Saya terpanggil untuk memberi komen kerana saya merasakan kami generasi barulah yang akan menentukan kepimpinan negara. Harus diingat bahawa undi pengundi baru boleh menentukan siapa yang memerintah negara. Bangsa lain sudah mula memijak kepala orang Melayu kerana orang Melayu sendiri memilih untuk bersengketa. Kenapa orang Melayu tidak boleh bersatu?

    ReplyDelete
  9. Pakatan Rakyat= Monyet. Monyet= Pakatan rakyat. Anwar Ibrahim = Baboon. Karpal Singh = Gorilla. Dato' Seri Nizar = Kera

    ReplyDelete
  10. Maybe the Pakatan's DUN assembly under the 'cherry' tree is a tribute to barbers under the 'cherry' tree of yesteryear.Nostalgic moment for Sivakumar perhaps.

    ReplyDelete
  11. Betul tu Nafaskerbau. Orang macam V. Sivakumar ni dulu layak jadi tukang gunting, tukang kebun, toreh getah, buat jalan tar saje....benci aku dengan perangai dia orang ni..tak sedar diri.

    ReplyDelete
  12. sabar kawan2 semua...saya tahu anda semua marah...tapi belajar lah mengawal nafsu amarah tu...bukan apa, takut nanti timbul lagi seklai isu racist...letih la nak layan benda2 macam ni...banyak lagi isu utama yng perlu kita fokus...contoh macam mana nak tambah pendapatan isi rumah supaya boleh kurangkan kes2/gejala sosial lain seperti bunuh diri, merompak, mencuri dan sebagainya...

    ReplyDelete
  13. Salam untuk semua...
    Allo sedaro Bob Azrul(Loyar Buruk umno ko ni??)-he.he.he...
    Nak tanyo sikit yo la... Ateh Dasar atau kuaso apo ANJING ANJING umno boleh kunci dewan dan tak bagi Adun2 PR masuk? Cubo kau torangkan sikit kok pandai bonar kau ni? Janganlah sikit2 Sultan,sikit2 Sultan.Sidang Dewan sebelum ni di Tangguhkan bukannyo di Tutup untuk Penggal yg Baru yg mana perlukan perkenan Sultan terlebih dahulu.Sapo sebonar yang BANGANG ni...??Sodap kau yo bercakap..kaulah yg BANGANG..keh!keh!keh!
    Pencacai umno kat sini semuo RACIST belako...buek malu orang noghori yo!! Cemano melayu umno N9 nak maju mcm ni.

    ReplyDelete
  14. allo sedara ano kek ateh. aku pun nak tanya soalan kek ko. ateh dasar apa speaker perak gantung zamry dan 6 exco baru perak luar dewan? dah tu belum ada sejarah dlm dunia ni ahli dewan sidang dun digantung luar dwn pehtu digantung 18 bln lak tu. paling lama pun 2 hari dlm sej negara komenwel. ke nizar tu takut dpt undi tak pecaya kalo 7 org tu dpt masuk? cubo kalo pandikar amin gantung kaki buntut, hadi, kit siang, karpal dan semua tok nenek ap pembangkang luar dwn rakyat selama 18 bln. apo ko rase? bodoh. tak reti undang2 nak ngajar org. pr sucks. ko la yg malukan org n9.

    ReplyDelete
  15. Walau apa pun yang berlaku PR kena terima realiti yang 4 orang ADUN telah keluar dari PR. UMNO hanya menerima salah seorang kembali dalam UMNO tetapi lagi 3 adalah ADUN bebas. Oleh sebab itu, UMNO dan BN layak memerintah di Perak. BN mempunyai 28 ADUN campur dengan 3 ADUN Bebas yang menyokong mereka manakala PR hanya mempunyai 28 termasuk Speaker. JIka PR bijak sepatutnya melantik speaker bukan dari kalangan ADUN so jika apa-apa berlaku di dalam sidang, mereka mempunyai kelebihan. Sebenarnya, mereka pun tak sangka untuk menang. Di Perak pun, parti yang paling banyak menang adalah UMNO iaitu 27 manakalan DAP hanya ada 19 sahaja.

    ReplyDelete
  16. Salam untuk semua...
    Allo Sedaro... Jawatan MB hanyo boleh Lucut dgn 3 caro yo: (1) Pembubaran DUN
    (2)Undi X Percayo Dlm Dewan (3) Perletakan Jawatan Secara Sukarela(Sultan Xdo Kuaso Nk Lucutkan)
    Jadi kalau botul 4 Ekor KATAK tu dh sokong BeeEnd Apo pasal x mintak adokan sidang dewan untuk mintak usul undi x percayo pado Nizar...Najib Monggolia main cakap2 kek sidang akhbar yo..undang2 tubuh nogori mano dio guno??kayangan ko?he.he.he...
    Kalau speaker dh salah jatuh hukuman d luar dewan(tak sah) kenapo Adun BeeEnd jadi Mengelabah Boruk sampai suruh anjing2 belaan diaorang kunci dewan.kenapo x buek usul x percayo pado Nizar kalau botul cukup majoriti... Apo macam.,.cubo sedaro pikirkan balik hal ni.
    Bubar DUN kan elok...sorah pado Rakyat balik. umno takut kalah sebonar eh! Ha.ha.ha.ha..

    ReplyDelete
  17. sebab pr penakut la dia gantung tu. tak sempat nak buat usul undi tak percaya dlm sidang dun speaker dah gantung dema. nampak na bacul.

    ano kek ateh ni cuba baca perkara 16 (1) dan 16 (2) a dan b dlm undang2 tubuh negeri perak. tu pun kalo tau baca la. kasi paham skit.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  18. Salam untuk semua...
    Tapi kato pergantungan tu tak sah sobab di buek di luar Dewan... Kalau tak sah apo pasal pulak Adun BeeEnd takut bonar sampai suruh ANJING ANJING tu kunci Dewan dan halang Adun PR masuk? Kalau adun BeeEnd di pihak yg botul apo pasal takut pulak sampai mcm tu skali? Mintak la sidang tergempar kt Dewan dan buek usul undi x cayo pado Nizar...kato Najis Monggolia, BeeEnd dh ado majoriti... jadi kenapo pulak boleh jadi mcm tu? Dari situasi tu kito boleh nilaikan sendiri sapo yg botul2 mengikut undang2 tubuh kerajaan negeri.Jadi ternyata 'Kerajaan HARAM' BeeEnd Perak Darul GAMUDA telah Menghina Perlembagaan.
    Allo WARIKH2 semuo..,jangan la jadi BODOH@BANGANG bonar...itupun x boleh nak pikir ko?? Apolah orang umno n9...Pandai x bertompek.,Bangang pulak nak ampu BODEK...
    Kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  19. bangang agaknya ano kat atas ni. masih gak tak faham2 apa org2 kat atas tu cakap. dah digantung org tu sebelum masuk dewan, pastu bising plak pasal dewan kena kunci. dia yg penakut tahap resakse nak ngata org plak. dasar tindakan org pengecut bertelur kecut ni la contohnya - ano 1.06am. kalau berani sgt buat apa gantung at a first place. budus. gi hujah kat blog org perak la. stakat sini berani la kecoh.

    ReplyDelete
  20. Salam untuk semua...
    Allo koyok... Kau yg x paham2 asyik bertampal KOYOK yo.kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  21. Salam untuk semua...
    Allo koyok... Kau yg x paham2 asyik bertampal KOYOK yo.kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  22. Apalah korang gaduh-gaduh...korang tak sedar ke orang bukan Melayu dah memperbodohkan orang Melayu supaya melawan Sultan sendiri di Perak

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive