Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Saturday, January 5, 2013

Lawak BANGANG DAP

Pengarah Pemilihan DAP, Pooi Weng Keong meletak jawatan ekoran kesilapan teknikal dalam pengiraan undi pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan bulan lalu.

Setelah bertalu dihentam kiri kanan atas bawah sejak pertengahan bulan lalu disebabkan pemilihan terbaru CEC di Kongres Kebangsaan DAP tiada langsung calon Melayu yang menang, akhirnya Guan Eng cuba untuk beli jiwa Melayu dengan alasan kononnya berlaku kesilapan teknikal dalam proses pengiraan undi.

"Saya menerima berita mengenai kesilapan kiraan undi ini kira-kira dua hari selepas kongres tersebut, tetapi saya sengaja sorokkan selama sebulan sebelum tiba-tiba muncul 'mentol' atas kepala dan saya cuba berpura-pura seolah tampak bertanggungjawab walaupun hakikatnya semua tahu kita cuma nak mainkan perasaan Melayu supaya percaya semula sama DAP".

"Saya sendiri rasa bodoh bagaimana ia (pengiraan undi) boleh jadi begitu," kata Guan Eng sambil menggaru kepalanya yang pernah luka dek berembat dengan bini tidak berapa lama dulu.

Kesilapan pengiraan undi itu sekaligus menjejaskan kedudukan 20 ahli CEC walaupun kedudukan anak beranak Lim dan Karpal berkemungkinan tidak tercemar selaku tokong hidup.

Salah seorang calon yang bertanding iaitu anak tiri Melayu sebab bapa tirinya kahwin dengan ibunya yang berbangsa Cina, Zairil Khir Johari yang pada mulanya menerima 305 undi sebenarnya menerima 803 undi hantu hasil manipulasi kiraan semula; itupun selepas berlakunya perbincangan sulit bagi mengubah keputusan undian antara anak beranak Lim, Anwar dan Hadi semata-mata bertujuan mengaburi persepsi orang Melayu terhadap DAP.

Zairil sekaligus berjaya sekali lagi memastikan kuota Cina (walaupun dia menggunakan nama Melayu) kekal dominan dalam CEC DAP.

Zairil dalam laman twitternya buat-buat terkejut dengan laporan berkenaan. - Paneh Miang News.


Real news @ Sinar.

13 comments:

  1. Haha. Kalu semuo berita jujur ini macam paneh, mau telingkup semua ahli politik ni.

    ReplyDelete
  2. SELCAT dan CAT bolih masuk longkang.Hypocrisy of the highest order.

    ReplyDelete
  3. Bersih 1, 2 & 3. Sekarang bersih 4D. DAP kaki 4 nombor ekor. Kalah pun bolih menang kalau ada tokong.

    ReplyDelete
  4. pencacai pkr & pas yg bangangJanuary 5, 2013 at 7:24 PM

    laaa baru kau tau dap tu bangang ka paneh oii? tapi ada yang lebih bangang dari dap tu iaitu pencacai pas dan pkr yang sokong dap. kakakaka....

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..aman skit blog ni dari komen cai pembangkang hari ni. kalo tak hari2 tak larat nak kene bace komen bangang luar topik cai pembangkang yang same bangang tarafnye dengan guan eng dapigs.

    ReplyDelete
  6. muncul mentol atas kepala hahaha classic.

    ReplyDelete
  7. Karpal Singh dapat undi terbanyak.... Guan Eng dapat nombor 13 je... Awal2 lagi result dah adjust, tapi terlupa nak letak melayu dalam list 20 sekali.

    Mengundi dalam DAP ni main-main je. Rasuah belaka. Nak tahu bangsa mana yang gemar beri rasuah???... terkenal seluruh dunia!!

    ReplyDelete
  8. Dengar cerita Karpal Singh nak protes, dan bawa kes ke mahkamah isnin akan datang.

    ReplyDelete
  9. 'Satu Undi Untuk BN, Satu Undi Untuk Kebinasaan Masa Depan'

    Kerajaan Rakyat Facebook Group Nurul Izzah Anwar Ibrahim
    Kerajaan Rakyat mengingatkan rakyat bahawa setiap satu undi untuk Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 (PRU) nanti, bermakna "satu undi untuk kebinasaan dan kehancuran masa depan.
    Kerajaan Rakyat optimis rakyat tidak akan memperjudikan lagi masa depan kepada regim zalim Umno BN, sebaliknya rakyat kini dilihat semakin yakin dengan Pakatan Rakyat untuk menerajui negara bagi mengangkat martabat dan kedaulatan rakyat seluruhnya.
    Alhamdulillah, sekarang rakyat bertambah yakin dengan Pakatan Rakyat, undi satu untuk Pakatan Rakyat (PAS atau DAP atau PKR) adalah adalah satu undi untuk masa depan, kalau undi Barisan Nasional ( BN ), masa depan rakyat akan hancur binasa.
    Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang sentiasa prihatin dengan setiap masalah yang dihadapi rakyat sepertimana yang telah dibuktikan di Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

    Kalau rakyat susah, kerajaan Pakatan Rakyat prihatin. Kerajaan Pakatan Rakyat adalah Kerajaan Rakyat. Sebaliknya kerajaan Umno BN adalah kerajaan syaitan memberi wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) hanya berniat untuk memancing undi dalam pilihan raya umum ke-13 nanti. Kerajaan Umno BN heboh beri RM500 kepada rakyat, pemimpin Umno BN secara senyap merompak beratus billion ringgit hak rakyat dan dana negara. Sebagai contoh, RM84 juta wang rakyat dibelanjakan oleh presidan Umno untuk menutup skandal Najib - Altantuya. RM160 juta dirasuahkan oleh Najib untuk menutup mulut Deepak daripada terus mendedahkan rahsia pembunuhan Altantuya yang diyakini Najib dan Rosmah terlibat .
    Keperitan hidup rakyat sekarang ini adalah bukti nyata kerajaan Umno Barisan Nasional telah gagal menguruskan kewangan negara dengan baik.
    Malaysia di bawah pemerintahan Umno BN sebenarnya telah jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan negara-negara membangun yang lain.
    Ini kita dapat lihat dari segi tadbir-urus negara, sebagai contoh; agenda transformasi yang diuar-uarkan oleh Datuk Seri Najib telah gagal dilaksanakan, sedangkan perbelanjaan untuk mempromosikan agenda tersebut menelan perbelanjaan ratusan juta ringgit. Hal ini sama, seperti apa yang telah dibuat oleh pemimpin Umno terdahulu, Abdullah Badawi membelanjakan berbillion ringgit wang rakyat hanya untuk mempromosikan 'Islam Hadhari' yang akhirnya hilang entah ke mana!!!
    Kisah kerugian wang negara dalam pelbagai bidang bukanlah sesuatu yang boleh dinafikan, ianya terbukti dengan penyelewengan seperti dalam projek NFC, rasuah kapal selam Scorpene, penyelewengan dana Petronas untuk anak Tun Mahathir, dana angkatan tentera, dan banyak lain. -

    ReplyDelete
  10. KOTA BHARU: Kerajaan negeri Kelantan didesak agar menuntut pihak Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP), menyiasat dan membentangkan Laporan Kewangan Jawatankuasa Wang Ehsan Kelantan, kepada rakyat negeri ini.

    Ini berikutan adanya laporan, sejumlah RM12.3 juta telah lesap dari akaunnya.

    Justeru itu, satu memorandum telah dihantar oleh Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (Royalti), kepada pihak JPP, tengah hari tadi, di bangunan JPP Kota Bharu.


    “Ini memorandum kali ke dua dari pihak kami kepada JPP bagi membentangkan laporan kewangan wang ehsan yang lesap sebanyak RM12.3 juta,” kata Presiden Royalti, Nazri Deraman dalam sidang medianya, selepas menyampaikan memerandum kepada wakil JPP, di sini.

    “Pihak kami juga dapat tahu, sebanyak RM2 juta dari wang royalti minyak yang dijadikan sebagai wang ehsan di negeri ini telah disalurkan kepada Umno bahagian negeri Kelantan.

    “Walaupun menurut maklumat dari Kerajaan Persekutuan bahawa wang ehsan ini digunakan sebagai peruntukan membina kemudahan infra, namum begitu ianya digunakan oleh pihak JPP dan Umno bahagian sesuka hati mereka bagi kepentingan mereka,” ujarnya.

    Bermula tahun 2010, jumlah sebenar wang ehsan yang disalurkan kepada JPP sentiasa berubah-rubah.

    Perbezaan ini dapat dilihat melalui kenyataan dari Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Husin, iaitu peruntukan sebanyak RM49.1 juta.

    Manakala menurut kenyatan yang dibuat Datuk Mustapha Mohamed dan juga Perdana Menteri peruntukannya sebanyak RM61.4 juta.

    “Telah terbukti jumlah sebenar wang ehsan berubah dan terdapat penyelewengan yang ketara yang berlaku kerana perbezaaan yang ketara iaitu sebanyak RM12.3 juta,” tegasnya.

    Katanya lagi, pihak Royalti akan mengambil tindakan ke peringkat yang lebih tinggi sekiranya JPP mengambil sikap mendiamkan diri sehingga ke peringkat antarbangsa.

    Sementara itu, pihak Royalti juga meminta agar JPP ditutup kerana kerajaan negeri yang ada sekarang ini ialah kerajaan yang dipilih oleh rakyat melalui demokrasi sejak tahun 1990.

    Adalah satu percabulan kepada semangat persekutuan iaitu menghormati kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan apabila JPP ditubuhkan.

    Dalam himpunan bagi menyampaikan memorandum berkenaan, beberapa pihak yang mewakili kumpulan masing-masing telah menyampaikan ucapan, antaranya wakil mahasiswa, wakil kaum wanita Kelantan dan wakil anak muda Kelantan.

    Memorandum berkenaan telah disampaikan oleh Nazri Deraman sebagai Presiden Royalti kepada Penolong Pengarah (Khas) JPP, Mohd Hanif Aiman Mohd Anuar Musardar.

    ReplyDelete
  11. Ingat dah tak ada pencacai PR goons tapi masih hidup lagi.Tapi biasalah lain topik yang dibincangkan,lain topik dikemukakan.Komenlah sikit pasal sepupu awak tu DAP,jangan jadi anak Khadam dan Keldai tunggangan aja.Macam mana nak undi PR lagi.Once bitten twice shy,good bye.

    ReplyDelete
  12. Apa pun asal bukan umno bn.period

    ReplyDelete
  13. mangkuk 10:45 pm nih la yang terpengaruh dengan fatwa sesat haji hadi nih...asalkan bukan bn, maknanya syiah laknatullah pun dis0kong la...DAP pun dijilatnya...jijik ah

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive