Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, January 3, 2013

Agi Idup, Agi Ngelaban

Seorang Pahlawan Negara telah meninggalkan kita pada pagi ini. Beliau adalah Datuk Temenggong Kanang Anak Langkau. Beliau menghembuskan nafas terakhir pada pukul 1.45 pagi ini di Hospital Umum Kuching, dipercayai akibat serangan jantung.

Agi Idup Agi Ngelaban !!

1 comment:

  1. Takziah untuk kelurga mendiang.Walau pun berlainan unit,pernah membuat operasi bersama mendiang pada akhir tahun 70an.Memiliki semangat,keberanian dan disiplin yang tinggi yang perlu diikuti bukan saja para parajurit malah rakyat amnya.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan (daripada apa-apa hubungan dengan) Allah."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive