Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, January 28, 2013

Pengundi N9 dah buek keputusan ko bolum?


Tak lamo laie dah PERANG PRU-13 bakal bemulo...

17 comments:

  1. UMNO: Untuk Masuk Neraka AutomatikJanuary 28, 2013 at 3:16 PM

    Rakyat Malaysia beruntung apabila Umno BN lemah, kerana banyak kejahatan dan penyelewengan harta rakyat akan terbongkar. Selangor adalah negeri yang boleh dirujuk. Pendedahan demi pendedahan telah dibuat oleh pimpinan Pakatan Rakyat terutama tanah yang membabitkan pemimpin Umno. Sehingga kini terdapat 24 keping tanah di Selangor yang diberi, seperti yang didedahkan oleh Yang Berhormat Ng Sue Lim Adun Sekincan.

    Terbaru didedahkan tanah seluas empat ekar di Seksyen 25 Shah Alam, hanya dibayar dibayar premium sebanyak RM1000 seekar sedangkan harga pasaran RM700,000. Semuanya diambil atas nama “Hidup Melayu”, akhirnya Melayu merempat di negara sendiri.



    Apabila Umno lemah, terbongkar RM40 juta kepada Umno Sabah oleh tauke balak Michael Chia untuk wang sumbangan politik. Rahsia kekayaan misteri anak Tan Sri Nazri Aziz yang masih muda memakai kereta Hummer yang bernilai RM459,000 atas nama Michael Chia juga terdedah

    Rakyat dapat mengetahui suami Datuk Sharizat Jalil dapat projek NFC sebanyak RM250 juta.



    Rahsia hutang Tan Sri Tajudin Ramli sebanyak RM589 juta dihapus kira juga terbongkar. Terdedah Raja Farhana binti Raja Nong Chik mendapat projek membina Institut Kemahiran Belia Negara Bandar Penawar Johor bernilai RM30.8 juta. Adakah jika beliau bukan anak Raja Nong Chik dia akan dapat?


    Rakyat dapat maklumat Ikhwan anak Datuk Jamaludin Jarjis memperolehi projek radar di Lapangan Terbang Subang sebanyak RM128.4 juta.

    Harga kamera laser Digicam (kamera polis) berharga RM173,385 seunit terbongkar, sedangkan harga sebenar RM15,000 hingga Rm19,000 sahaja.

    AES ditangguhkan kerana Umno lemah dan Pakatan Rakyat kuat. Apabila Umno lemah terdedah bagaimana projek IC biru di Sabah yang berlaku di zaman Tun Mahathir.



    Apabila Umno lemah banyak kelemahan SPR yang terbukti menjadi lembu yang dicucuk hidung oleh Umno BN. Rakyat boleh ketahui bagaimana pemimpin Umno Kedah menggunakan Seri Temin Development Corporation (M) Sdn Bhd (STDC) untuk penginapan di Perhimpunan Agung UMNO. Belanja yang digunakan atas nama penginapan Syed Sobri Syed Hashim (ADUN Kuala Nerang) sebanyak RM2,249.00 (bayaran pada 8/7/03, cek no. 28915).


    Patutlah Umno takut sangat hilang kuasa, bimbang banyak lagi senarai salah laku mereka akan terdedah. Cuba bayangkan jika kerajaan pusat tumbang kepada Pakatan Rakyat maka banyak lagi misteri yang tersembunyi akan terdedah. Inilah sebabnya Tun Mahathir siang malam mempertahankan Umno Bn supaya jangan tumbang.

    ReplyDelete
  2. Jang,
    Apo biarkan Lalat Hijau ni buat ceramah di atas.Saling tak tumpah macam ceramah biasa dio orang \,bilo suruh bagi bukti..Kaput.Kono tipu hidup-hidup [16 Sep] angguk-angguk ajo.Taubatlah.

    ReplyDelete
  3. Org N9 memang dah lamo buek pilihan.. Hapuhkan golongan guna agama, bangsa & sentiment pergaduhan dari berkuasa.. Siapo kah dio ekau pikirlah sendiri...

    ReplyDelete
  4. Hapuskan rasuah dan kuncunya.umno ni parti yg agak outdated dan kuno.juga tidak mesra dgn islam dan bukan islam...juga kurang mesra dengan belia pemuda.agak racist dgn kerjasama pekida perkasa.imej agak kolot dan tiada semangat islam dan demokrasi.menyedihkan.tolak umno pd PRU-13

    ReplyDelete
  5. Den dah buat keputusan. Den yakin cakap Mahathir, presiden UMNO selamo 22 tahun. Kalau tak dongar cakap dio, siapa lagi yang den boleh percayai. Mahathir dah cakap, UMNO dah rosak hingga ke akar umbi, jadi pasti den tak akan undi UMNO.

    ReplyDelete
  6. Saya sokong Anon di atas. Kita mesti yakin cakap Mahathir, presiden kita selama 22 tahun. Jangan undi UMNO yang telah rosak hingga ke usus. Hanya mereka yang tak hormat Mahathir serta bodoh lagi bangang yang akan undi UMNO.

    ReplyDelete
  7. Untuk Masuk Neraka Automati,
    Cogan kata di atas memang sesuai untuk anda.Jawab sikit;
    Tabong Memali
    Kohilal
    Duit hari hari kutip dalam kopiah,
    Duit-duit ni semua duit amal jariah.Yang tukang songlap agak-agaknya pergi mana,yang megikut buta tuli pulak dipanggil bersubahat.Memang sesuai saperti yang sdr gelar diri anda.

    ReplyDelete
  8. Hadiah BN untuk rakyat selepas pilihan raya kerana kerajaan sudah banyak membelanjakan BR1M, rm 500, rm 250, rm 200, rm 100 adalah:-
    1. Tarif elektrik akan naik
    2. Cukai GST kepada rakyat akan di kenakan
    3. Saman AES akan di sambung semula
    4. Peminjam PTPTN tak akan terlepas dari saman
    5. Cukai individu akan naik
    6. Lain lain cukai akan naik.
    Semua perkara seperti di atas terpaksa di laksanakan kerana simpanan kerajaan telah berkurangan.
    Jadi terimalah hadiah dari kerajaan BN untuk rakyat jelata selepas pilihan raya dan kita harus menerima dengan senyum lebar sebagai tanda sokongan.

    ReplyDelete
  9. Rakyat semakin matang tentang politik.Nak katakan semuanya presepsi,tak betul juga sbb isu2 yg di bangkit di kaca tv.Nak kata semuanya betul,tak jugak sebab ada yg di ketegori sebagai presepsi.Maknanya, kelemahan kerajaan sekarang,memang wujud dan agak ketara.Tiada tindakan yg membuat rakyat betul2 berasa puas hati.Pemberian yg banyak berkaitan saguhati pada rakyat di kira sebagai dari bab baru,seperti juga soal hal ehwal pentakbiran dlm negara dam di letakkan kepada tanggungjawab kepada rakyat.Bab ketegasan kepimpinan di atas, amat2 penting sehingga di letakkan di peringkat yg tertinggi.Sebagai contok,ada seorang apek berminat utk membeli saham,maka dia pergi ke sidang akhbar nak tengok muka big bos yg kendalikan syarikat tersebut.Kalau muka muda,dia tidak minat utk membeli saham syarikat tersebut sebab orang muda nie suka main2.Kalau muka org tua,dia akan yakin sebab mereka ada ciri2 yg serius dan bersungguh2 dalam apa jua hal pentakbiran syarikat.Sama jua dgn suasana PRU 13 yg akan kita hadapi.

    ReplyDelete
  10. Bani Melayu UmNo@UmPORNOJanuary 29, 2013 at 4:58 AM

    APO KONO KAU JANG???
    KAH!!!kAH!!!kAH!!!
    KOBAU PUN DAH TAK BANYAK LAIE,,,
    LOMBU PUN DAH DUDUK KONDO,,,
    TAK KAN TAK PAHAM2 LAGI JANG,,,
    WAAA,,,KAH!!!KAH!!!KAH!!!

    ReplyDelete
  11. Jang,
    Den raso ado sorang jo Lalat Hiju kek blog kau ni sobab komennyo samo ajo,bilo orang suruh jawab soalan biasolah tukar topik lopeh tu torgolak,dah biol agaknyo.Untuk anon yg cakap sumo akan naik,pindah ajo ke negaro lain,habih cerito.

    ReplyDelete
  12. Kenapalah orang nogori bangang bangang ? Berilah pendapat yang first class. Ini hampih. Takkan semuo orang nogori bodoh, biul lagi bangang. Nasiblah siapa kahwin orang nogori.

    ReplyDelete
  13. Penat Che'gu ajar Bahasa Malaysia yang betul di sekolah. Balik rumah, cakap nogori. Jahanam bahasa malaysia.

    ReplyDelete
  14. Nogori ni asal minangkobau..bukan negrito penduduk asal pribumi.bukan org asli tau.org nogori adat pepatih bukan adat temenggungan..apa2 pon janji ikut syariat bukan ikut adat yg tahapape tu.biar mati adat jgn tak ikut syariat.nti mati masuk nuraka tau..aqidah didahulukan,syariat diutamakan

    ReplyDelete
  15. Kah.. kah...Kahwin orang nogori kena masuk suku. Yang tiga suku lagi hak kerajaan. Jadi siapa nak kahwin orang nogori...

    ReplyDelete
  16. Yang tiga suku lagi hak kerajaan Barisan Nasional sebab anda sokong BN.

    ReplyDelete
  17. Nampak cagho e. bumgkuih BN kali ni kek N9..

    Tak dapek den nak nolong e do..

    Kroni2 UMNO konolah gulung tikar..

    Sumo skandal BN N9 akan dibongkar satu domi satu...

    Kesiaaaaaaaaaaaaaaaannnnnn den!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive