Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 16, 2013

"Anything But Pas" kata penyokong Pakatan!

Apabila Majlis Syura Ulama' Pas mengisytiharkan (setelah sekian lama) akan pendirian mereka yang melarang agama selain Islam menggunakan kalimah "Allah" (Nik Aziz kata "tak betul, salah, mengarut...tapi boleh guna?"), sudah ada suara-suara sumbang dikalangan pencacai Pkr dan DAP yang menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Pas.

Semuanya diluahkan melalui portal Malaysiakini yang semua maklum adalah portal pro pembangkang. Kelihatan Malaysiakini sengaja menyiarkan perdebatan para pencacai pembangkang di portal mereka dan membiarkan polemik berkenaan isu kalimah ini berlanjutan.

Kini sudah ada kempen dikalangan pencacai pembangkang sendiri untuk menolak Pas - ABP (Anything But Pas).


Juga ada yang begitu bodoh mempertikai Akta mana yang digunakan untuk menghalang bukan Islam menggunakan kalimah "Allah".


Malah ada dikalangan pencacai pembangkang yang meramalkan Pakatan akan tewas disebabkan tiada persefahaman antara 3 parti yang sedang berkomplot itu.


Dan dikalangan pencacai Pakatan turut meramalkan Pas akan hilang undi hanya disebabkan pendirian Majlis Syura Ulama' Pas berkenaan isu kalimah.




Pas harus bertegas dalam isu ini. Jika tidak boleh, katakan saja TIDAK dan bukannya kejap kata 'tidak'..kejap kata 'boleh guna'. Kredibiliti Pas sedang dipertikaikan tetapi pemimpin Pas dan Majlis Syura Ulama' masih ingin bermain tarik tali.

Isu kalimah "Allah" tidak wajar dipolitikkan oleh Pas. Seharusnya Pas mengambil peluang dalam isu ini untuk bersatu dengan UMNO demi menjaga kedaulatan Islam di Malaysia.

Kini orang bukan Melayu sudah mula mempertikaikan Pas. Adakah Pas sanggup menggadaikan maruah dan prinsipnya semata-mata kerana mengemis undi kafirun yang sedang menunjukkan agenda sebenar mereka mempersendakan Islam di negara ini?

Adakah Islam Pas begitu miskin sekali?

14 comments:

  1. Gabung ngan Umno?buang masa je.Asal bukan umno (ketua syaitan yg dikenali spt dakwaan Dr M)

    ReplyDelete
  2. Ini bukan sebenarnya isu pun. jika umporno ketandusan ilmu, cubalah bangkitkan isu 'listen' diuum tempoh hari. Jika nak benamkan suara rakyat utk pendidikan percuma jgn jadikan manusia spt binatang yg tak boleh bercakap. Umporno cuba buat isu kalimah tetapi tak jalan sbb hanya org yg tak bersekolah atau iq lemah aja yg terpesona. Pendirian majlis syura pas mmg benar dan tetap walau pun lambat spt yg dikatakan, ini bukan isu sebenarnya. Jika paneh miang jujur tolong utarakan surat najib yg membenarkan kalimah di sabah serawak. Den dapat rasa kan hanya puak munafik yg cuba politikkan kalimah ini setelah diutarakan oleh kuffar. Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete
  3. Listen listen listen kambing gajah ungka berok jerung paus ikan aye kucing tikus..tolong jauhi kumpulan syaitan dikenali.ini boleh rosakkan aqidah..listen to Quran n hadis only.kalimah Allah issues is stupid n damage done by Umno.dah lama dah like mahadek said....melayu umno mmg mudah me-layu n lupa.

    ReplyDelete
  4. Melayu tongkat kalau baca sekerat je. Bible sabah dan sarawak menggunakan bahasa indonesia. Yg ditentang adalah bahasa melayu bible di semenanjung. Jadi bila nak alih cuba pulak bangkit isu UUM? Adakah majlis itu tajaan umno?adakah wanita tersebut mewakili umno? Takboleh jwb maknanya patah balik isu kalimah ni..senangkan!! Bab2 apa yg TDM ckp tuh, senang cerita mmg jahil bahasa inggeris nak buat camner..nama pon jahil bahasa.

    ReplyDelete
  5. aduh cai..cai..

    di sarawak sabah memang sejak b4 merdeka pun bible guna perkataan 'Allah' tepi takde masalah antara kami di sini sebab dah lama pakai dan orang kristian sini pun masih hormat orang islam.

    masalahnya isu alkitab ni dibangkit oleh tokong pakatan guan eng krismas lepas yang tuntut supaya kalimah 'Allah' digunakan dlm bible bahasa melayu di semenanjung. so apa guna bible bahasa melayu at the first place in peninsular?

    kenapa pas dan majlis syura tak hentam balik tokong guan eng dalam hal ni? kenapa pusing nak menyalahkan umno pulak?

    typical idiots pencacai. orang sendiri yang salah, pusing salah ke orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taksub menyebabkan buta hati...biarkan je dap pas umno ni berbunuh...guan eng kan khalifah umar kata pr..tu yang nak sgt pakai Allah..ntah dia minat awek melayu islam dan bercadang nak peluk islam

      Delete
  6. cuba tanya nuar jubor dan khalifah ge apa stand mereka pasal stand majlis syura. mesti berbelit nak jawab. dikalangan pakatan yang bangkitkan isu kalimah dan pas pun meloncat. dah ada suara2 merayu pas dan dap yg suruh diamkan isu ni. sendiri cari pasal lai nak salahkan umno ka? padan muka non malays dah tak percayakan pas. habislah undi non malays pas. yg dikejar tak dapat yg dikendong berciciran. confirm kalah pakatan.

    ReplyDelete
  7. dikalangan pemimpin pas pun tak sekata dalam keputusan majlis syura. presiden pas buat tak tau. demi undi sanggup gadai islam yang konon dilaungkan selama ni. sdah la pas. dulu aku undi pas 2008 but skarang no way. pas also lost my vote also my entire family.

    ReplyDelete
  8. "Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah "Allah" dalam AMALAN MEREKA, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran."

    Kenyataan dari Ulamak 'Ular Dalam Semak' Hadi, Nik Ajis dan disokong membabi buta oleh golongan2 syiah, khawarij, auwarista, spesis LGBT P'Gay'R, Kristian DAPpigs, dan spesis-spesis yang sesama dengan mereka.

    Bila ditentang kuat oleh UMNO, umat Islam satu Malaysia,ahli akar umbi PAS dan Dewan Ulama mereka sendiri, barulah si boroi Hadi dan sinyanyuk Nik Ajis tu buat U-turn bersama-sama dengan si pencacai PAS-pis-pus. Spesis-spesis macam ini yang nak pimpin negara? Kharrrggg ptuih. Kalau mereka boleh buat U-turn sekarang, nanti bila dapat kuasa nanti u-turn lagi...Tak ada 'back bone'....lalang semuanya. Kita bakor aja lalang-lalang ni dlm PRU13 nanti

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

    ReplyDelete
  9. ABP ko, ABU ko.. samada bergabung atau tidak PKR, DAP dan PAS, dalam PRU13 sok UMNO/BN akan monang. Itu pasti, mood sekarang adalah mood UMNO?BN.

    Listen, listen, listen samo macam correct, correct, correct dulu. Akhirnya budak yg duduk Hongkng, tak tau cakap BM, jadi calun monang. Kali ni mintak maaflah.

    Pas ternyata terdesak, sebab itu pencacainya sanggup poie mengziarahi Bawani listen, listen ni.. kek ghumah dio.. Siap pakai ketayap putih plak tu, tapi Bawani tak mahu salam ngan mereka.. abih..

    ReplyDelete
  10. celaka punya umno harbi kerana bg ic pd pendatang unt undi umno...ternyata umno harbi adalah pengkhinat rakyat malaysia...ahli umno harbi juga celaka krn terlibat mmberi ic kpd pendatang...mmg umno celaka harbi..mari kita humbankan umno krn mengkhianati negara ini..

    ReplyDelete
  11. dah2 la nak divert isu anon 629. kalo aku jadi kau, aku xkn komen kat sini tapi aku masuk malaysiakini dan komen kat sana utk yakinkan bukan melayu supaya undi pas semula. bangang kau ni. tak dapat jawab pastu nak konar ke lain. dah la cakap tanpa bukti konkrit. nak buat report pun tak brani. semuanya assumption dan fitnah makanan ruji pakatan.

    ReplyDelete
  12. Ini bukan fitnah..umno akan mampos.terima kasih

    ReplyDelete
  13. Jang,baru tau ko geng Lalat Hijau ni,kalau dah tersopit tukar topiklah.Tanyo orang yg selalu perkudokan kan Lalat Hijau sapo yang timbulkan topik ni.Lalat Hijau ni den tak tahulah riak dan suko menunjuk-nunjuk yang dio orang lobih alim dari lain sampai memakan diri .Dulu sibok Sembahyang di tongah jalan,panas torik kat depan pejabat DAP di Ipoh,lopeh tu sembahyang dalam air di Ampang masa banjir dan baru-baru ni Sembahyang di satu tompek tapi Kiblat berlainan.So Lalat Hijau..Listen..listen..listen.. bertaubatlah jangan ikut sangat kepalo pembesar kau orang tu,dio orang tu gilo kuaso,yang torok kau orang di bawah.Kereto ,rumah dan hidup dalam kemewahan.Ingat Tabong Memali,kes Kohilal dan duit yang dikutip tiap-tiap ceramah,mano poinya Den tak kesah kalau kau kato den ni umnoporno dan sebagainya ttapi orang macam den dan kawan-kawan lain lah yang PR monang kek Ampangan,Sikamat dan Paroi.Kito sodang memerhatindan den nasihatkan bagi PR buatlah sesuatu yang gempak sikit untuk mempertahankan 3 kwsn ni,ni malap ajo.Listen..listen.. listen ..again.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive