Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, January 19, 2013

Character Assassination BTN

Alangkah molek jika bahan berita pembunuhan karektor yang ditayangkan oleh kumpulan Anwarinas dijawab satu persatu:

1. BTN kembali dijadikan MODAL membunuh karektor. Mereka sedang membina imej bahawa BTN ini ialah fakulti dakyah. Sedarlah umat Melayu, bahawa BTN ialah institusi DAKWAH yang amat ditakuti oleh Freemason dan Israel, melalui JW Marriot merancang untuk membeli institusi ini seterusnya MEMBUBARKAN nama, imej dan identitinya serta institusi yang bersekutu dengannya.

2. IKIM akan dijadikan MODAL polemik seterusnya, kerana mereka sedang memasuki idealisme moderate bersifat liberal dan super demokrasi. Moga IKIM sentiasa berwaspada Agenda ini.

3. JUSA-JUSA tertentu seperti yang telah diberitakan dalam blog ini sebagai pesanan kepada KSN Malabar yang beru, bahawa masih ramai Pegawai Tinggi Kanan simpati kepada Anwar. Anwar menanam modal fikir kepada mereka sejak 20 tahun lalu. Kini, JUSA-JUSA ini sedang meranap dan menhancurkan institusi Negara. Banyak projek penting dan Dasar dilengah-lengahkan, banyak usaha-usaha penting Kerajaan Persekutuan dianggap tidak penting oleh mereka. Tujuan mereka ialah supaya apabila Perdana Putra diduduki oleh Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang, maka, era pentadbiran Freemason, Komunis dan Syiah yang dipanggil atas tagline "Pentadbiran Rakyat" boleh menjalankan segala kerja durjana mereka. Tahniah kepada JUSA-JUSA ini...

4. Pegawai-pegawai Tinggi dan Kanan Kerajaan Persekutuan yang pencen dan dipercayai kecewa, tak cukup duit sebab berbini ramai, joli katak sebagainya...sanggup berpoligami dengan Anwar Ibrahim. Demi duit...duit...duit, akhirnya kumpulan pegawai muda Bebalisme dan rakyat Bebalisme anggap bahawa Anwar Perdana Menteri. Tahniah Anwar Ibrahim, Perdana Menteri Penjara Dunia.

Beginilah pembunuhan karektor yang sedang dilakukan oleh Petaling Jaya, Bangsar, Jalan Bukit, Ipoh Timur dan Taman Melewar serta PUTIK. Nampaknya.....

4 comments:

  1. Cantikkk....cerita fiksyen karut paling dramatik 2013.setakat hari ini la...persepsi yg bsifat karut marut ini tidak bisa membodohkan rakyat.anyway,tahniah kerna artikel menarik tapi merapu ini.harap org melayu jgn terus dperbodohkan dgn ceritera dongeng sebegini.cuma boleh dpertingkatkan lagi mutu isi dan gaya bahasanya - sekurangnya setara dgn tulisan satira fiksyen seks malaya si wahid kasran (kenal ke?)Alaa yg tulis kat utusex melayu satu masa dulu.saya sempat juga mengikuti kisah bsiri beliau itu.sesuai utk bacaan remaja santai namun tiada arah moral n nilai dakwah.ampunkan dosaku oh Tuhan rabb jalil.amin...

    ReplyDelete
  2. cirit komut mmg pakar dalam berteori meraban buto nih, malu den org nogori

    ReplyDelete
  3. .

    .

    .


    Paneh,

    sabor menyabor nih perkaro biasolah

    Walau apo pun jusa jusa nih melayu gak-

    cakap pepatah-

    tolan mati anak

    muntah mati omak


    birakan ajo.


    Serahlah pada Allah


    Yang amat merunsingkan ialah

    kita ado mat azmin nak beri lesen

    pada geng kristen guna Allah untuk

    tohan 3-dalam-1 [macam nescafe] mereka.

    Ini pulak dapek endorsement dari propeser

    ngangkang bosar -dr asri. Kawan nih fleksibel

    pandangannya . Bila jumpo

    sipolan A dia bagi jawapan ok. Bila jumpa

    sipolan B dia bilang not ok. Ularmak Haramjadah fleksi!


    Aku ado tulis satu jawapan untuk satu blog

    pro kristen . Ada kemungkinan mereka tak

    akan keluarkannya. Tapi aku mahu ekau keluarkan

    seperti dibawah.

    ..................


    .

    .


    .To Jo n Jo [ di nutgraph]
    .

    .

    .
    .


    There is a saying-

    'don't trouble trouble until

    trouble troubles you'.

    And the Roman Catholic Church [RCC]

    had just done that-'jolok the sarang

    tebuan'


    Even if true, what has hundred

    of years, Allah had

    been used elsewhere' got to do with

    what the gomen here decide ?


    Why the obsession with the use of Allah?



    'Roh'
    -----

    There are phrases which are translated out

    of context like holy ghost- which erroneously

    translated as 'roh'. Roh is 'life'

    given to man so that when he dies the 'roh'

    leaves the body of the man. And it has

    been shown by French scientists that 'roh'

    has a mass and by an application of

    Einstein's Theory, it can be transformed as 'energy' !



    Why does an omniprescient, all powerful god

    requires an attribute [roh] of a man?


    Fuck@ng stupid.


    And the translation of 'holy ghost'

    as a 'roh kudus'?



    Look at the story of how the 'ghost'

    first appeared in the christian story board.

    Paul [or Saul ashe was known earlier] said

    he saw Jesus as a ghost [bm-pontianak]

    after he was crucified [died]. So why

    the 'roh kudus' is a translation for

    holy ghost.


    Should not a correct bm translation

    for holy ghost be ' pontianak bersih' ?


    The RCC willy nilly translate the bible in

    any nice sounding language to attract

    the melayus rather than accurately translate

    what the entity truly is .



    Applying Shakepeares' 'a rose by any other name ..'

    in this situation, a holy ghost is translated as

    'pontianak bersih' . And that is a downgrade of

    of what the rcc [indonesia branch] had given

    the 'holy ghost'?


    And if some of you like to maintain the catholic god

    is one , why not delete the 'holy ghost' and the 'son'

    bit in the melayu bible and no one would object the

    rcc st john branch to use Allah . I for one would

    support you.


    After all the rcc had been challenged by the likes

    of greats -Galileo, and Martin Luther King

    Now would Pakiam and Andrew Lawrence going to

    be an asian great making history

    like MLK to drop the doctrine of

    holy ghost and the son of god thingy?

    This would entail giving a finger to the vatican's

    Holy See- up yours!


    After all christians in America and Europe

    have emerged adopting doctrine of one god -junking

    the holy ghost and son bit and adopting

    Jesus Al Masih as prophet of Allah.

    They are the unitarians!!!

    .

    .

    .

    ReplyDelete
  4. Wahai Waghih Den Paneh Miang..

    Pandai botul ekau meraban maban...

    Kok UMNO botul2 botul, tak usahlah risau..

    Kok ghamai nang bijak pandai dah lari.. mengosahkan apo nang Tun Mahathir cakap: Nang tinggal dalam UMNO ni, hanyo nang bungko2 ajo..

    Nang coghodek e, sumo dah lari sokongan PR..

    Relekla bro.. Hukum alam sodang berlaku. Tiap yang bersifat baharu, takdo nang kokal abadi.. termasuk UMNO dan BN.

    Nang kokal abadi hanyolah Allah Taala nang satu tu..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan (daripada apa-apa hubungan dengan) Allah."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive