Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 18, 2013

HIMPUN PEGUAM RAKYAT RAJA

Memperingati peristiwa 30 Mac 1946, diteraju oleh seorang pentadbir berlatar belakang undang-undang bernama Onn Jaafar, anak kelahiran Batu Pahat, Johor. Peristiwa 31 Ogos 1957 di Stadium Merdeka, laungan 7x merdeka di nakhoda oleh seorang pentadbir berkelulusan undang-undang, berdarah keturunan Raja Kedah, atas nama Tunku Abdul Rahman. Mahkota pemerintahan berpayung emas kuning turut ditatang oleh insan yang Allah pilih khas bernama Tuanku Abdul Rahman, anak raja Perpatih, Negeri Sembilan Darul Khusus, juga pengamal dan berilmu pengetahuan undang-undang.

Apa maknanya ini!

Hari ini, buat beberapa waktu lalu Majlis Peguam Malaysia pernah dikepalai oleh seorang Keling (7% populasi rakyat Tanah Melayu) dan masa kini, seorang Thiong Hua 21% populasi rakyat Tanah Melayu. Kekuatan fizikal berdaftar Peguam Malaysia dianggar seramai 14,000 orang. 2/3 daripada populasi ini ialah Peguam Melayu aliran Eropah dan aliran Malaysia.

Persoalan-persoalan Pak Sedaro kepada peguam sawo mateng a.k.a. rakyat Raja ialah:

1. Apo bangang bonar yang borikan kerusi Presiden Bar Council dan 80% ahli Bar Council didukung oleh Cino dan Koling?

2. Apo lopong bonar ko, Peguam-peguam Melayu?

3. Apo bahalol bonar ko, pendidikan ahli guaman Melayu Islam, sampai begitu bacul dalam jurusan-jurusan memastikan Perkara 3, Perkara 11(4), Perkara 152, Perkara 153, Perkara 160(2), Perkara 181, Perkara 121, Perkara 149...ikut soko hati mak ayah Majlis Peguam Malaysia maso kini...cabar-mencabar!!!

Ayuh HIMPUN Peguam-Peguam Rakyat Raya yang berfahaman Ahlul Sunnah Wal-Jamaah mazhab Syafie, Islam Agamamu, Melayu Bangsamu, Tanah Melayu Bumimu....Bangun dari LENAMU yang PANJANG, dari DENGKURANMU yang MENJENGKELKAN...

Bersihkan, Sucikan, Bleachkan, Majlis Peguam Malaysia masa kini yang begitu bersifat parasit kepada Perlembagaan Persekutuan.

Bagaimana sebuah Majlis Peguam Malaysia tidak menjalankan amanah besar sebagai pelaku undang-undang neutral, tidak partisan kepada pertubuhan siasah...Majlis Peguam Malaysia GAGAL menjalankan amanah mulia sebagai Majlis, Majlis Peguam Malaysia GAGAL menunaikan hak-hak ahli guaman berwibawa dan berkarektor mulia kerana berselindung dengan usaha-usaha subversif.

Apakah ini, reformasi pilihan rakyat? Rakyat yang ditelanjangkan dalam teori dan praktis goblok pengkhianat Perlembagaan?

Hasutan demi hasutan, rayuan demi rayuan, pujukan demi pujukan...akhirnya menjurus kepada penafian Perkara 149. Wahai Menteri cucunda Onn Jaafar, gunakan hikmah dan akal budi yang paling tinggi supaya Perkara 149 dihalalkan untuk diguna pakai.

Sudah terang lagi bersuluh. Negara sedang disamun otak rakyatnya oleh Syiah, Komunis dan Freemason. Tapi pemimpin-pemimpin besar masih DAYUS DAN SANGGUP MELIHAT ROBEKAN KAPITALISME MELAMPAU hingga menjejaskan makna "Malay+sia"

Moga Allah ampunkan dosa-dosa kalian. Amin.

7 comments:

  1. Benar, hancurkan pimpinan negara yg tak buat apa2 walau dah lebih 50thn merdeka dari british?!pegang majoriti 2/3 yg kuat pd 2004 pon masih tak boleh buat benda pun..ayuh tukar!dan heret pimpinan melayu islam yg bkiblatkan ajaran barat british yahudi laknatullah yg makan rasuah dan gaji buta itu!!!kami sokong 100%!Allahuakbar!!!

    Anak Muslim tanah Melayu

    ReplyDelete
  2. Pimpinan PAS pula berkiblatkan apa? DAP?

    ReplyDelete
  3. Org Melayu muslim bkiblatkan kaabah Mekah le bang.apoko lombap jang oiii..apokobondo cite bab parti lak ni...adoiiii laaa.sengalllll lutut den oiii

    ReplyDelete
  4. Melayu cina keling sama je.janji islam.cikgu sekolah tak ajar ke?bingai

    ReplyDelete
  5. Majlis peguam ni NGO sah ke?penubuhan tertakluk dlm perlembagaan ke?harap tuan admin beri penjelasan.Terima kasih tuan

    ReplyDelete
  6. .
    .
    .
    .
    aku nak mencolah sikit.

    Orang kita lembik dalam

    banyak hal. kalau ikut

    rpk, mat mat dia jumpo kat london

    tak lancar nak berbincang walaupun

    mereka belajar kat tahap phd.

    Itu katanya. Kalau tak betul,

    kita haramjadahkan aje dia. No

    problemo.


    Ado si melayu yang pandai, mereka

    berpasangan dengan si koliang.

    Jadi mewreka pun act macam

    koliang agaknya.

    Tak apolah kita nak akhirnya kami

    semua bangsa 1-Malaysia macam

    wawasan Najib-bapa-transformasi

    -1-malaysia!


    Yang aku paling bonci dengan

    Majlis

    peguam ialah mereka di kuasai si

    koliang.

    Lihat aje 2 kes ini. kalau ianya

    berlaku di eropah dah tontu

    loyar berkenaan di buang dari

    daftar peguam.



    Kes 1 . Kes pundek Lingam
    -------------------------

    Loyar L tuliskan penghakiman

    untuk satu kes. Dan dia juga

    jadi barua

    tokey judi chingki Tan untuk

    melobi

    pelantikan hakim hakim mahkamah

    tinggi. Di dalam kesemua kes

    terdahulu si chingki Tan

    menang kes dan mendapat gantirugi

    yang

    beratus juta [ lihatlah betapa

    mangkuk hakim

    melayu yang menghakim] di dalam

    kes melibatkan

    reputasinya. Bayangkan sebelum

    kay dengan penswastaan ikhsan


    Madey si chingki hanyalah

    penjual keta secondhand di kelang!


    kes 2- Kes loyar tulis penarik-

    balikan SD

    Si koling Bala di dalam kes

    penghapusan Altantuya

    ---------------------------


    Adeek ankat/ toyboy/anak ikan/mf

    Deepak ada

    buat kenyataan ada peguam koliang

    bersamanya

    bikin SD baru untuk tarik SD asal

    yang telah

    dibikin dek Bala. Tapi hingga

    kini Malis peguam [MP]

    tak amik apa apa tindakan

    disiplin atas si

    loyar koliang tuh. Tengok ajelah

    akhbar harian

    berapa melayu kono tondang . dek

    majlis peguam?



    Haram jadah ahli ahli melayu yang

    jadi MP. Sonyap. Tak de hik ,

    takde hok! Bangang



    Melayu konolah bangun dari tidor!
    .

    .
    .
    .kkk

    ReplyDelete
  7. Melayu ajaran silibus british memang tadak tulur...janji masyukkkk

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive