Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Wednesday, January 23, 2013

Rasuah Nik Aziz

7 janji Najib jika BN menang PRU13 di Kelatan telah mencetus pelbagai reaksi daripada kepimpinan Pas.

Ada yang sebut janji Najib tu menghina rakyat Kelantan, ada yang kata janji itu umpama "nyanyi lagu lama" (lagu Menaruh Harapan ke?) dan ada juga pemimpin Pas yang kata itu semua janji kosong.

Kemuncak kepada segala komen pemimpin Pas apabila Nik Aziz selaku Menteri Besar Kelantan membidas 7 janji Najib itu umpama rasuah bagi memancing undi!!

Oklah..oklah...rasuah pun rasuah lah! Jadi untuk memudahkan cerita, apa kata kita ikut saja perspektif Nik Aziz bahawa JANJI itu sama dengan RASUAH.

Kami nak mengimbau kenangan apabila Pas membentangkan RASUAH yang bertemakan "Membangun Bersama Islam, Menerajui Perubahan dan Mencapai Keberkatan" pada 2008 sempena PRU-12 di negeri Kelantan. RASUAH itu telah dilancarkan sendiri oleh Nik Aziz selaku Menteri Besar Kelantan dengan mengemukakan 9 bukti  perubahan yang dibawa parti itu dalam tempoh 18 tahun menerajui kerajaan negeri Kelantan (9 perubahan saja dalam tempoh 18 tahun?? 'Hebat' sungguh la Pas!)

9 bukti  perubahan itu ialah pentadbiran dan perbandaran berteraskan syariah (tidak dapat dibuktikan secara zahiriah), memajukan pendidikan Islam (pun tidak dapat dibuktikan secara material/nyata),  menaikkan taraf peranan masjid (masih lagi kotor kebanyakan masjid), memberi hak untuk semua kaum (hak apa pun tak tau), memartabatkan wanita (ramai wanita dah jadi calon Pas kot!), pembangunan insan bersepadu (pun tidak dapat dibuktikan apa benda yang bersepadu...kecuali kalau ramai orang Kelantan kahwin memang ramai la yang beradu), perumahan Islam (macamana bentuk perumahan Islam di Kelantan tu? ada nampak?), sistem kewangan Islam (yang dibuat oleh bank-bank komersil sendiri) dan sistem  perundangan syariah (hudud ke???).

Selain itu dalam halaman setebal 28 muka surat, Pas turut menyenaraikan beberapa RASUAH bagi memancing undi rakyat Kelantan sempena PRU-12 pada 2008. Antaranya;

1. Kolej Pendidikan Tinggi Wanita Kelantan - (Dah google, dah interview ramai orang Kelantan...tapi semua kata tak wujud pun).

2. Pusat Pendidikan Pondok Antarabangsa Kelantan - (Pun dah puas google dan tanya orang Kelantan...tak juga wujud. Dah 5 tahun dah poik!)

3. Menawarkan skim takaful kelompok guru, kakitangan dan pelajar Yayasan Islam Kelantan secara percuma. - (Bab ni kami tak pasti. Ada ke dapat skim takaful percuma? Ada guru atau staf/pelajar Yayasan Islam Kelantan boleh bagi komen?)

4. Kompleks Sukan Wanita yang dilengkapi stadium khas dan masjid. - (Tang ni memang kami tau tak di bina pun. Kalau dah bina mesti heboh keluar Haprakdaily).

5. Melaksanakan rancangan untuk membimbing, membantu dan melatih wanita ke arah wanita berdikari dan mencapai kemajuan sosio-ekonomi. - (Dari dulu pun orang luar negeri Kelantan tahu yang wanita Kelantan memang jenis rajin, berdikari dan pandai berniaga berbanding lelaki).

6. Menyediakan Tabung Niaga Wanita Kelantan. - (Ada ke tabung? Ke dah kena songlap macam tabung Memali dan tabung-tabung derma ceramah Pas?)

7. Program pemberian skim pemilikan tanah lot kediaman untuk rakyat Kelantan. - (Mana? Mana? Mana?)

8. Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat Negeri Kelantan. - (Semua orang pun tahu menipu je semua ni. Kalau tak percaya cuba bukak laman web (klik) satu hapah pun takde).

9. Untuk belia Kelantan, PAS berjanji melaksanakan rancangan kesihatan awam, rancangan kesejahteraan awam dan rancangan digital awam dengan memperkasakan peranan pusat ICT Desa. - (Pernah tengok ke rangka pelan rancangan kesihatan awam Kelantan? Apa maksud rancangan kesejahteraan awam Kelantan? ICT Desa??? Hahaha...kabel telefon di kampung-kampung pun selalu kena curi penagih dadah belia Kelantan!!)

10. Melaksanakan pembangunan ladang komersial ala Kelantan dengan memperuntukkan tanah untuk diberi milik (sebagai saham) kepada rakyat miskin dan membuka peluang kepada golongan yang mampu untuk melabur. - (Apo bondo yang Pas merepek ni? Wujud ke projek ni? Berapa ramai rakyat miskin Kelantan yang dapat? Ada ke? Puas dah kami google, satu maklumat pun tak dapat pasal RASUAH ni. Ada sesiapa cai Pas yang boleh jelaskan?)

Jadi sampai bila rakyat Kelantan nak termakan RASUAH pancing undi Nik Aziz ni!! Kalau RASUAH tu ditunaikan dalam tempoh sepenggal memerintah dari 2008 hingga kini oklah jugak. Tapi dah hampir 23 tahun Pas menerajui Kelantan, hanya 9 perubahan saja yang terlaksana? Itupun perubahan yang dikhabarkan tak dapat dibuktikan secara material/nyata. Yang nampak hasil kerajaan Pas Kelantan buat selama 23 tahun ni...tebang balak...tebang balak...tebang balak!!!

Wahai rakyat Kelantan, cukup-cukup sudahlah kena hina dengan RASUAH Pas di Kelantan. 23 tahun tu terlalu lama untuk rakyat Kelantan kena tipu dengan Pas. Buek malu yor...

21 comments:

  1. Paneh, Paneh, sompek ko rasuah2 ateh tu nak nak dilaksanokan sochagho togoso2, sobab PRU13 tingga 40 aghi yo laie aaa..

    Atau PAS nak buek rasuah baghu untuk PRU13 ni.

    Rasuah paling hina dalam dunia ialah "Undi PAS masuk Syurga". Itu dulu, kini dan solamo ea.. Tapi ado yo yang pocayo bulih masuk Syurga dgn jalan pinteh tu.. Kah..kah..kah.

    Dari MB ea, EXCO ea sampailah ko pomimpin bawahan, langsung tak ado idea nak membangunkan rakyat..

    ReplyDelete
  2. Yg aku tau najib ros yg kaki rembat duit rakyat.!baham komisen juta2.ramai dah yg tau cerita.dr M pon tau pasal ni

    ReplyDelete
  3. Anon 6.56,
    La Jang buat doso koring jo kau ni.Taubatlah.

    ReplyDelete
  4. Bravo! Tambah satu lagi point.... Rasuah Syurga!

    ReplyDelete
  5. hang kalo nk kutuk org lain aku xkesah tp kalo kutuk org alim mcm nik aziz mmg nk kena bala...hormatla skit...taubatla sebelum mati...

    ReplyDelete
  6. ko jangan paneh. aku dengar sapa kutuk nik aziz tayar keta akan pancit. karamah tu bro.

    ReplyDelete
  7. Pakcu Rantau PanjangJanuary 23, 2013 at 10:42 PM

    Bila janji ditepati..
    bila janji digula-gulakan ..
    bila janji tinggal janji...
    bila janji dengan surga...
    bila janji seorang PM..
    bila janji seorang Pak Lebai...

    Sama saja jika "difatwa" rasuah...kedua-duanya sama saja.
    Jadi siapa yang berjanji pastinya ke neraka kerana memberi rasuah....Amacam adil tak ??????

    ReplyDelete
  8. Janji yg kelantan xdpt laksanakan semuanya kerna perlu kelulusan kerajaan pusat. Belajar dlu sistem pentadbiran dan bidang2 kuasa kerajaan negeri, kerajaan pusat dan bidang kuasa bersama... org kelantan semua dh thu sbb tu umno mimpi nk tawan klntan. Org klntan bkn bodoh, SURVEY DI UNIVERSITI2 AWAM dri negeri mn pling rmai asalnya mahasiswa. Ada akal sndri fikir.... TGNA amt disegani jgn berani hina klu xnak terima kecaman....

    ReplyDelete
  9. KEPALA BUTOH AKU LEBIH KERAMAT DARIPADA NIKKY AJIH SESAT TUA BANGKO TU.

    ReplyDelete
  10. UMNO bolih tuduh pembangkang macam2 tapi cuba tengok muka sendiri dulu elok benar kerupanya ?Najib buat berbagai janji sepatutnya hutang royalty minyak tu bayar dulu kerana ianya hutang dimana ia wajib dibayar.

    ReplyDelete
  11. Anon 9.32,
    Nak kato kau bangang tapi pandai menulis,Bilo lak Kjaan tak bayar royalti minyak kpd Negeri yang patut terimo,ni mesti Kltan ni..Maleh nak cerito dah hal minyak kat Kltn ni,tak paham-paham.Apo yang Paneh tulis tu memang fakta.Ada yg biol macam kawan kau kek atas kato semua projek mesti dapat kelulusan Federal dulu,agaknyo ni undand-undang yg ditulis kat Harakah agak nyo.Bukak lah mato dan pasanglah telingo kau Jang dan jangan tutup minda kau untuk menerima mana fakta dan kenyataan yang betul dan elaklah menjadi pengikut yang membuta tuli.

    ReplyDelete
  12. Bebudak amno harap jgn tolol ye.tq

    ReplyDelete
  13. Kolej Pendidikan Tinggi Wanita Kelantan, Pusat Pendidikan Pondok Antarabangsa Kelantan, Kompleks Sukan Wanita yang dilengkapi stadium khas dan masjid, Menyediakan Tabung Niaga Wanita Kelantan, Program pemberian skim pemilikan tanah lot kediaman untuk rakyat Kelantan tu semua pun kena kelulusan kerajaan persekutuan ke anon 227am? Hahaha. Tak payah buat lawak bodoh la. Tak bolih tunai janji sendiri..boleh konar salahkan kerajaan pusat? Kakaka...macam tu la jugak alasan Nik Aziz bila Kelantan selalu banjir...sebab kerajaan pusat tak bantu. Kakaka. Banyak sangat baca penipuan Harakah tu la jadinya. Tak guna ramai orang Kelantan kat UNI kalau otak Allah bagi lembab nak pikir penipuan demi penipuan Pas dan Nik Aziz.

    ReplyDelete
  14. Org kelantan dulu mmg byk kat uni tp yg pompuan yo. Yg jantannya hanyut, kalau tak hanyut dek ceramah hanyut kek dadah. AIDS plg ramai dlm Mlaysia pon kek Kltan.

    Husam tu org kelantan kato plg genius dlm Kelantan. Kalau letak kek negri den ni, raso eh dio plg budoh. Biar la sek2 tu nak caro mano negeri dio.

    ReplyDelete
  15. Belang,
    Loeh tu kato kek Kota Baru dan Pasir Mas ado minyak.Puak Lalat Hijau pun Angguk-Angguk.Taubatlah terutama yang ado kat nogori ni.Sosat dah,sembahyang atas jalanraya lah,dalam air lah,kiblat berlainanlah,ni yang akan datang ni tak tahulah.Nak kato bersih tapi Pembesar kau orang saling tak tumpah macam orang UMNO jugo,rumah bosar,kereto bosar,bini dua tigo tapi yang bezonya hanyo orang UMNO ni takut nak mempersendakan Ugama.Orang UMNO jugo tak lah angguk-angguk ajo,kalau Pembesar dah pilo pusing dio orang tibai macam Pak Lah dan menentunyo.Berhentilah di perkuda dan dikeldaikan olih DAP dan PKR.Sodih Den..

    ReplyDelete
  16. penganut pas otak kek palo pole

    ReplyDelete
  17. Bodo buah pel** kambing JKKK nogori hangpa la..ameno bengapan tak sudah

    ReplyDelete
  18. Kesihan orang nogori, melihat pada pendapat pendapat di atas, memang sahlah orang nogori semua nya hampeh, bodoh dan bangang belaka.Kasihan siapa kahwin orang nogori.

    ReplyDelete

  19. ATANTUYA DI TEMBAK DI MUKA, BERGERAK, TEMBAK SEKALI LAGI DAN MEMBALUT BAHAN LETUPAN BOOMM...BOOMMMMMM

    Ini adalah merupakan pengesahan pertama identiti pembunuhan Altantuya Shariibu.

    “Apabila perempuan Mongolia itu melihat saya mengeluarkan sepucuk pistol, dia merayu supaya dilepaskannya kerana dia sedang mengandung. Azilah (pegawai pemerintah kepada Sirul) menarik perempuan itu dan (menghumbannya) ke atas tanah. Saya segera menembak pada bahagian kiri mukanya.

    Kemudian Azilah menanggalkan pakaian perempuan itu dan memasukkan pakaian yang ditanggal itu ke dalam plastik hitam. Azilah mendapati tangan perempuan itu masih bergerak. Dia memerintahkan saya untuk menembak sekali lagi, dan saya melakukannya”, ujar Sirul.

    "Kemudian kami mengusung mayatnya ke dalam hutan, Azilah membalut bahan letupan di sekeliling kaki, abdomen dan kepala perempuan itu dan kemudian kami meletupkannya.”

    Demikianlah kenyataan 2 orang pegawai khas Najib anak Tun Razak yang tidak langsung mengenali Altantuya dan cuma patuh pada arahan bosnya sahaja, wala' sungguh 2 ekoq kambing hitam tersebut..

    ReplyDelete
  20. UMNO: Untuk Masuk Neraka AutomatikJanuary 28, 2013 at 2:54 PM

    Cybertrooper UMNO adalah kumpulan IT ahli UMNO dan penyokong UMNO yang dibiayai oleh UMNO untuk berkeliaran dalam Facebook dan Blog bertujuan untuk menyerang parti lain, menimbulkan kekeliruan dan …anda boleh baca lagi di sini http://albangi.wordpress.com/2011/12/05/cybertrooper-umno-berkeliaran/

    Mereka dibayar oleh UMNO. Baca di sini http://albangi.wordpress.com/2012/05/20/umno-upah-cybertrooper-dalam-facebook-dan-blog/. Sila lihat nama-nama cybertrooper UMNO di pautan itu. Mereka diajar dan dididik oleh UMNO dengan duit. Ada duit kerja jalan. Tak ada duit, boleh jalan. Kalau bagi sikit, kerja sikit. Kalau bayar tinggi, kerja tanpa henti.

    Tetapi sampai bila UMO boleh bayar mereka? Sampai bila cybertrooper ini boleh terima upah yang sikit dan tidak berbaloi? Pastinya mereka akan bergaduh kerana dunia….bergaduh kerana duit…..baca lagi kisah mereka bergaduh baru-baru ini http://albangi.wordpress.com/2012/07/07/cybertrooper-umno-sedang-bergaduh/dan UMNO akan kehabisan wang untuk membayar cybertrooper sebelum PRU 13.

    Watch videos at: http://albangi.wordpress.com/2012/07/24/cybertrooper-umno-bergaduh-kerana-duit/

    ReplyDelete
  21. Apa yg kau mengarut ni setan? Semua tu PAS dah laksanakan di di Kelantan, kau je twist bunyinya jadi lain. Dasar penghuni pantat neraka.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive