Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 8, 2010

Alhamdulillah...Nasib baik tak mati!

1. Syukur ke hadrat Ilahi kerana Allah swt masih memanjangkan hayat Nizar Jamaluddin di muka bumi ini.

2. Bukannya apa, risau juga jika ada yang tersalah anggap andai sesuatu perkara buruk berlaku dalam kemalangan tersebut.

3. Maka pastinya pelbagai spekulasi akan dimainkan oleh puak sebelah sinun.

4. Macam tak biasa depa ni...tengok jelah kes dulu-dulu tu.

5. Kes terbaru ni pun dah ada yang timbulkan persoalan, adakah kebetulan kemalangan Nizar di hadapan Hotel Casuarina itu berdekatan dengan bangunan Umno Perak?

6. Buatnya umur balaci DAP tu tak panjang, dah jadi satu beban pulak untuk BN menjawab.

7. Nak kena siasat lagi, nak kena gali kubur lagi (agaknyalah), nak kena post-mortem lagi, nak inkues lagi, nak bicara lagi, nak berdemo lagi, pasang lilin lagi...

8. Kan dah banyak kerja tu.

9. Bak kata orang dolu-dolu..."kecik-kecik tak nak mampus, bila dah besar...nak mampus pun menyusahkan orang."

10. Jarang den cakap kasar...

11. Pikiaq sendiri la dey!

12. Lain kali Nizar kalau kau sakit gigi suruh je orang lain yang memandu!

13. Den tertanya, kemalangan Nizar yang berlaku di Jalan Dr Raja Nazrin Shah tu bukan sebab keTULAHan ke?

7 comments:

  1. Alhamdulillah...."nasib baik tak mati"...itu lah antara bunyi syukur UMNO, dan isyaallah Umno akan mati di Perak tak lama lg....

    Patutnya ada "org" tu patut bersyukur dapat jejak kaki semula ke Malaya...kalau duduk berehat kat Guantanmo Bay laaa.... agaknya muka dio pun dokek2 nak samo tak dgn yg lain2 tu....ehemmm!!!Sapo dio hah???Paneh ada jawapannya.....ha...ha...ha...

    ReplyDelete
  2. kadang kadang benci nak baca komen komen manusia manusia ni.PAS kata dia btul UMNO pun mcm tu jugak.Boleh tak cuba komen tak mencaci org?Bila nak mintak maaf agaknya.Rupanya saluran media baru ini tempat yg paling dahsyat utk org membuat Fitnah.

    ReplyDelete
  3. Anon 11:00

    Apa nak benci plak? bukankah UMNO yg menyuburkan budaya benci membenci...so kena tanya UMNO lah...
    Pd blog lah kita boleh mengutuk UMNO ni..takkan Utusan nak kita kutuk UMNO kot??? ....lu kena tanya Paneh lah, kenapa PM @ UMNO suka budaya benci membenci nih!!!!

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Sikit aja tu, nasib baik takde pape. Bawak laju kot? hehe.

    kks.com

    ReplyDelete
  5. EDEN TENGOK MALAON PEMUDA/PUTRA BERDEMO RAMAI MELAYU RENTONG KOK KONO PANEH AGAK EH BAWAK SEPANDUK MELAYU PULAK TU KOK BANTAH HERALD GUNA KALIMAH ALALH OK GAK. EDEN NAK TANYO MELAYU ADO KEK MANO BRO. GHOMAN YANG DEN TENGOK TAK NAMPAK SIKIT PUN ADO CAHAYA KEIMANAN. KEK TELOK KEMANG BERBALUT LEHER KALAU DAH MAMAK TONGKANG TAKKAN DAPEK JADI MELAYU SAMOLAH MACAM MADEY......

    ReplyDelete
  6. hei paneh miang,kau betul2 punya sial manusia,kau tu kecik2 tak nak mampus,dah tua suka buat kebencian org pulak,klu mak kau buang kau dlm tong sampah masa kau lahir dulu pun ok gak nya,aku rasa kau mesti keturunan jin atau setan,musibat laknatullah punya bangsAT MANUSIA MCM KAU NI,SIAL MAK BAPAK KAU DAPAT ANAK MCM KAU NI....KHAAAAKKK PUITHHH

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive