Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, January 21, 2010

Boleh percaya lagi ke?

Antara perkara yang tersenarai dalam Bab 3 Perlembagaan Pas Fasal 6: Usaha-usaha

Fasal 6 (1) Menyeru umat manusia kepada Syari'at Allah dan Sunnah RasulNya melalui dakwah secara lisan, tulisan dan amalan.


Fasal 6 (3) Memupuk dan memperkukuhkan dan memperkuatkan ukhuwah Islamiyah dan menyuburkan rasa perpaduan di kalangan rakyat bagi memelihara kehidupan politik dan masyarakat yang sihat dan berkebajikan.

Pertemuan sulit tolak kerajaan perpaduan.
PAS, KeADILan, DAP tolak gimik kerajaan perpaduan.
Pakatan tolak kerajaan perpaduan.

Fasal 6 (6) Menyertai dan bekerjasama dengan badan-badan, persatuan-persatuan atau pertubuhan-pertubuhan yang tidak berlawanan tujuannya dengan PAS bilamana dan selama mana ianya mustahak dan sesuai serta tidak bercanggah dengan undang-undang negara.

Lim Kit Siang tolak negara Islam.
DAP, PKR tolak negara Islam PAS.

Antara ciri orang munafik ialah apabila bercakap dia berbohong. Macam PAS yang menipu penyokongnya?

Makluman: Warga Paneh Miang hari ini dijadualkan berdiskusi selama 3 jam bersama seorang tokoh pemimpin terkenal dunia iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamad.

7 comments:

  1. Salam semua,
    Nampaknya PAS ni memang beriya-beriya bonar nak menogakkan bonang yang loncun..den tak paham ngapo ado layi manusio macam dorang ni.

    Pada saya sebagai anak muda yang mencintai akan Sejarah Bangsa dan negara ini, parti UMNO ni bukannya macam parti-perti politik lain dalam dunia ni. Dari sebelum Merdeka sampailah sekarang ni UMNO sahajalah yang bermati-matian memperjuangkan segala-galanya. PAS dan konco-konconya tak masuk book ler..

    ReplyDelete
  2. SALAM ANON DIATAS SOBOLUM MERDEKA HINGGA KINI MENYAMUN DAN MENIPU. MANO YANG SELAMAT KAYO RAYO DAN YANG BINGKEH PUN RAMAI GAK BRO. SILO KAU SENARAIKAN APO YANG UMNGOK PERJUANGKAN UNTUK BANGSA DAN UGAMANYA........ KALAU TENGOK REMAJA HART NI BAIK YANG JANTAN/BETINO MASYAALLAH

    ReplyDelete
  3. Salam Paneh,

    Alah Anon ini asyik asyik modal lapuk UMNO menyamun dan menipu. Berapo banyak duit kau yang UMNO samun dan tipu? Kalau kena samun buatlah laporan Polis, kalau rasuah buatlah laporan dengan SPRM.

    Apalah punya manusia. Tak mengenang budi, hanya kerana awak penyokong parti bulan belum bermakna syurga menanti awak. Kalau awak sokong roket pun belum tentu ke bulan dan kalau sokong satu lagi tu lagi teruk, no komen.

    Sepatutnya awak sokong anak muda macam Izuan yang kasih pada perjuangan orang dulu-dulu. Kalau awak tak suka pun TAK PAYAHLAH MENGHASUT. Inilah trade mark awak dan geng geng awak semua. Idea nak majukan Bangsa, Agama dan Negara tak pernah nak beri. Hanya mengumpat dan menghina!!

    Kalau tak kerana UMNO mungkin sekarang nak guna keyboard pun awak tak reti. Awak tu Melayu, sedarlah diri tu sikit.

    Tak payahlah nak disenaraikan apa yang telah UMNO buat sejak merdeka, ini untuk budah sekolah rendah dan menengah sahaja. Remaja bermasalah sebab ramai orang Melayu yang bersikap negatif seperti kamu. Tak ada yang baik keluar, fikiran tertutup. Yang nampak semua yang tak baik.

    Kalau awak pandai sangat berilah PENDAPAT BERNAS, for once in your life!!! Do something GOOD for your country!! Dont just let Najib to go around the world asking for investors to invest in Malaysia so that people like you will have jobs, one day. What can your leaders do except TALKING NONSENSE??

    ReplyDelete
  4. Salam PM, halow..

    lamo tak jonguk pak hompuk.. rindu la..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  5. Masih percaya kepada perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh PAS daripada parti yang langsung tiada istilah Islam dalam perjuangannya.

    Tertanya-tanya, ada tak di negara ini (yang dikatakan Islam) dianjurkan Konsert Nasyid yang disiarkan secara langsung di tv? Konsert maksiat lain banyaklah..

    Fazli Salleh

    ReplyDelete
  6. Makluman, hari ini warga paneh miang akan bertemu dgn tokoh pemimpin dunia Tun Mahathiar. Barang di ingat jangan lupa tanya yang mana satu betul, 700 lori pasir dihantar ke Singapura sehari kata Tun atau 500 lori pasir dihantar sehari kesingapura, kata Menteri BN (Barisan Najis) Datuk saziman mansor. Nak caya kata pak tua ka, caya kata pak muda yg tahu ajeleee belum kaya. Mahathiar kata somebody is not telling the truth. Pasir untuk micro chip ka, pasir untuk tambak tebing selat Johor hingga nelayan Msia punah matapencarian. Hoi haprak BN nak tolong Melayu kunun. Ini lah petualang bangsa yg sebenar2nya. PS tentu Parti jahat UMNO kato eh dan tom tom bak tersenyum aku tibai rapat. Call a spade a spade podah dei Paneh, balaci blogger cari makan.

    ReplyDelete
  7. blogger cari makan takpe lagi daripada blogger sokong & bersekongkol dengan peliwat harapan negara...khoitttt tuihhhh..jijik ah dengan peliwat-peliwat nih:)

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive