Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, January 28, 2010

A picture speaks a thousand words





6 comments:

  1. Najib dapat panggilan telefon dari Obama, yang dia tergedik-gedik pi cerita kepada 1 Malaysia macam dapat panggilan dari awek yang diidam-idamkan apa pulak ceritanya?

    Satu lagi yang anak Jarjis duta yang seronok sangat dapat jemputan ke White House tu sampai pakai, pakaian yang orang-orang kebanyakkan guna untuk majlis bersanding apa cerita lak?

    Yang Tok Penakan hampa yang baru jadi ahli UMNO beberapa bulan lepas, yang masa dia jadi PM pi jemput yahudi pi main kriket di sini apa lak ceritanya?

    Tu kau tak mau cerita ka?

    ReplyDelete
  2. Gambar zahid hamidi nyorok2 dlm golap g jumpo menteri pertahanan Israel aritu apo pasal tak tunjukkan samo? Boleh gak kito cubo tafsirkan skali... Takut ko??

    ReplyDelete
  3. hehehe. lawak..lawak.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. Tahniah Che Din..nampaknya ramai pulak yang panas bontot

    ReplyDelete
  5. Berade..bukan ramai yg panas bontot tp panas jubur sbb anwar naik court ptg rabu ni.'Tangguh tetap tangguh" dah x menjadi hehe..apara tak paham ke "justice delay = justice deny",Keadilan utk saiful!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive