Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, January 2, 2010

Hakim Lau - Herald Tribute: APAKAH ini TANDA KEHANCURAN?

Pak Sedaro amat kesal dan sedih dengan Sistem Kehakiman Negara Malaysia yang mungkin dituju langsung kepada Ketua Hakim Mahkamah Rayuan dan Ketua Hakim Negara serta Ketua Hakim Besar Malaya.

Apakah implikasi psikologi sosial atau "reverse psychology impact" kepada kemenangan AWAL, Tan Sri "Paderi" tersebut, yang tersenyum lebar dengan kebijaksanaan keputusan Hakim Lau..?

Apakah Rakyat Raja yang diwarta sebagai Beragama Islam, merujuk kepada Perkara 160(2) dan Perkara 3, serta Perkara 11(4) mampu menyepi tanpa berita? Apakah sudah tahap DAYUS dan PARIA benar; Peguam Negara? Ketua Hakim Mahkamah Syariah? Perdana Menteri Malaysia? Mursyidul Am PAS? Parlimen Malaysia? PEKIDA MALAYSIA? Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan? Persatuan Ulama' Malaysia? Cendiakawan Islam dalam Negara ini?

Sedarkah kalian, bahawa anak cucu yang menjayakan Negara ini 100 tahun mendatang akan hilang KUASA dan HAK sebagai Rakyat Raja? Akan mula digadai dan tergadai kerana terkesan keputusan AWAL Hakim Lau ini? Bahawa Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan sudah tiada makna? Bahawa warna Kuning dalam bendera Malaysia atau dikenali Jalur Gemilang telah TERLACUR? Bahawa Lambang Bulan Sabit Separuh dan Bintang 14 Bucu hanya sebagai TOPENG yang dibonekakan?

Keputusan pada 31 Disember 2009 ialah tanda-tanda skema KEHANCURAN rakyat raja, yang sudah HILANG daulat dan martabat BANGSAnya? Pesanan Almarhum Pendeta Za'ba dalam bukunya 'Perangai Bergantung kepada Diri Sendiri', merupakan telahan-telahan khasaf seorang ilmuan Muslim tersohor di luar abad dan zamannya...

Tanahair Melayu ini, roh dan jasadnya tidak seperti Semenanjung Arab dan bumi kabilah Arab yang berpecah-belah di Timur Tengah & Asia Barat serta Asia Utara atau Asia Barat Daya & Barat Laut...

Jika Parlimen Malaysia akan terus memekak telinga, membuta mata...begitu juga dengan Kaus yang tertulis SUMPAH ADAB BERADAB RAJA-RAJA MELAYU perihal asas-asas Negara Islam negara ini, dilindungi sehingga "Bumi Terbelah, Mentari Terbit di Ufuk Barat"...Maka Pak Sedaro jangka inilah tetanda Tanah Melayu menjengah ZAMAN KEJAHANAMANnya...

Pak Sedaro hanya boleh perbanyak Solat Taubat dan Solat Hajat serta Solat Tasbih sahaja agar Bumi ini tidak TERUS dimurka dan dilaknat ALLAH Azzawajalla...

Sedarkah barisan Penunggu Kerusi Empuk bahawa kalimat yang dibenar oleh Hakim Lau ini akan terus dijaja dan dimenangi sebagai "the victory of the minority in Muslim Federation States", it is also to translate that the Country Jurisdiction Chambers is weak and easy...Jika kalian melihat insiden ini dari perspektif:

1. The Secret, inilah secret movement yang sedang dikuda dan dituba oleh Yahudi. Bahawa Sistem Kehakiman Negara Malaysia yang memartabat Agama Islam sebagai agama bagi Persekutuan masih longgar dan leweh, pendekatan penghakiman dan tatacara penghujahan oleh Peguamcara dan Peguambela Negara. Inilah skema Law of Attraction yang sedang dilolos oleh Gerakan Freemason dalam Tanah Melayu milik 25.8 juta anak Malaysia hari ini. Gerakan Freemason ini telah menembusi TEMBOK KEBAL yang cuba dirodok sejak peristiwa Natrah, anak Belanda yang dihakimi di Singapura hampir 4 dekad lalu.

2. Inilah kejayaan Yahudi dalam Perjanjian atau Muktabar Yahudi bersama Freemason. Harus diingat bahawa manusia yang berkiblat Freemason ini terdiri daripada pelbagai ras dan warna kulit, mereka hanya menyatakan mereka beragama dalam kelompok semasa mereka bercampur. Akan tetapi pada hakikinya, mereka ini menafikan ketuhanan. Matlamat mereka untuk menjadi Firaun, Namrud, Dajjal, Ifrit, Abu Jahal dan Abu Lahab. Ada yang namanya bin dan binti, ramai juga son of and daughter of, anak lelaki dan anak perempuan...

Pak Sedaro amat HAMPA bukan sangat kepada Hakim Lau, sebab pada pandangan dan pertimbangan ilmiah Pak Sedaro, hebatlah dia seorang Hakim, tapi dia telah memBODOHkan diri sendiri dalam konteks penghakiman yang menggoncang WIBAWA Ketua Hakim Mahkamah Rayuan, Ketua Hakim Negara, Hakim Besar Malaya, Hakim Besar Borneo dan Ketua Hakim Mahkamah Syariah.

Bahawa kedalaman ILMUnya memperhalusi hukum amat dengkel, sehingga kes ini boleh dijadikan kes rujukan untuk 1000 tahun akan datang, selagi tidak KIAMAT. Bumi Malaysia ini akan berubah daripada sebuah Negara Berdaulat dan Negara Persekutuan Islam kepada sebuah Negara Neo-Freemasonary menjelang 2100. Maka TANGGUNGLAH DOSA dan TERIMALAH AZAB KUBUR...wahai Pemimpin Rakyat Raja yang masih MIMPI dalam TERANG dan BUTA dalam JAGA, PEKAK dalam riuh, BISU dalam kata-kata dan BAHALOL dalam ILMU.

Ingatlah, Rasulullah s.a.w. telah beri ingatan kepada kita...beramallah walau satu huruf iaitu Alif sekalipun, maka amal itu lebih MULIA dan dirahmati ALLAH Tuhan Maha Esa, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

16 comments:

  1. Apo nak di kato..Bila nak berkuasa punya angkara, Adab dan tatasusila tak dijaga..Mungkin mereka yang diperkata tengah enak membuat tahi mata..
    Hanya yang terbaik sahaja yang akan menjadi juara..Ayuh semua ..apa tunggu lagi ..marilah kita rakyat beramai-ramai bersuara andainya pemimpin sediada masih alpa dan leka

    ReplyDelete
  2. salam.....

    Pada hemat saya, Hakim Lau Bee Lan yang menghakimi kes ini memang bodoh dan kerap menyebelahi pihak yang memperkotak-katikkan orang Melayu dan Islam.

    Tetapi, mungkin inilah cara dan masa serta alasan yang sesuai untuk kita mengumpul dan menggunakan kekuatan bagi menghapuskan golongan kafirin ini.

    cuma, orang melayu islam mesti sanggup meninggalkan kesenangan mereka demi mencapai tujuan yang satu iaitu menghancurkan golongan kafirin dari bumi malaysia ini.

    Jemput saya jika memerlukan tentera fisabilillah.....

    ReplyDelete
  3. salam bro...lagi pendedahan....
    Gomo bukan hendak mempertikaikan keputusan mahkamah ini. Namun sebagai umat Islam yang mana bangsa Melayu Gomo juga berhak menyuarakan pendapat dalam hal sebegini. Isu penggunaan nama Allah oleh Akhbar milik Gereja Kristian ini pada kiraan Gomo adalah satu bentuk DAKWAH oleh pihak gereja kepada umat Islam khususnya bangsa Melayu. http://www.papagomo.com/2010/01/wajib-baca-pembongkaran-agenda-kristian.html

    ReplyDelete
  4. Inilah akibatnya kalo melantik Hakim yg cetek pengetahuan dalam Islam mengadili kes berkaitan dengan kesucian Agama Islam... Kebodohan BN... Kepariaan PAS... Kemenangan PKR dan DAP kerana berjaya mengkristiankan Allah.... MasyaAllah...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  5. Salam anak-anak merdeka,
    Pada pandangan saya, tidak wajar perkataan Allah digunakan oleh mereka yang bukan beragama Islam. Sedangkan menjawab salam orang bukan Islam sekalipun tidak boleh, inikan pula perkataan Allah Yang Maha Besar yang Maha Agung itu dipergunakan oleh mereka yang BUKAN Beragama Islam??? Ini bukanlah konsep 1 Malaysia yang kita inginkan. Cukuplah kita dengar umat Islam ditindas dan dibunuh di sana-sani. Berat Mata Memandang...Berat Lagi Bahu Yang Memikul. Ayuh Rakyat Raja! Kita bersatu menentang keputusan Hakim Lau ini. Jangan sekali-kali mempermainkan kalimah yang Maha Suci ini!!!

    ReplyDelete
  6. salam,

    saya bersetuju,inilah masanya majlis raja-raja memainkan peranannya.Jika tidak,jgn terkejut selepas ini jika MASJID pun akan DIHALALKAN bagi tujuan sembahyang untuk agama lain!

    saya pun bersetuju dgn anon 2:38,

    JEMPUT SAYA JIKA MEMERLUKAN TENTERA FISABILILLAH...

    ReplyDelete
  7. Nak sebut susah dan tak sebut lagi menyusahkan!!!! tak apalah...
    secara peribadi aku berpendapat soal Penghakiman isu nama Allah ni seolah2 dirancang rapi agar keputusan kes ni bisa mengalihkan perhatian dan ketidakpuashatian rakyat terhadap najib dan BN sejak mutakahir ni...seolah2 isu penghakiman nama Allah ini, bagaikan nyawa UMNO utk kembali "hidup" dgn mereka ribut berdemo siang mlm seolah2 menunjukkan mrk lah pejuang Islam tulen!!!! (konon)...ini semata2 untuk menarik balik sokongan pd UMNO....dan mengalihkan perhatian rakyat terhadap barang naik (gula), isu yuran sekolah yg memeritkan ibu bapa, ekonomi yg lesu, kelemahan najib, isu kenaikan itu, ini, isu UMNO/BN....inilah ubat mujarab UMNO utk memberinya nyawa sokongan....perkara ini mudah sahaja sebenarnya.....seolah2 ada sesuatu di sebalik isu nama Allah ini....semuanya politik!!!!

    ReplyDelete
  8. PERKATAAN ALLAH. APA MASALAHNYA???

    Salam
    Apa masalahnya orang bukan islam menggunakan perkataan ALLAH ? Bukankah perkataan ALLAH itu ZatNya yang maha agong yang tetapkan dengan nama tersebut, dan bukankah Allah sendiri yang mahukan hambanya memanggil dirinya sebagai Allah ? Apabila ALLAH menurunkan kalamNya maka perkataan ALLAH itu di perintahkanNya supaya di seru untuk bagi diriNya dan untuk semua bangsa tak kira agama, cubalah baca Al Fatihah ayat satu yang menunjukkan Allah sendiri yang tetapkan RububiyahNya

    Perlu di ingat bahawa semua bangsa dalam dunia ini percaya kepada Tauhid Rububiyah yang mengakui ALLAH sebagai Tuhan mereka akan tetapi yang mereka tak percaya ialah Uluhiyah sahaja sebagaimana mereka tidak percaya kepada kitab yang menetapkan cara beruluhiyah, kalau nak kira orang melayu juga tak boleh gunakan perkataan ALLAH, yang mereka boleh gunakan ialah perkataan TUHAN sahaja kecuali mereka yang beragama islam

    Dalam masalah Rububiyah ini ahli kitablah yang dahulu menggunakan perkataan Allah dalam kitab taurat,zabur dan Injil, saya masih ingat lagi semasa sekolah inggeris di Assumption dahulu (Fathernya bernama Key orang Burma) dia menerangkan terjemahan Al Fatihah dengan terus menggunakan perkataan ALLAH mulanya saya berasa janggal juga akan tetapi apabila di selidiki maka fahamlah saya bahawa rupanya agama dia yang pakai perkataan itu dulu, masa tu saya memang bangang macam bangangnya UMNO sekarang juga..

    ReplyDelete
  9. Sedikit sebanyak pemimpin UMNO juga bersalah. Kerana memandang remeh akan perkara ini. Mereka asyik mengejar kebendaan sahaja. Sampaikan membiarkan kafir mengadili perkara berkaitan kesucian Agama Islam... Tidak adakah Hakim beragama Islam yang lain? Kenapa cina lahanat tu mengadili kes ini?

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  10. bangang betul komen camni. ni bukan masalah agama mana pakai nama Allah dulu atau semua agama itu menyebut Allah sebagai tuhan mereka. ini berkenaan dgn agenda licik utk mengelirukan umat Islam terutama generasi muda dan kaum pendalaman dlm negara ni. mmg di sabah sarawak dah lama guna benda ni tapi tgklah bgaimana mereka akhirnya terpesong dgn ajaran kristian. contoh terbaik boleh dilihat bagaimana imam di kudat dan kota belud pun boleh jadi murtad sbb dakyah2 sebegini. cuba lepak di kk atau kuching dok minum sorg diri, tiba2 dtg org approch kita nak cerita pasal kristian. benda ni selalu berlaku. cuba dia approch org jahil dan kata kristian pun sembah Allah juga. mcmana nak jawab? kalo budak yang dia approch tu murtad sapa nak tanggung dosa? kita bukan dok kat arab bengong. ni bukan isu bahasa kita persoalkan disini. bingai tul la cakap ngan org camni. bodoh tak berajar.

    satu lagi bengong ano 8.54pm ni bukan kira politik ni mangkuk. suma kau nak tuduh umno punya agenda. kita skrg bincang ttg kemashalatan umat Islam. aku tak sokong mana2 parti tapi tgk komen bangang mcm ni mmg aku panas hati. bila la nak jadi cerdik. suma nak kaitkan dengan parti. cino bongok lau bee lan tu tak pulak kau hentam, sibuk nak salahkan parti itu parti ini. bungko.

    ReplyDelete
  11. Anon 10:48

    Kenapa panas hati plak??? sebenarnya awak dan UMNO lah yg paling bungko dan bodoh!!! UMNO kata nak bela Islam, bila kes ni dibawa ke mahkamah, tengok2 hakim dia plak....mcm dah tahu keputusannya!!!! tak yah bicara lagi, dah kompom keptusannya....itulah bangangnya UMNO dan engko sekali...bila keputusan dah dibuat, mengamuk plak engko...bodoh!!! sepatutnya masa kes ini nak dimulakan, kenalpasti dulu peguam terhebat, NGO2 tersohor, ulamak2 dunia terhebat, hakim yg adil dan saksama....ini serupa kes Pulau Batu Putih lah, akibat main2...terlepas satu Pulau, kerana apa, akibat kebangangan dan kebodohan UMNO/BN sendiri....!!! ini bukan soal maruah lagi, tapi soal UMNO yg tak sungguh2 membela Islam...kalau UMNO sungguh2 membela Islam, dari awal lagi dia boleh sekat kes ini...dia boleh kuatkuasakan akta yg melarang sebarang unsur dakyah agama lain kpd islam..mandatory!!! kalau UMNO nak, dah lama dia buat...tapi UMNO tahu apa??? dia jaga perut saja!!! sama2 lah bodoh dgn awak sekali....bila dah buat keputusan, UMNO lah mula2 memekik dan memekak kononnya dia pembela Islam....pembela apa namanya cam nih!!! jijik aku tengok....!!!jika permasalahan Umat Islam sendiri pun dia main2 kan....!!!! itu lah kepura-puraan UMNO hipokrit yg telah berjaya membodohkan engko dan melayu lain..akhirnya Islam tergadai...elok lah tu bungko bangang macam awak....

    ReplyDelete
  12. pas pun membela islam gak. sbb tu pas tak tegur langsung umno bila umno terlupa nak buat mcm anon atas ni cakap. lgpun pas mmg terbukti membela islam apabila majlis ulama' pas hanya senyap dlm kes ni. mursyidul am dia pun buat dek je. hanya taib azamudin yg bersuara. pkr jgn harap la. lagi sokong keputusan mahkamah tu lagi adoi.
    rakyat mcm anon atas ni lagi bungko. time blog ni buat teguran pasal lau bee lan dulu takde pun dia nak komen sokong ke apa. skrg baru nak salahkan org tu org ni parti tu parti ni. takde langsung t/jawab sbg rakyat. sama je 2x5.

    ReplyDelete
  13. Selagi Kes Lingam, Tengku Adnan tidak disiasat dengan betul, selagi itulah kita akan dihuru-harakan dengan keputusan-keputusan mengejut dan menakutkan.Wallahualam

    ReplyDelete
  14. Tak apo lah, dah jadi mcm Selatan Thai sok gak ea, barulah semuo nak soda.
    Kito ni selalu yo bersangko baik, org lain sentiaso ado rancangan.
    Ado PM pun nak potahan diri sondiri pun tak dayo camno tak potahan ugamo.
    Yahooooooo! 1 Malaysia 1 Tuhan!

    ReplyDelete
  15. Anon 12:03

    Den sokong apo yg ekau kato...semua ni hasil dari kerja keras Perdana Menteri kita yg gila sangat nak 1 Malaysia..last2 nama Allah pun nak sama gak dgn org lain...lemah betul akal Najib...hah!! nape najib tak bising..patut eh, org pertama beri komen dan reaksi adalah NAJIB...mano dio nyorok aaa??? nanti kalau NAJIB komen lobih2 kang, kok tak sealiran plak dgn konsep 1 MALAYSIA...kah..kah..kah... kang org lain tanya taji NAIJIB balik, kan 1 MALAYSIA tentulah tak menjadi kesalaahn bila semua rakyat boleh guna ALLAH juga...hai poning NAJIB nak jawab!!!! KAH..KAH..KAH..KAH...itulah dia NAJIB, masih teraba2 dan meraban mencari "tune'...tak ado nampak apo2 pun si Najib ni...1 Malaysia yo yg dio nampak eh!!!! makin lembik.....KAH..KAH..KAH...

    ReplyDelete
  16. Pak Sadaro sedarlah. Bagilah Islam agama syumul menjadi agama tompek kita tumpang dikala suka dan duka. jangan bagi undang2 Reid lebih dirujukdari undang2 syarak alquran dan al hadis. Marilah kita kembali pada Islam wahai Pak Sedaro sedarlah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive