Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 2, 2010

Geruh Sultan Selangor

DYMM Sultan Selangor telah bertitah dengan terperinci akan tindakan kumpulan fasis Melayu yang dinakhoda oleh PKR melalui Anwar Ibrahim, Wan Azizah Wan Ismail dan sekutunya yang sedang mencurah petrol ke singgahsana Istana Raja-Raja Melayu.

Geruh baginda merupakan petanda bahawa pakatan sumbang PKR+PAS+DAP hanya akan bernafas kurang daripada 44 hari. Pak Sedaro percaya titah baginda Sultan Selangor akan disambut baik oleh DYMM Yam Tuan Besar Negeri Sembilan, DYMM Sultan Johor, DYMM Sultan Perak, DYMM Sultan Kedah, DYMM Raja Perlis, DYMM Sultan Kelantan, DYMM Sultan Terengganu, DYMM Sultan Pahang.

Inilah 9 buah kuasa Kerajaan Raja Berperlembagaan yang dipersekutuankan membentuk Malaysia bersama 2 Negeri Selat dan 2 Negeri di Borneo iaitu Sabah dan Sarawak.

Majlis Raja-raja Melayu akan bersidang sedikit masa lagi. Sejak 2006 hingga 29 November 2010, tidak kurang daripada 100 isu panas yang dimainkan oleh pelbagai pihak, khasnya Kerajaan Bukan Barisan Nasional. Nampaknya MAGERAN mungkin tidak perlu, tapi kuatkuasa ISA yang berpaksi secara mandatori di bawah Kuasa-Kuasa Khas DYMM Raja-Raja Melayu, masih boleh dijayakan.

Ingatlah wahai umat Malaysia bahawa bumi ini merupakan Anugerah Allah, dan DYMM ialah anugerah dan kurniaan ALLAH. Mereka ialah manusia terpilih yang dicipta Allah untuk tujuan-tujuan khusus. Nasab dan Sanad mereka diberikan darjat tertentu. Moga Allah beri hidayah dan petunjuk agar jalan yang lurus dapat diurus oleh DYMM Tuanku Raja-Raja Melayu.

9 comments:

  1. Salam,
    Kau lupa nak sebut satu lagi nasab keturunan diraja, raja jembal.
    bukan ke ada sorang hamba Allah tu yg mengaku dia dari keturunan raja jugak.

    ReplyDelete
  2. "Ingatlah wahai umat Malaysia bahawa bumi ini merupakan Anugerah Allah, dan DYMM ialah anugerah dan kurniaan ALLAH. Mereka ialah manusia terpilih yang dicipta Allah untuk tujuan-tujuan khusus. Nasab dan Sanad mereka diberikan darjat tertentu. Moga Allah beri hidayah dan petunjuk agar jalan yang lurus dapat diurus oleh DYMM Tuanku Raja-Raja Melayu."

    saya bukan nak menderhaka dengan raja2 melayu jangan kluarkan ayat yang menyimpang..bila masa nasab ngn sanad diberi darjat... smue manusia sama je...darjat tu berdasarkn iman dan takwa...

    ReplyDelete
  3. Betul, darjat manusia dibezakan oleh Allah melalui iman dan takwa. semua manusia sama saja. jangan sampai terpesong akidah tuan.

    ReplyDelete
  4. Kepada penggiat politik yang masih berhingus masa itu tentunya tidak ingat dengan sejarah hitam semasa itu. Isu ii diperbesarkan oleh orang Melayu dalam UMNO yang mengampu pimpinan semasa itu dan tidak kedengaran semasa itu kritikkan kepada Raja-Raja Melayu dilakukan oleh bangsa lain.

    UMNO telah melakukan penghinaan kepada Raja-Raja Melayu tanpa sempadan dan media letronik dan cetak telah memberikan sokongan agar Raja-Raja Melayu ditamatkan riwayat kewujuddan mereka. Ini sejarah yang begitu baru dan pada siapa yang berumur sebaya atau lebih tua daripada saya tidak akan mampu melupakan insiden hitam yang dihadapi oleh Raja-Raja Melayu sewaktu itu.

    Pemimpin-pemimpin kita yang besar dan yang kecil semasa itu telah lupa daratan dan mereka seolah-olah tidak lagi memerlukan institusi Raja-Raja Melayu dan ramai yang bertempik dan bersorak mengkritik Raja-Raja Melayu didalam akhbar-akhbar perdana dan media letronik. Kepada sesiapa yang mushkil dengan kata-kata saya ini elok pergi keArkib Negara dan bacalah setiap berita yang tertulis didalam dada akhbar pada tahun 1993 dan saudara akan terbaca semua yang saya katakan tadi.

    UMNO (baru) bersikap lebih buruk dari sikap British Malayan Union yang cuba untuk menurunkan martabat bangsa Melayu dengan mencemuh Raja-Raja mereka. Kalau Malayan Union itu adalah dari kaum Inggeris cuba untuk merendahkan mertabat Raja-Raja Melayu, UMNO (B) pula adalah dari rakyat yang hampir kesemuanya Melayu yang cuba untuk menjatuhkan institusi Raja-Raja Melayu mereka sendiri.

    Walaupun pindaan terhadap perlembagaan yang bersabit dengan Raja-Raja tidak dibenarkan namun UMNO tetap memindanya dan itu merupakan penghinaan kepada bangsa Melayu. Semua yang mencadangkan pindaan itu adalah orang-orang yang telah mendapat gelaran dari Raja-Raja dan Zaharin patut mengeluarkan segala-galanya jika benar beliau serius untuk memperjuangkan apa yang kikatakan sebagai ketuanan Melayu.

    Jika Zaharin tidak bersikap ‘limau masam sebelah’ elok beliau diberitahu bahawa Fasal 159(5) dan 181(2) telah di’repeal’ oleh UMNO pimpinan Mahathir dan ini merupakan ancaman gila yang tidak ada tolok bandingnya terhadap institusi Melayu yang unggul itu.

    Tetapi UMNO mudah lupa; dalam krisis diPerak baru-baru ii UMNO telah menggunakan kuasa yang sikit-sikit berbaki kepada Sultan Perak untuk mengambil alih kerajaan pilihan rakyat dari PR. Barulah sekarang, apabila sudah terdesak UMNO mahu menerima kenyataan yang institusi Raja itu penting.

    Sejak dari itu UMNO tidak mahu lari dari berlindung dicelah ketiak Raja Melayu. Bagi sekumpulan kecil dalam UMNO yang tidak bersetuju dengan tindakkan UMNO itu hanya mampu mendiamkan diri sahaja semasa itu tanpa berdaya melakukan sesuatu kerana semasa itu semua ahli-ahli UMNO haya bangun untuk membodek Dr Mahathir bagi kepentingan politik jangka pendek mereka.

    Kami bersedih dan terkilan dengan penghinaan yang dilakukan oleh kepimpinan UMNO semasa itu. Semasa itu kami hanya berdoa agar Tuhan memberikan petunjuk terhadap kepimpinan yang sesat barat itu kembali kejalan yang benar.

    Alhamdulillah, UMNO sudah sedar tentang pentingnya Raja-Raja Melayu, walaupu hanya setelah mereka hampir mati oleh tindakkan mereka sendiri. ‘BUT, it’s better late than never’ bak kata perbilangan Inggeris yang semua orang tahu.

    Sesungguhnya sangat seronok membaca sejarah cetusan Dr Mahathir ini. Masalahnya saya tidak pandai menulis buku. Kalaulah saya seorang penulis buku sejarah, topik ini merupakan topik yang paling utama bagi saya supaya anak muda yang akan datang faham bahawa kita adalah orang Melayu yang telah dipunah ranahkan oleh pemimpin mereka sendiri.

    Petikan dari blogspot Aspan Alias

    ReplyDelete
  5. blog aspan tu pun ko percaya. dia bercakap dr persepsi pandangan dia semata. byk perkara yg diceritakan dlm blog dia pun tak cerita menyeluruh fakta sebenar. beberapa perkara yg penting disembunyikan. yg memihak atau beri kelebihan pada dia maka dia akan tulis. kalau kita pertikaikan tulisan dia dan bg fakta, hanya yg pro dia saja yg berani dia siarkan komen. sebab tu la bkn setakat org umno, malah org kg dia sendiri pun tak terima aspan di tmpt kelahiran dia sendiri. berangan nak jadi adun dan mb di negeri sembilan. tapi org pilah dah lamo tau mamat ni kaki auta.

    ReplyDelete
  6. Ketika itu kesian Den tgk dalam akbar Meloya dan TV 3suku siang malam membantai instutusi Raja2. Raja2 dihina siang dan malam senada dgn nada suara Maha pembelit. Pada anak 80an spt Orang Pilah berlajarlah dari orang yg lebih tua dari kamu walaupun datang dari Blogger yg ekau benci spt Aspan Alias. Cumanya Den pesan banyaklah bercampur dgn orang lama dan jangan sesekali terpesona dgn orang yg cukup lama hanya tersenyum tetapi punyai sifat dendam dan fitnah yg terbesar diabab ini.

    ReplyDelete
  7. ya betul tu org pilah. bak kata hempuk "jgn belajar dgn orang yg cukup lama hanya tersenyum tetapi punyai sifat dendam dan fitnah yg terbesar diabab ini" sepertimana bapanya yg hempuk org dgn batu bata dan dirinya sendiri yg taksub dan benci pada pemerintah yg tak pernah pun menzalimi keluarga. malah siap makan beras subsidi, menikmati nikmat jalanraya, dpt belajar di sekolah dan universiti serta yg paling penting dpt hidup di negara aman dan makmur. tp biasalah, bila perasaan benci dan dendam menguasai diri, maka mudahlah syaitan dtg merasuk sehinggakan apa saja yg dibuat oleh pemerintah hari ini buruk pada pandangannya. erti syukur langsung tdk dihayati sepenuhnya.

    aspan alias tu sendiri hidup senang hari ini kerana menerima kontrak dari kerajaan di bawah mahathir dan paklah. bahkan siap merengek meminta umpama kucing yg mengiau kuat meminta makanan di tepi meja makan. apabila diberi ia senyap. apabila tidak diberi ia lari meninggalkan meja tsb dan meminta2 ke meja lain. umpama orang tdk berpendirian. menyokong hanya kpd mereka yg memberi keuntungan pada dirinya. org perangai sebegitu pun masih hendak dipuja. kelakar.

    ReplyDelete
  8. saya juga bersemangat melayu tetapi bini saya omputeh...mek saleh..

    ReplyDelete
  9. aspan alias 2 org yang bangkrap dlm semua sudut.Mengata orang macam dia sorang yo yg pandai.Kebolehan berpolitik digunakan untuk memperdaya orang untuk kepentingan diri sendiri.Macam Kotam ajar anak berjalan.Kalau ye kau pandai sangat apesal lah sampai tuo dok macam tu yo to'ki..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive