Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, December 20, 2010

Korban Simpang Pulai

Pak Sedaro fikir JKR, JKJR, JPJ kena kerja lebih masa dalam kenalpasti kes 28 korban di Simpang Pulai. Sebenarnya sudah banyak laporan kemalangan di Simpang Pulai di IPD Cameron Highlands, tapi tak cekap proses kendalian kes.

Pengalaman Pak Sedaro sendiri melihat ada 9 lokasi tumpahan minyak yang disengajakan, dipercayai di dalangi oleh sindiket "tow-truck" yang nak cari untung atas kecelakaan orang lain. Seorang kapten bersara, unit risikan RRGK yang ditemui sudah mengingatkan Pak Sedaro apabila berkunjung ke Cameron Highlands kerana yang buat kerja biadab ini ialah Keling.

Amat malang sehingga nukilan ini dizahirkan, K.Devamany hanya bising di Parlimen sebab dia pun pernah terbabas di salah satu lokasi yang dirancang laluan maut itu.

Trek Simpang Pulai hanya cantik apabila program Le Tour De Langkawi sahaja. Apa kata 28 orang itu rakyat Malaysia, pengundi berdaftar yang sah?

1 comment:

  1. Gerun dengar berita2 macam ni...

    Sorang dah disahkan rakyat Malaysia iaitu pemandu bas tersebut... Al-Fatihah untuk arwah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive