Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 30, 2010

Menteri itu ialah...

Di bawah ini adalah dokumen yang dibocorkan Wikileaks baru-baru ini berkenaan spekulasi kes amah warga Indon yang dikhabarkan pernah dirogol seorang Menteri dari Malaysia.
Robengah Report I

Robengah Report II

Robengah Report III


Di bawah ini pula adalah petikan dokumen yang telah dibesarkan.


Persoalannya sekarang, benarkah nama yang samar-samar di sebalik dakwat hitam itu adalah...??? Klik sini untuk paparan lebih jelas.

Bilakah Najib atau Muhyiddin nak respon berkenaan spekulasi ni? Adakah nak tunggu pembangkang memanipulasi isu ini di DUN Tenang kawasan Chua Soi Lek si Raja Porno, atau nak tunggu pembangkang balun BN di PRU-13 nanti?

Perihal ini perlu diselesaikan segera kerana ia sudah menjadi buah mulut masyarakat. Maruah, intergriti dan kredibiliti kabinet Najib sedang menjadi pertaruhan. Jika tiada...katakan tiada. Jika ya...ambil tindakan segera sebelum nama BN menjadi lebih buruk, dan jangan sesekali cuba lindungi manusia sebegini.

Sumber dokumen bigdogdotcom.

12 comments:

  1. CEGHITO NI DAH LAMO.....DEN TAHU SAPO DIO.
    OGHANG KAMPUNG DEN...PAK DAGHO DEN JUGO.
    KALU NAK GHONTIKAN DIO PUN TAK PO.DIO DAH KAYO.
    APO NAK DIKATO.....PAK DAGHO DEN.

    ReplyDelete
  2. walaupun citor lamo tp tindakan totap takdo. jgn biarkan spesis mcm nuar jubor dok dalam kabinet mesia. singkir an copek kok montori ko pemimpin ko yg kaki betino dan yg kaki tak maun betino tapi maunkan jantan. copek betindak sobolum negara ni kono balo. agak eh sobab tu la bn kalah toruk masu zaman paklah sobab cober up isu ni. tuhan nak tunjuk. najib belaja la dari kosilapan.

    ReplyDelete
  3. salam tuan,

    benarkah nama yang sama nampak ni tuan? bukan ke menteri ini menjaga blogger dan artis? orang tempat tuan bukan? harap-harap ini semua kesilapan dan fitnah jahat. pak jib tolong komen skit.

    ReplyDelete
  4. eleh biasa la ni. bukan pemimpin jew buat, rakyat biasa pun ramai yg balun amah meka. bukan takat rogol, simbah air panas, cucuh pakai streka, x bg makan, dera. huhuhu...
    tapi amah ni pun kenkadang degil melawan. kalu x perati anak kita pun di dera. sesama la saling membalun.

    ReplyDelete
  5. Salam Tuan Paneh,

    Saya ada sedikit ragu dengan dokumen ini. Sebabnya dalamnya ada disebut kononnya si amah atau adiknya itu enggan membesarkan hal ini disebabkan takut jadi macam altantuya. Kenapa tetiba nama altantuya disebut? Bijak sungguh amah ini boleh nak kaitkan kes altantuya dengan dia yang sangat jauh berbeza. Pandai pula dia berfikir huh.

    Rasanya ada dalam dalam dokumen ini. Mesti ada yang mengajar si amah bagaimana untuk bercerita. Saya tak percaya tiba-tiba si amah begitu bijak cuba kaitkan konon dia akan jadi macam altantuya. Nampak sangat ada perancangan jahat dan ada parang di sebalik selimut cuba nak jatuhkan najib secara tak langsung.

    Diharap perkara ini diberi perhatian dan disiasat segera. Kata-kata tuan paneh saya setuju sangat, kalau ya kata ya kalau tidak kata tidak. Se we can move on. Maklumlah orang malaysia ni memang sukakan gosip seperti ini. Kalau tidak diselesaikan ia akan jadi masalah persepsi yang serius terhadap kerajaan persekutuan yang memerintah hari ini.

    Orang Pencen Gomen

    ReplyDelete
  6. ala hai satu dunia dah tahu pon tak payah selindong tak sensasi....

    ReplyDelete
  7. Aku pun setuju bahawa ada dalang di belakang amah ni.....
    Jangan jangan orang Malaysia juga tak.

    ReplyDelete
  8. wahai anon di atas..dokumen ni keluar tahun 2007, kalau PR yg buat kerja, baik PR hebohkan dan gasak tahun 2007...

    fikir pakai otak la..semua org baru tau...tu la, sape suruh percaya wikileaks, kan dah makan tuan...

    ReplyDelete
  9. PAK LAH LELAP BUAT2 TAK TAHU ATAU SEMEMANG NYA DIA TAK TAHU ..MANA TIDAK CITE NI ORG DIAMKAN AJO...

    ReplyDelete
  10. Alohai patutlah kemano mano pun si Ratu ikut bersamo samo. Cian Den tgk si Ratu naik tangga pun menggeletar lutut tapi gayo masih maintain beb! Bilo malam si Ratu udah lotih, tido flat kontoit tak raso, apo laei, ekau pikir la sendri. Den tabik kek Bung Muktar.

    ReplyDelete
  11. Aku respect Paneh Miang antara banyak-banyak blog pro-umno sebab paneh menentang kepincangan dan mempunyai prinsip..bukan macam blogger2 pro umno lain yang kaki bodek..

    'Tom Tom Yam'

    ReplyDelete
  12. Wa pun ata respect sikit pd Pantet Miang sbb dia ala sikit komen kera jaan tapi dia ada jugak bingai ssb sikarang balu mau hemtam jelebu padahal dulu wa sudah dedah itu jelebu mmg sekular abis anak beranak pakai baju org putih kolonial.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive