Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, December 27, 2010

Kalah sebab laser? Kah kah kah...

Teror sinar laser bukanlah penyebab kekalahan Indonesia dari Malaysia pada leg pertama final Piala AFF. Tim Merah Putih kalah karena kesalahan individu seorang pemain.

Demikian ditegaskan pelatih timnas Indonesia, Alfred Riedl usai pertandingan yang berakhir dengan skor telak tiga gol tanpa balas di Stadion Bukit Jalil, Minggu (26/12/2010) .

Tuan rumah Malaysia membuka kemenangan melalui gol yang dicetak oleh Mohd Safee pada menit ke-61. Gol kedua dilesakkan oleh Mohd Ashari Bin Samsudin pada menit ke-68, dan gol ketiga kembali dibuat oleh Safee pada menit ke-73.

Sebelum terjadinya gol pertama, pertandingan sempat dihentikan menyusul protes dari kiper Indonesia Markus Horison. Menurut Riedl, Markus dan sejumlah pemain terganggu oleh sinar laser yang menyorot wajah mereka.

"Setelah permainan dihentikan dan dimulai lagi, kami juga bermain bagus. Namun, setelah gol pertama, keadaan berbalik melawan kami. Malaysia semakin percaya diri dan pertahanan kami kacau," ujarnya.

"Ini bukan soal laser, tetapi kesalahan individual dari satu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain setelah gol pertama, tetapi itu titik baliknya. Saya akan mendiskusikan itu dengan pemain besok," tambahnya. - KOMPAS.com



Susilo Bambang Yudhoyono harus jilat ludah sendiri. Adakah SBY ingat perlawanan Kumpulan A ketika Malaysia tewas kepada Indonesia 1-5 dahulu? Siapa yang tuju laser hijau kepada penjaga gol Malaysia ketika itu? Dan pada masa tu pasukan Malaysia sangat profesional serta langsung tak tunjuk protes, apatah lagi nak boikot game macam si Marcus, Timnas Indon yang menghasut mahu hentikan game malam tadi. Nampaknya Indonesia memang hebat. Hebat bab propa...Alasan kalah sebab laser? Kah kah kah...

Tahniah Pasukan Bolasepak Malaysia. Terbukti sang Harimau mampu bunuh Garuda!

4 comments:

  1. belajar daripada pak Anwar! hahaha

    go HARIMAU!

    ReplyDelete
  2. Bro,
    Harimau memang ada sampai skrg, garuda mana ada tu cuma lagenda. Paling handal sekali adalah harimau hitam si Rajagobal.

    ReplyDelete
  3. apa saja yg malaysia buat,,,salah je pada dia orang,,,,leser ke keeper Malaysia,,pn slah kita juga,,,dia orang tk bangun masa lagu kebangsaan di lagukan ,,pn salah kita juga,,,penonton dia merusuh tk dapat tiket untuk perlawanan seterusnya ,,pn mungkin dia salahkan kita juga,,,rasanya kt sana nanti kita menjulang piala pn dia slahkn kita,,,,,,MALAYSIA KU TERCINTA,,

    ReplyDelete
  4. Salam...
    Tahniah tuan,tulisan anda amat menarik minat saya membacanya gaya dan penulisan anda amat bergaya dan tepat,membuatkan saya lebih bersemangat untuk menulis dalam dunia baru media ini. Blog tuan telah di'link'kan ke blog saya. Harap blog saya juga boleh di'link'kan di blog tuan terima kasih... http://www.hazwanmohamad.blogspot.com

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive