Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, December 27, 2010

Kalah sebab laser? Kah kah kah...

Teror sinar laser bukanlah penyebab kekalahan Indonesia dari Malaysia pada leg pertama final Piala AFF. Tim Merah Putih kalah karena kesalahan individu seorang pemain.

Demikian ditegaskan pelatih timnas Indonesia, Alfred Riedl usai pertandingan yang berakhir dengan skor telak tiga gol tanpa balas di Stadion Bukit Jalil, Minggu (26/12/2010) .

Tuan rumah Malaysia membuka kemenangan melalui gol yang dicetak oleh Mohd Safee pada menit ke-61. Gol kedua dilesakkan oleh Mohd Ashari Bin Samsudin pada menit ke-68, dan gol ketiga kembali dibuat oleh Safee pada menit ke-73.

Sebelum terjadinya gol pertama, pertandingan sempat dihentikan menyusul protes dari kiper Indonesia Markus Horison. Menurut Riedl, Markus dan sejumlah pemain terganggu oleh sinar laser yang menyorot wajah mereka.

"Setelah permainan dihentikan dan dimulai lagi, kami juga bermain bagus. Namun, setelah gol pertama, keadaan berbalik melawan kami. Malaysia semakin percaya diri dan pertahanan kami kacau," ujarnya.

"Ini bukan soal laser, tetapi kesalahan individual dari satu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain setelah gol pertama, tetapi itu titik baliknya. Saya akan mendiskusikan itu dengan pemain besok," tambahnya. - KOMPAS.com



Susilo Bambang Yudhoyono harus jilat ludah sendiri. Adakah SBY ingat perlawanan Kumpulan A ketika Malaysia tewas kepada Indonesia 1-5 dahulu? Siapa yang tuju laser hijau kepada penjaga gol Malaysia ketika itu? Dan pada masa tu pasukan Malaysia sangat profesional serta langsung tak tunjuk protes, apatah lagi nak boikot game macam si Marcus, Timnas Indon yang menghasut mahu hentikan game malam tadi. Nampaknya Indonesia memang hebat. Hebat bab propa...Alasan kalah sebab laser? Kah kah kah...

Tahniah Pasukan Bolasepak Malaysia. Terbukti sang Harimau mampu bunuh Garuda!

4 comments:

  1. belajar daripada pak Anwar! hahaha

    go HARIMAU!

    ReplyDelete
  2. Bro,
    Harimau memang ada sampai skrg, garuda mana ada tu cuma lagenda. Paling handal sekali adalah harimau hitam si Rajagobal.

    ReplyDelete
  3. apa saja yg malaysia buat,,,salah je pada dia orang,,,,leser ke keeper Malaysia,,pn slah kita juga,,,dia orang tk bangun masa lagu kebangsaan di lagukan ,,pn salah kita juga,,,penonton dia merusuh tk dapat tiket untuk perlawanan seterusnya ,,pn mungkin dia salahkan kita juga,,,rasanya kt sana nanti kita menjulang piala pn dia slahkn kita,,,,,,MALAYSIA KU TERCINTA,,

    ReplyDelete
  4. Salam...
    Tahniah tuan,tulisan anda amat menarik minat saya membacanya gaya dan penulisan anda amat bergaya dan tepat,membuatkan saya lebih bersemangat untuk menulis dalam dunia baru media ini. Blog tuan telah di'link'kan ke blog saya. Harap blog saya juga boleh di'link'kan di blog tuan terima kasih... http://www.hazwanmohamad.blogspot.com

    ReplyDelete

Blog Archive