Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, June 30, 2012

Tiada yang hormatkan MBM

Resepi utama Hari Belia Negara ialah fiesta, festival, karnival, lompat-lompat akhirnya 17 orang cedera dek dilanggar Drag Racing di Putrajaya. AAM tak dirunding kobar ehhh. Benar, hujah Ezaruddin di akhbar bahawa HBN ialah medan tunjuk kehebatan pegawai-pegawai KBS. Begitu rendah sekali taraf, pegawai awam di KBS kerana terpaksa bersingsing lengan, mandi peluh dan berhempas pulas memastikan impian politik YBM Ahmad Shabeery Cheek tercapai.

2010 hanya 100 ribu orang, 2011=1 juta, 2012=2.12 juta (apakah ini KPi atau KKRA menteri?) Mudah nak melapor pada YAB PM dan YAB TPM?

Akta 668 telah direndah martabatnya oleh YB Menteri sendiri. Ini menandakan Ahmad Shabery tidak layak menjadi Menteri Belia dan Sukan. Baik sahaja Akta 668 dibubarkan. Perihal Parlimen Belia yang telah bersidang, tak seorang pun bijak bistari mengupas bagaimana memakmur dan memulian Akta 668 atau kesannya kepada warga belia.

Beginilah rupanya apabila kaduk naik junjung. Beginilah kesannya, apabila ada CEO HBN! Beginilah implikasi fiskal kepada warga belia, yang tidak kelihatan pemimpin tetapi hanya terubat dek rentak-rentak K-PoP yang diterbangkan jauh dari Seoul.

Ke mana haluan belia Malaysia ini? MBM tidak dihormati lagi, malah menjadi kuda belaan sejati sang Menteri! MBM tidak dianggap sebagai satu pasukan bermakna kepada warga belia yang faham kesatuan...kesian.

4 comments:

  1. itu sebab la belia yg bijak2 banyak masuk pas umno hanya dihuni oleh belia2 yg bodoh..tengok menteri punya program pun nampak mcm program bodoh.x membina minda rakyat lansung..pertubuhan belia tapi diketuai oleh mereka yg umur yg dh masuk 60..akai ada ka?xpa
    janji masyukkkk..

    ReplyDelete
  2. Ado satu laie mentori joget-joget, nyanyi-nyanyi, horey-horey dan pesta-pesta. Anak yatim dari Jelobu.. Yang ni patut disingkirkan pada PRU 13 nanti. Itupun kok dio dapek jadi calon lah

    ReplyDelete
  3. apa benda bro, dua tiga artikel sebelum ni sokong HBN, sekarang belasah pula. krisis identitika?

    ReplyDelete
  4. hahaha. cicit kamat ni memang bengong. dia sorang je yang bengong dari kalangan penulis lain dalam pm ni. sobar yolah. macam la dia bagus sangat hal belia ni. kalau bagus bonar mesti dah jadi somebody dalam komuniti belia malaysia ni.

    ReplyDelete

Blog Archive