Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, June 30, 2012

Tiada yang hormatkan MBM

Resepi utama Hari Belia Negara ialah fiesta, festival, karnival, lompat-lompat akhirnya 17 orang cedera dek dilanggar Drag Racing di Putrajaya. AAM tak dirunding kobar ehhh. Benar, hujah Ezaruddin di akhbar bahawa HBN ialah medan tunjuk kehebatan pegawai-pegawai KBS. Begitu rendah sekali taraf, pegawai awam di KBS kerana terpaksa bersingsing lengan, mandi peluh dan berhempas pulas memastikan impian politik YBM Ahmad Shabeery Cheek tercapai.

2010 hanya 100 ribu orang, 2011=1 juta, 2012=2.12 juta (apakah ini KPi atau KKRA menteri?) Mudah nak melapor pada YAB PM dan YAB TPM?

Akta 668 telah direndah martabatnya oleh YB Menteri sendiri. Ini menandakan Ahmad Shabery tidak layak menjadi Menteri Belia dan Sukan. Baik sahaja Akta 668 dibubarkan. Perihal Parlimen Belia yang telah bersidang, tak seorang pun bijak bistari mengupas bagaimana memakmur dan memulian Akta 668 atau kesannya kepada warga belia.

Beginilah rupanya apabila kaduk naik junjung. Beginilah kesannya, apabila ada CEO HBN! Beginilah implikasi fiskal kepada warga belia, yang tidak kelihatan pemimpin tetapi hanya terubat dek rentak-rentak K-PoP yang diterbangkan jauh dari Seoul.

Ke mana haluan belia Malaysia ini? MBM tidak dihormati lagi, malah menjadi kuda belaan sejati sang Menteri! MBM tidak dianggap sebagai satu pasukan bermakna kepada warga belia yang faham kesatuan...kesian.

4 comments:

  1. itu sebab la belia yg bijak2 banyak masuk pas umno hanya dihuni oleh belia2 yg bodoh..tengok menteri punya program pun nampak mcm program bodoh.x membina minda rakyat lansung..pertubuhan belia tapi diketuai oleh mereka yg umur yg dh masuk 60..akai ada ka?xpa
    janji masyukkkk..

    ReplyDelete
  2. Ado satu laie mentori joget-joget, nyanyi-nyanyi, horey-horey dan pesta-pesta. Anak yatim dari Jelobu.. Yang ni patut disingkirkan pada PRU 13 nanti. Itupun kok dio dapek jadi calon lah

    ReplyDelete
  3. apa benda bro, dua tiga artikel sebelum ni sokong HBN, sekarang belasah pula. krisis identitika?

    ReplyDelete
  4. hahaha. cicit kamat ni memang bengong. dia sorang je yang bengong dari kalangan penulis lain dalam pm ni. sobar yolah. macam la dia bagus sangat hal belia ni. kalau bagus bonar mesti dah jadi somebody dalam komuniti belia malaysia ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive