Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, June 4, 2012

InsyaAllah...




8 comments:

  1. InsyaAllah. semoga Allah sentiasa mengurniakan taufik dan hidayah kepada insan berdua ini. Kalau Allah nak beri tak ada siapa yang mampu menahannya. bersama-sama lah kita berdoa agar ianya menjadi kenyataan kalau betul la kita ni mengaku benar2 islam. sebab tidak beriman seseorang itu selagi dia tidak mengasihi saudara seagamanya. mendoakan kebaikan sesama saudara seislam adalah murni disisi Allah S.W.T.

    ReplyDelete
  2. apa la. pakai sarban dan janggut baru jadi islam.
    hadis mana dan nas quran mana ni?

    mcm tu picollo@dragon ball tu sempurna la islam nya?

    ReplyDelete
  3. Kalau Rosmah pakai tudung... Kita pun X lah teruk sangat kena bedal dengan blogger Pakatan...

    Memang hakikatnya pakai tudung itu wajib bagi wanita muslim.

    Satu lagi hakitat yang nyata, bila seseorang itu pakai tudung janganlah bulak dia selalu berbohong. Suami ke racun arsenik, suami akan disuntik virus HIV, jam Omega suami ada dalam simpanan, boleh jadi alabi suami walaupun tahu suami menipu dll.

    ReplyDelete
  4. InsyaALLAH... harap sangat ds rosmah tutup aurat :-)

    ReplyDelete
  5. Menutup aurat bukan satu pilihan tapi kewajipan.Sebagaimana firman Allah SWT :
    "Wahai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu
    dan pakaian indah untuk perhiasan.
    Dan pakaian takwa itulah yang paling baik.
    Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan
    mereka selalu ingat". Surah Al.A'araaf (26)
    ____________________

    ReplyDelete
  6. Masalahnya yang patung Hadi & Huda tu...Sblm ni bukan org Pas menentang patung tugu negara ke?...Ni skrg mereka pulak yg sibuk buat patung...Apa cer?...Ikon baru Pas skrg ialah patung...or pepatung...Tapi kok buek campak2 patung tu nanti takpe doh...Jgn pasni buat tugu plak patung Hadi Huda tuh...

    ReplyDelete
  7. Umno boleh buat patung,Pas pun boleh buat jugak....salah ke..

    ReplyDelete
  8. Hahaha. Kalau btul la jadi macam gambar ni paneh, boleh hancur pas dan pkr tak boleh cari makan dah. Nik aziz trus sasauan gaban. Hahaha.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive