Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, June 25, 2012

Hati kecil ini terdetik...

Yang mana lebih diangkat darjatnya oleh Allah SWT. 

Insan yang ini?



Ataupun insan di bawah ini?


Sapo bulih jawab?!

13 comments:

  1. ko jangan memain paneh. dr maza siap cium dahi nik aziz tuh. cium goram ko...cium hormat ko...tak tau la den. tapi ado juak2 pas siap nangis nengok gamba tu. macam ekau cakap dalam fb la..setan pun nangih.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Saranan saya supaya tuan fahami ungkapan arRahman arRahim. Di sana ada jawapannya.

    -MAKORANG-

    ReplyDelete
  3. mak orang...penulis ni just being cynical. don't carried away.

    ReplyDelete
  4. Hanya Allah yang maha mengetahui.
    Tetapi selalunya, kalau kita tahu seorang itu memang alim seperti tok iman, secara automtik kita tak mudah untuk mencebik mahupun menghina.Apatah lagi kalau kita tahu dia memang warak dan hidup bersederhana, tanpa perlu ada rumah dan kenderaan mewah. Masalahnya kalau orang itu banyak skandal dan terlibat dengan rasuah, maka jika kita lihat photo berkenaan, hati kita akan berkata hanya lakonan bagi meraih undi.

    ReplyDelete
  5. jangan main main dengan nik ajis weii...marin den kutuk nik ajis kek facebook...esoknya taya beskal den pancit...nampak tak bertapo keramatnya beliau

    ReplyDelete
  6. Org yg warak dan sederhana dlm hidup lbh diyakini...lbh dipercayai

    manakala bapak segala perasuah, bapak segala penyelewengan hanya sbg sandiwara....apa yg dia buat hanya melaun saja percaya...MELAUN dlm parti dia...

    ReplyDelete
  7. Hati kocik ese jugak tosontuh aaa..

    ReplyDelete
  8. YG DI ATAS ITU LEBIH TAAT KEPADA YG DI BAWAH ITU...BERKENAAN MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD YG DILAUNG2KAN...YG DI ATAS ITU MENGAMBING HITAMKAN YG DI BAWAH ITU...WALHAL YG DI ATAS ITU LEBIH TAAT KEPADA ARAHAN YG DI BAWAH ITU...DARIPADA...MELAKSANAKAN PERINTAH ALLAH BERKENAAN HUKUM HUDUD YG DILAUNG2KAN...YG DI ATAS ITU LEBIH TAKUT KEPADA YG DI BAWAH ITU... DARIPADA...TAKUT KEPADA ALLAH....SEPATUTNYA... YG DI ATAS ITU TIDAK PERLU IKUT ARAHAM YG DI BAWAH ITU KALAU BENAR2 YAKIN DAN TAAT DAN TAKUT KEPADA ALLAH...

    ReplyDelete
  9. ikhlas ke tidak sesiapa pun tak boleh cakap..malaikat pun tak tahu itu semua rahsia Allah. kalau nak buat cerita politik pun carilah cerita lain..kita sebagai umat islam ni..agama di dahulu kan kemudian baru periuk nasi.

    ReplyDelete
  10. Secara peribadi, saya lebih mengkagumi pemimpin yang hidupnya benar-benar menjadikan prinsip kehidupan Nabi Muhammad sebagai model ikutan.

    Manusia dilahirkan kedunia dengan dua fungsi: 1) Sebagai hamba Allah dan 2) Sebagai khalifah di muka bumi. Pemimpin terbaik adalah yang mampu memimpin rakyatnya untuk memenuhi kedua-dua fungsi ini.

    Model kehidupan pemimpin terbaik adalah cara hidup Nabi Muhammad. Hidupnya amat sederhana, tidak jauh berbeza dengan kehidupan rakyatnya. Hadis Nabi: Pemimpin itu adalah khadam kepada rakyatnya.

    Semasa wafat,Baginda meninggalkan dua perkara: AlQuran dan Sunnah; sebagai warisan dan ikutan umat hingga ke akhir zaman. Baginda tidak meninggal kebendaan lahiriah atau binaan hebat dsb spt mana ditinggalkan oleh firaun dan sewaktu dengannya.

    Mana yang terbaik? Detik hati boleh menelahnya. Apapun, tidak boleh juga terlalu mengikut kata hati. Hati kita inipun boleh dipengaruhi oleh dua perkara: Iman atau syaitan.

    ReplyDelete
  11. Salam Tn empunya blog,

    Mohon pertukaran link

    http:// cikgu-pencen.blogspot.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  12. tapi yg bawah tu anak dia business arak san miguel..yg kat atas tu anak dia ngajar sekolah agama..xkanlah bapak dia x tau arak tu haram..

    ReplyDelete
  13. Yang di atas itu tak masuk dalam kaabah, tapi sentiasa jadi imam solat mengadap kaabah.

    Yang di bawah masuk kaabah berkali-kali, tapi belum sekali pun dengar dia baca ayat-ayat al Quran apatah lagi menjadi imam solat mengadap kaabah.

    ReplyDelete

Blog Archive