Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 19, 2008

Time...the most precious


Imagine there is a bank that credits
your account each
morning with $86,000.
It carries over no balance from day to day.
Every evening the bank deletes whatever
part of the
balance you failed to use during the day.

What would you do?
Draw out every cent of course!!!
Each of us has such a bank.
Its name is TIME.
Every morning, it credits you 86,400
seconds.
Every night it writes off as loss;
whatever of this
you failed to invest to good purpose.

It carries over no balance.
It allows no overdraft.
Each day it opens a new account for you.
Each night it burns the remains of the day.
If you fail to use the day's deposits,
the loss is
yours.

There is no going back.
There is no drawing against the "tomorrow".
You must live in the present on today's
deposits.
Invest it so as to get from it the
utmost in health,
happiness and success!

The clock is running. Make the most of
today.

To realize the value of ONE YEAR, ask a
student who
failed a grade.

To realize the value of ONE MONTH, ask a
mother who
give birth to a premature baby.

To realize the value of ONE WEEK, ask
the editor of a
weekly newspaper.

To realize the value of ONE HOUR, ask
the lovers who
are waiting to meet.

To realize the value of ONE MINUTE, ask
a person who
missed the train.

To realize the value of ONE SECOND, ask
a person who
just avoided an accident.

Treasure every moment that you have!
And reassure it more because you share
it with someone
special.
Special enough to spend your time.
Remember that time waits for no one.

Yesterday is history.

Tomorrow is mystery.

Today is a gift.

That's why it's called the present.

5 comments:

  1. ni satu lagi blog mangkokk hayun..oii pertahan kan ISLAM jangan pertahan kan melayu mangkokk......dalam ISLAM semua dah cukup dah apa lagi nak cari..jadilah kau orang yg sokong umno ni sebagai balaci orang orang diatas tu....

    ReplyDelete
  2. Orang takdo akal mmg la cakap cam anonymous kek ateh nih. Dalam konteks Malaysia, Melayu itu memang Islam dan Islam itu biaso eh Melayu. Yang bercakap kek ateh ni kalo bukan melayu, konpem Melayu murtad. Kalo la dio bangso Melayu, sogan nenek moyang eh nak ngaku woghieh sobab dio melayu mangkuk. Bukan den yg koba an, dio yg cakap kek ateh tu. kes kes kes! sian dio!

    ReplyDelete
  3. Botul kato kau tu podeh ,anonymous ni apo orang ke boruk tak ado nama dan identiti.Ngaku islam lak tu bin pun tak do.Dio ni tak sekolah kut,kok nak belajar sempat g ,kat tadika kemas kampung den ado kosong kok nak den daftarkan tapi konolah bawak surat beranak yo...
    kesiaaaaaaaaaannnnn budak ni dah bosa pun tak sekolah g.

    ReplyDelete
  4. islam memang la ader segalanya...masalah nya dalam islam ader lak manusia macam anonymous kat atas tuh...mengaku islam tapi tak jugak reti2 nak praktikkan...baik lagi kapiaq kat singapore tuh...ni sat lagi budak tak p skolah cam dia ni konpem lain lak di interpret maksud ku ini....tapi bagi pembaca2 yg lain jgn risau, ni biasanya golongan yang cuma reti bercakap je...dah tu bangsa yg baling batu sembunyi tangan...kalau bukan dapat tarbiyyah PAS, dia p skolah pondok ngan pak lah kot...tak pun p oxford dok sekelas ngan KJ...balik mesia dengan 3rd class...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah.... Mano pnyo mangko la ni.... den maleh la nak cakap... caro kau tulih tu pun dah menggambarkan yang kau ni mangkok.... kato nak mempertahankan islam... PIRAHHHH.... tu la deh..meh sini belajar adat melayu... lemah lembut... baco sajak melayu yang ado kek blog ni... melayu dah mesti islam... kalau tak islam kito panggil dio murtad ok...

    p/s
    melayu bangso den islam agamo den...

    duduk kl tp masih jiwo negori...

    ReplyDelete

Blog Archive