Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 19, 2008

Tun Dr. Mahathir quits UMNO

Breaking news

Alor Setar 19th May 2008 -In a shocking statement, Tun Dr. Mahathir quits UMNO party with immediate effect. He urged other members to emulate him.

7 comments:

  1. Titik perubahan politik Malaysia akan bermula. Segala igauan buruk akan menjadi realiti. Maafkan kami wahai semua pejuang bangsa, andai kami gagal mempertahankan amanat kamu di negara tercinta ini.

    p/s: Paklah sudah mula terima idea ttg tiadanya politik perkauman yg akan dibawa perlahan2 dlm sistem politik Malaysia. Tahniah paklah?!! or should I say congrats KJ?!!

    ReplyDelete
  2. Apa pun Tun Mahathir telah mengajar kita BERCAKAP BENAR WALAUPUN PAHIT. Kita nak lihat berapa ramai lagi pemimipin UMNO yang berani bercakap benar walaupun pahit macam Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  3. Malaysia akan memasuki episod baru...yang ingin saya ingatkan terutama kepada seluruh melayu dan orang2 islam, bersedialah untuk menghadapi cabaran yang sebenar...

    Bagi yang lain2, jika benar anda mengaku sebagai rakyat Malaysia, bersedia jugalah untuk menghadapi perubahan yang akan berlaku...

    Jangan terkejut kalau suatu hari nanti kita tidak bisa mengecapi nikmat sebagaimana hari ini...dan seandainya saat itu benar2 berlaku, jangan salahkan orang lain melainkan diri sendiri kerana kealpaan dan keegoan yang kau sendiri cipta...

    Bagi paneh, perjuangan kita masih belum selesai...

    Buat TUN, semoga penarikan diri ini akan membawa kebaikan kepada seluruh negara...

    BUAT PAK LAH, NAJIB dan SEMUA PEMIMPIN2 YANG DAYUS dan LEMAH, ingat,sekiranya sesuatu yang buruk berlaku, kamu semualah yang akan dipertanggungjawabkan...di dunia dan jua di akhirat pastinya...

    ReplyDelete
  4. Spt mana yang lain, saya juga agak terganggu dgn berita Tun M. Apatah lagi ketika Umno belum dapat selesaikan isunya selepas PRU12, berita sebegini akan menghangatkan lagi suasana tidak menentu politik Melayu. Mungkin ada hikmah yg tersembunyi di dalamnya.

    Apapun, bersama-samalah kita mendoakan semoga kekalutan ini akan terungkai segalanya dan kita kembali semula kpd penyatuan.

    Penyatuan jugalah yang menjadi senjata kekuatan org Melayu terdahulu.

    Dan kita wajar mewarisinya ketika ini. Inilah masanya untuk penyatuan semula bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  5. salam...

    walaupun sedih tapi saya percaya TUN sudah memikirkanya masak2.. sebab TUN membawa prinsip "tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus tepung jangan berselerak"

    inilah masanya pemimpin2 yang sayangkan UMNO untuk bersama TUN. lupakan soal jawatan maruah bangsa perlu di utamakan..

    sebenarnya ini baru bermula... belum penamat lagi... buat paklah dan kj "jika betul2 mahu berpencak.. siapkanlah dirimu kerana kami semua akan berpencak" gelanggang telah dibuka....

    ReplyDelete
  6. bru nak mintak pendapat korang tentang tun dijadikan kan presiden UMNO...bg den die mempunyai idealogi untuk menyatukan ahli2 umno sendiri yang sekarang nie dah berpacah belah....umpama tiade nakhoda didalam umno....tp aperkan dayer tun sendiri dah kuar dri umno....APO NAK DI KATO

    ReplyDelete
  7. What a bold move. Inilah baru yang dikatakan pemimpin ada "buah"!!!! Maaf Tun kasar sikit.

    Yang lain-lain tu bersembunyi disebalik penyatuan menguatkan UMNO sebab "buah" dah kena picit Pak Lah.

    Orang-orang macam ini, kalau tak percaya tunggu. Pagi Pak Lah berhenti , tengahari depa dah tercari cari, belakang siapa pulak depa nak sorok "buah"!!!

    Ajar sikit budak-budak UMNO yang tak reti bahasa ni Tun. Maaf kali ni cakap kasar sikit.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive