Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 10, 2008

PANTUN

PUASKAN NAFSU SETIAP MASA
TAK KIRA JANTINA DIA RASA
JADI PETUALANG UNTUK BERKUASA
ITULAH ANWAR PENGKHIANAT BANGSA

TIGA PARTI SATU JENAMA
PAKATAN RAKYAT DIBERI NAMA
RASANYA TAK DAPAT BERTAHAN LAMA
SEBAB IDEOLOGI DEPA TAK SAMA

LAMA DITUNGGU LAMA MENANTI
KERAJAAN BARU HAMPIR PASTI
PUNYA BERHARAP BAGAI NAK MATI
ITULAH ANWAR YANG BUSUK HATI

PROJEK BABI PROJEK MEGA
PEMIMPIN PR RASA BANGGA
BUAT UNTUNG BILA BERNIAGA
HINGGAKAN CHINA LETAK HARGA

PERANGAI DIA MEMANG KEJI
JUAL MARUAH PADA YAHUDI
SETIAP HARI ANWAR BERJANJI
TAPI TAK TAHU JADI KE TAK JADI

Enjoy this poem which was posted in one of the yahoo group that was given by my friend. Very thought provoking!

1 comment:

  1. salam..

    jadi tak jadi peduli apa,
    janji berjanji melayu musnah,
    asal melayu sudah dilupa,
    dari UMNO biar DAP yang memerintah

    p/s

    anwar... anwar.. sedarlah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive