Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, May 21, 2008

KUBUR KOK KONO KONCENG

Salam untuk anak-anak cucu sekelian.

Duo tigo ari yang lopeh atuk baco lam sotkoba corito dak Azmin tu. Dio koba yang Nuar baik ngan orang yahudi tu kan eh apo-apo doh. Dio cumo nak pujuk supayo Amarika kuar daripada Iraq yo. Jadi pado orang-orang PKR yang bijak sana sini tu atok nak tanyolah sikit, sapo deh Nuar ni yang orang Amarika tu nak donga? Bosa mano Nuar ni? Hebat mano Nuar ni? Kayo bona ko Nuar ni? Atuk raso rajo arab tu la'ie kayo, tapi Amarika tu buek dio macam unto tunggangan yo. Atuk rasolah, untuk orang-orang PKR, tinjau-tinjaulah anak cucu ko orang yang tengah tidur tu. Adakah mereko tu akan menjadi tuan atau hambo di kampung sendiri?

Peh tu plak, akak Zizah tu mintak kerajaan bukak semulo kertas siasatan 13 mei. Apo? Dah hilang aka apo? Kudih yang dah betaut, peh tu kito nak turih balik bia deh bodarah kemudian jadi pokung. Apokah ini satu Melayu yang waras atau sekadar untuk menjadi popular atau nak menjadi hero macam cat woman di kalangan penjuak-penjuak PKR tu? Atuk mo kengkawan atuk dulu bosusah payah menjadikan tanah Melayu ni bumi yang damai untuk anak cucu kito tapi dio plak nak menjadikan negaro ni huru-haro? Akai ado ko?

Jadi, satu rumusan yang atuk dapek buek di sini ialah sapo yang goma menghuru-harokan rumah tanggo orang lain? Sapo yang suko menyusahkan orang lain? Dah tontulah kengkawan si mantan tu agak eh!

Jadi bilo kito dah mati sok, biarlah anak cucu menghadiahkan kito fatihah bukan datang ko kubur kito mencanakkan air konceng eh.

7 comments:

  1. tak po la ...kok itu yang dio mintak.... biar di raso kono koncing kek kubor dio....manjang hancing kubor dio....

    ReplyDelete
  2. check out kkamdias.blogspot

    ReplyDelete
  3. Bukan setakat kono konceng, kono berak sekali.

    ReplyDelete
  4. ANWAR PELIWAT TU NAK PUJUK US KUAR DARI IRAQ?????
    HAHAHAHAHHAHAHA.....LAWAK2....MEMANG ANTARABANGSA SUNGGUH LAWAK DIA TUH...

    NAMPAK EH, SI AZMIN TU KENA KENCING SEBELUM MASUK KUBUR LAGI...INI DAH KES KENA KENCING ATAS DAHI DEK ANUAR PELIWAT TUH...BESOK DA MASUK KUBOR TAK TAU LA APA JADI...

    WALLAHU A'LAM...

    ReplyDelete
  5. perghh....hebat kau nuar...hebat dalam konceng mengonceng...sian kek bini kau...hancing kono konceng kek kau.....

    ReplyDelete
  6. Tu la kalau bangang ckp marah..tp itu la yg akan dijawap nanti masa lepas mati..apa tak percaya kalian nanti lepas kite mati bangun balik...Sekurang2nye die boleh jawap apa yg die buat untuk selamatkan Org Islam. Siap tulis "WALLAHU A'LAM..." tah makna pun tak tau..Korang la manusia perosak..bangsa..pas ni tau la korang..kalau dah baguih sgt tampal dahi tu ngan "ANTI ADIL" ke nanti senang sikit nak belangkong.

    ReplyDelete
  7. ni kenapa lak brader ni marah2...rilek ar...kalau Nuar tu betol, cakap la yang logik masuk akal...ape yang dia dah buat yang lu kata selamatkan org islam? Org islam mana? Org islam kat mesia ni pun dia tak terbela, berangan nak pujuk US hentikan serangan ke atas iraq??? Memang lawak tahap cipan takde gigi...

    pasal tampal2 logo kat dahi, tu style PKR yang suka memberontak je yang buat perangai macam tuh...kami org yang waras tak main la...tapi org PKR memang suka pun kan tiru perangai pemberontak2 kat indon, kat mana2 lagi lah....

    hai...kalau berani defend la betul2 lu punya pemimpin...jangan nak main sapu bawah karpet je sumer benda...kalau org kerajaan buat camtu, bukan main lai korang marah nya....habis apo bezo nye ha PKR tu?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive