Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, May 19, 2010

Warkah untuk Orang Melayu

I got this text message from my friend 2 days ago.

"Salam. Jelas kekalahan di Sibu, kekurangan undi di Hulu Selangor dari orang Cina dan tsunami politik PRU 12, ada mesej yang cukup kuat, musuh utama BN bukan lagi PAS, tetapi MCA dan Gerakan. Percayalah ada agenda yang tersurat. Pemimpin-pemimpin UMNO janganlah terlalu syok sendiri untuk menjaga hati pengundi Cina seolah-olah hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Yang mereka minta semua dapat, yang tak minta semua bagi. Sudah-sudahlah tu. Jangan sampai hati Melayu merajuk kuat. Esok yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran. Cerdik pandai pemimpin UMNO kenalah prihatin dan buka mata. Di atas sikap, perangai dan ketidaksetiaan mereka pada BN. Yang di bawah bercakap kuat, kenapalah Cina dan India dimanja terlalu istimewa...Jadikanlah 13 Mei hari kebangkitan Melayu agar bangsa kita tak lupa sejarah perjuangan penindasan bangsa lain terhadap datuk dan moyang kita."

My friend sent a very strong message and I would like to share it with the readers. Ponder upon what he said.

9 comments:

  1. Jangan sampai, penyokong setia terasa "dianak-tirikan"...

    ReplyDelete
  2. Dah tiba masanya..untuk bangsa Melayu bertindak menyingkirkan pengkhianat-pengkhianat bangsat dari kalangan bangsa sendiri sebelum mengupas limau-limau yang dah ranum dan masak..call a spade..a spade..

    ReplyDelete
  3. Anwar Asyik Tangguh... BosanMay 19, 2010 at 11:44 PM

    Paneh, antar la mesej ni kat Datuk Najib.
    Supaya dia ingat.

    ReplyDelete
  4. Jadi konsep 1Malaysia boleh la dibuang ke loji taik?

    ReplyDelete
  5. "Cerdik pandai pemimpin UMNO kenalah prihatin dan buka mata."

    Ada ka pemimpin UMNO yg cerdik pandai? Rasanya yg paling pandai (tak pandai?) kat UMNO tu Najib, sebab tu jadi PM.

    ReplyDelete
  6. Entah2 Degree Chop macam Kamal Hassan ka calon Barisan Natang yg baru menang.

    ReplyDelete
  7. buek maso ni, x ado pemimpin umno yg den kagum dan respek. yg ado tu, hanyolah kaki rasuah, kaki pompuan dan putar alam.

    kalau ado yg muncul nanti, yg betol-betol telus, cerdik, berpegang pado agama Islam, den la orang pertamo yg akan sokong parti melayu.... tp ingat bukan umno.

    UMNO tu bunyi nyo macam penjajah yo.

    sulaiman bin abd kudin.

    ReplyDelete
  8. Sekolah Kebangsaan anak2 kami pun tak dijaga, apahal siNajib hulur kat Sekolah2 Cina?

    Tak usah tunggu "buy" election la... turun padang pi tengok sikit anak2 Bumiputra sendiri sekolah macam dalam kandang kambing.

    Guru Besar dan cikgu2 pulak jangan duk mengada sangat...

    Menteri atau Adun nak melawat (kalau mereka melawat), amboiiiii bukan main lagi nak tolong sembunyi keadaan. 2minggu dah tak tau arah.. asyik beli pasu bunga baru nak ceriakan sekolah!!

    KESAL

    ReplyDelete
  9. you help me i help you, you deliver Ahad ini Robert Law, i kasi check 5 juta. Ya Allah tak pernah dalam hidup ini orang offer rasuah secara terbuka. Apo nak buek, dunia akhir zaman. Aku bersyukur punyai PM yg bernama Najib. Kepimpinan melalui teladan.

    ReplyDelete

Blog Archive