Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 19, 2010

Eloklah PKR balik tidur...

Realiti Politik P.094 Hulu Selangor 2010

Jumlah Pengundi: 64,500

Pengundi Biasa: 63,701
Pengundi Pos: 799

Pengundi Lelaki: 32,380
Pengundi Wanita: 32,120

Pengundi Melayu: 34,020 (52.7%)
Pengundi Cina: 16,964 (26.3%)
Pengundi India: 12,453 (19.3%)


Mengapa BN meletakkan calon MIC di P.094 Hulu Selangor?

Semuanya berkaitan strategi meraih undi. Semua sedia maklum bahawa 3 DUN dalam Parlimen Hulu Selangor adalah milik BN iaitu Hulu Bernam & Batang Kali dimiliki oleh Umno, manakala Kuala Kubu Bharu adalah milik MCA.

Dalam PRU-12, BN hanya kalah majoriti undi sebanyak 198 kepada calon PKR. Ini membuktikan bahawa rakyat Hulu Selangor ketika itu tidaklah menolak BN secara total kerana masih memberikan kemenangan kepada calon BN di peringkat DUN dengan majoriti undi yang mencecah angka ribuan. Cuma mungkin undi untuk calon BN di peringkat parlimen pada PRU-12 yang lalu adalah disebabkan protes terhadap G. Palanieval yang tidak berjaya menyelesaikan masalah rakyat, terutamanya yang melibatkan generasi kedua Felda sebelum bermulanya PRU-12. Namun alhamdulillah, masalah itu telah pun berjaya diselesaikan BN sebelum ini.

Untuk PRK Hulu Selangor kali ini, pemimpin BN mengandaikan bahawa sokongan pengundi Melayu akan berpecah kepada 3 iaitu mereka yang menyokong BN, mereka yang menyokong pembangkang dan mereka yang menyokong calon bebas. Semua juga maklum bahawa PAS agak kuat di kawasan Hulu Bernam dan Batang Kali. Kerana itulah PKR menggunakan jentera PAS dalam pilihanraya Hulu Selangor kerana PKR sendiri tidak ada jentera di kawasan tersebut (PKR hanya tau menyibuk di kawasan orang jew..)

Andainya undi Melayu berpecah tiga, maka diandaikan setiap pencahan pengundi Melayu akan berjumlah kira-kira 17.57%. Selain formula permuafakatan dalam BN serta ingin mengekalkan tradisi kerusi Parlimen Hulu Selangor sebagai kawasan milik MIC; perletakan calon India adalah berdasarkan analisis desktop bahawa undi bukan Melayu akan menjadi penentu dalam PRK kali ini.


Berdasarkan kajian sikap terhadap pengundi yang dilakukan di kawasan Hulu Selangor, majoriti penduduk tidak kisah sekiranya calon MIC diletakkan di kawasan tersebut, cuma mereka tidak mahu lagi G. Palanieval. Tambahan pula calon baru BN, iaitu Kamalanathan adalah calon tempatan yang disenangi masyarakat setempat dan kebetulan pula namanya agak hampir dengan orang Melayu iaitu Kamal Athan.

Maka bertepatanlah keputusan pemimpin tertinggi BN meletakkan calon MIC di P.094 Hulu Selangor kerana akhirnya faktor kemenangan akan terletak di tangan bukan Melayu seandainya undi Melayu terbahagi tiga.

Maklumat terkini menunjukkan 'mood' pengundi Hulu Selangor condong kepada BN. Kepada jentera pembangkang, bolehlah bungkus kain baju balik rumah tidur kerana tidur itu adalah satu ibadah, daripada mendengar pemimpin pembangkang berucap di pentas ceramah yang disulami fitnah dan maki hamun. Sekianlah adanya.

-Agensi Berita Paneh Miang-

37 comments:

  1. Selamat Ketuanan Melayu...Tolak calon MIC...Pilih calon Melayu yang Perkasa...


    Jangan gadai ketuanan Melayu...kat koiling poriahhh.

    ReplyDelete
  2. lawan tetap lawan

    ReplyDelete
  3. hashim kau ni berlagak macam orang umno. kau kena ingat umno tu BN, BN tu umno. pusing macam mana pun umno kat atas. bukan macam PR. DAP kat atas.

    ReplyDelete
  4. Jgn tak tau...Hashim ni budak muda keldai trooper dlm Pemuda Umno. Tugasnya 'spin' , 'memfitnah' & 'menghasut' pembaca membenci Najib/Rosmah & Mahathir. Budak muda takde maruah. Sanggup tukar kulit bila terdesak.

    ReplyDelete
  5. Pantet lo ko PM..belum apa2 dah bongkak dan sombong..ko ingat pengundi di HS duduk dalam gua ke atau pada zaman batu dulu..rakyat dah bijak menilai...

    yg penting org melayu jgn sesekali bagi undi pd keling MIC. dah jelas mereka itu semua kaki auta..bak kata org jumpa ular dgn jumpa keling elok sesah keling dulu...

    yg penting UMNO dah jd boneka kempen keling dan jadi barua keling...

    mana dia nak berjuang utk melayu!!!

    paptut ke umno undi keling?...menggadaikan maruah melayu jer...

    ReplyDelete
  6. Bismilah Hir Rahim Nir Rahim
    Aku suka GILA dengan tajok Kau
    " ELOKLAH PKR BALIK TTDOR"
    Kalau PKR boleh balik tidor boleh la UMNO APCO
    1)1 Malaysia boleh bagi duit dan mengajikan kat APCO ( Isreal )dengan tenang.
    2)YB KJ Rembau boleh merasuahkan perwakilan tanpa ganguan
    3)MB Melaka Ali Rustam boleh merasuahkan perwakilan tanpa ganguan.
    4)YB Isa Samad boleh merasuahkan perwakilan tanpa ganguan.
    5)YB Jamaludin Jarjis boleh tepuk punggong pelayan wanita tanpa ganguan.
    6)ATM boleh keluarkan enjin jet tanpa ganguan.
    7)PDRM boleh tok ke tampi tahanan wanita tanpa ganguan.
    8)Petronas boleh keluarkan duit kat UMNO APCO tanpa ganguan.
    9)Boleh PANIEH MIANG mengangkat orang hindu ( Kamal) menjadi khalifah di Hulu Selangor tanpa ganguan
    10)Suka hati ekkau nak buek apo sajo la jang oiiii tanpa ganguan jika PKR elok balik tidur.......

    ReplyDelete
  7. Satu posting yang paling bangang dr Pantet Miang. sombong dan bongkak.

    yg jelas pantet miang dan blog pro umno sudah jadi BARUA dan BONEKA KELING MIC....Mana dia kekuatan Ketuanan Melayu engko sume?

    yg jelas Pantet Miang dll sejenis dgnnya sudah menjadi pendokong kuat keling kaki auta...mana melayu engko?

    kalau cakap pasal melayu bukan main degar2 mcm langit nak runth, sensistif kunun?

    taik kucing la ko..

    ReplyDelete
  8. hj Jamaludin
    anon 2:04PM
    TAKE BEEEERRRRR !!!!!!
    TAKE WISKY (JACK DANIEL) !!!!!!
    TAKE JUBURI DEPAN BELAKANG SAMA

    ReplyDelete
  9. Salam Paneh,

    Bila DS Najib pilih MIC mereka kata Koling

    Tapi jika DS Najib pilih UMNO mereka kata 'rasis' -perkauman.

    Kalaulah Anwar Ibrahim pilih anak buat Karpal mesti mereka kata Anwar Ibrahim pandai.

    TAPI< SIAPA pun yang DS Pilih SEMUAnya tak betul.

    Kita pilih Calon yang dipilih mewakili Kerajaan kita, PM kita.
    Benar dia seorang India dan MIC. Dia pun tak nafikan dia India, satu dunia tahu, kalau tak bertanding pun orang tahu dia INdia. Tapi dia sokong perjuangan PM kita.

    Sama jugalah kalau pilih Zaid, memang dia Melayu tapi dia disokong oleh DAP dan sokong DAP.

    Orang yang dah TAK ADA MODAL nak hentam UMNO guna pula APCO sebab ini perkataan yang Anwar Ibrahim gunakkan padahal dia sendiri pun tak tahu apa ke binatang atau Israelnya APCO tu. Asal keluar dari mulut Anwar Ibrahim ikut sahajalah.

    DS Najib bekerja kuat untuk Malaysia, mereka pura-pura tak nampak, tak percaya. Tapi yang sorang tu ke hulu hilir kelentong sana sini,habuk pun tak de, mereka percaya pulak. Kesian jenis jenis manusia macam ni.

    Paneh,

    Kau memang betul. Tidur itu adalah ibadah lebih baik dari buat dosa kering tak pasal-pasal.

    Dan orang yang paling hina adalah orang yang tak mengenang budi baik orang orang tua mereka yang pernah berbakti pada tanah air. Orang yang lupa segala pengorbanan orang dulu-dulu yang menyebabkan mereka senang sekarang ini.

    ReplyDelete
  10. Yo Paneh jgn ingat kami nak tidur, nak bagi ekau tradisi menipu rakyat. Hari ini dah sah, UMNO bermatlamat menghalalkan cara. Tidak kiro Hindu ko yahudi ko semua sokong janji dapek jagi sang penguasa. 53 tahun BN perintah kek hulu selangor, hari2 TV3 utusan Meloya tunjuk raktyat hindu tiada rumah, tiada minuman bersih. G Palanivel 3 penggal buat apo?, main telo? Den pun lomeh tgk. Orang melayu dapat apo, hanyo khemah kenduri! Kamalanatahan sikit2 nangis, sikit2 nangis. Ini bukan filem tamil.Umat Msia jkgn tertipu. Jgn tertipu lagi. Hari ini UMNO dah jadi kroni US. Sokong Yahudi dan undi sekatan terhadap Iran. Patutnya msia menghadiri summit jemputan Iran tentang pelupusan sejata Nuklear. Bukan nya menghalang Iran negara Islam mendapat ilmu Nuklear. Apo nak buek tokoh Parti sekular tak baco tafsir Alquran jgn berikat janji dengan Yahudi dan Nasrani yg bersekutu. Haram punya fahaman sekular islam saduran. Dasar islam kapal solam, sampai hari tak dapek menyolam, bikin malu umat melayu dan msia ajo, pueek.

    ReplyDelete
  11. PKR memang boleh balek tidur. PKR akan menang.

    ReplyDelete
  12. HAHA,,,BALACHI UMNO-APCO,,,SUKU SAKAT OLMERT,,,ELOK LA TU...1 MALAYSIA = 1 ISRAEL...SHALOM

    ReplyDelete
  13. caya laa paneh..ringkas, padat, tepat dan berkesan...kalau tak padat, tak paneh mengelupur laa dioang nie..paneh ati eh tuh..


    dunhill 14..

    ReplyDelete
  14. Zaman Pak Lah KJ di tingkat 4, zaman Najib APCO di tingkat sama. Mari kita nyanyi beramai ramai lagu UMNO "APCO terus mara utk rakyat Malaysia"

    ReplyDelete
  15. Aku pun akan mengharamkan tangan aku dari memangkah UMNOAPCO/BARISAN NAJIS masa mengundi selama-lamanya selagi hayat masih ada!!!

    ReplyDelete
  16. PKR boleh lah balik tidur dgn lena kerana akan menang dan sudah menang..


    REFORMASI.....undilah calon PKR org Melyu bukan keling!!!

    ReplyDelete
  17. UMNO adalah pengkianat bangsa melayu jadi tunggangan MCA dan MIC.UMNO penyebab melayu bermusuh sesama bangsa.UMNO menyebabkan melayu mundur dan membiarkan ekonomi di monopoli oleh bukan melayu.Media upahan UMNO pengecut hanya membela sebelah pihak dan cuba memperbodohkan rakyat.Aku mampos hidup balik tak akan menyokong UMNO dan BN sebab selalu penyusahkan rakyat yang telah sedia susah.

    ReplyDelete
  18. Gila sawan punya orang ambil pemimpin perampas bini orang,jadi ketua sogok orang bawahan,bekas ketua sembang sambil pegang tin beer,bila kena gertak tak berani pulak nak melawan.Contoh macam mana UMNO nak tunjukkan kat orang melayu maka jangan heran pemuda melayu jadi mat rempit yang pompuan pulak beranak buang bayi merata2.

    ReplyDelete
  19. saya anak malaysiaApril 20, 2010 at 1:15 AM

    racist betul org melayu pakatan ni. mulai hari ni saya kamala menolak perjuangan anwar dan sekutunya.

    ReplyDelete
  20. Datuk Seri Najib (UMNO/BN) adalah Doktor yang cuba merawat pesakit. Anwar Ibrahim (PR) adalah bomoh temberang yang cuba memanipulasi kelemahan pesakit. Sebab tu ada yang kena liwat sebab percaya sangat dengan bomoh. Bila dah kena liwat baru nak cari Doktor.

    ReplyDelete
  21. UMNO+APCO =APNO=BARISAN NERAKO=MELAYU PENJILAT YAHUDI=MELAYU ANGKAT@MELAYU SUBSIDI=MELAYU PENGKHIANAT NEGARA

    ReplyDelete
  22. Najib pun dukun kaki temberang...puh sana, tipu sini...kiri kanan aku sapu !!!! ha..ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  23. dari du;lu sampai sekarang benci umnoApril 20, 2010 at 6:05 PM

    umno parti sekular yg sesat,siapa sokong parti sesat maka dia tergolong dari kalangan manusia yg sesat....oleh itu pok sedoro menyeru kepada ahli2 umno,jom kita beramai2 tinggalkan umno yg sesat itu,jom kita sokong perjuangan pas dan pakatan rakyat,cepat,cepay,cepat sebelum terlambat..............................ni seruan dan nasihat dari pok sedoro .......LAPORAN DARI BERITA PANEH DAH TUA PUN MASIH MIANG.....

    ReplyDelete
  24. terimo kasih paneh kerano berjayo membuekkan puak pembangkang ni miang amek dongan posting maut ko ni. 7 bintang!

    ReplyDelete
  25. pok sedoro ni org munafikin malaysia yg bergerak cergas dlm memfitnahkan terhadap org2 mukmin....org munakin yg bernama pok sedoro ni keturunan munafikin abdullah bin ubai bin salul....oleh semua org yg mukmin dan org2 islam yg sayangkan iman dia...maka berhati2 lah terhadap seorang yg mengelarkan dia pok sedora,yg ada blog dan banyak memfitnahkan org yg beriman....dia ni bloger upahan yg menuntut ilmu dgn azazil@raja iblis bagaimana nak menyesatkan ramai org2 yg beriman...oleh itu saudara kena lah berhati krn dia licik dan pandai temberang dan auta....kah kah kah.....lLAPORAN TADI TELAH DI PETIK DARI AGENSI USIN LEMPANGKANG

    ReplyDelete
  26. time nie la sokong melayu la ape la.. time DAP pijak org melayu xnk lak sokong orang melayu..

    ReplyDelete
  27. "namanya agak hampir dengan orang Melayu iaitu Kamal Athan".

    Elok lah suruh die jadi Imam eko Sembahyang,atau suruh die jadi makmum sembahyang dgn eko.(Klo eko Sambahyang ler)

    Adik Gua baru berumur 12 tahun pon dapat menilai,Kamalanathan tur tak der mirip Melayu.

    Kat Muka?

    Golap.ta'rif Melayu.. Sawo Matang.

    Agama? bukn Islam.(Melayu semestinya Islam w/pon sekadar keturunan mcm eko)

    Habis yg.kat bawah tur....DAH POTONG?

    Melayu dari kecik lagi,Insyallah dah....(adat Melayu begitu)

    Sory Beb,Gua tak nampak ada ciri ciri Melayu.

    Ini lah payah nya "Bila mata hati dah buta, ini lah jadik nya".

    ReplyDelete
  28. Hello2 any body home, dah pencen ko blog Paneh ni. Dah tak tak tahan lae ko kono hompuk dek bato ateh kepalo. Den asyik masuk comment blog Husin Lampoyang Hang Kebun ajo. Baguih yo takdo comment moderator. Kalau siTuo mahakhinzir blog takdo mobderator, mau den hempas kepola Shit ni sampai cirit mcm Cicit Komut Pak Sedaro.

    ReplyDelete
  29. Kamalanathan tu calon UMNO. Itu lah Sikatak puru presiden Perkasam di arah oleh PakTuo turun sokong. Orang Melayu dah tak sokong dah. Den kosian jugak tgk Dr Halili org Tuo merajuk masuk UMNO nak jadi calon agok eh. Sampai kucing bertanduk pun kerusi itu dapek kek MIC.

    ReplyDelete
  30. fuhh.. geng khalifah guan eng komen kek sesamo sendiri. kahkah nak tergolak den baco. poie la poluk khalifah guan eng ngan kit siang ekau tu bai. toksah le cerito "melayu" ekau tu. dah lamo UMNO cerito pasal melayu. tapi konon2 eh ekau cakap assobiyah la konon. skang ni bergogar pulak konon eh "melayu". kah kah penyokong pakatan riot ni laie berbolit dari koling.

    nak cerito apco konon. sampai skang ni ha nuar berahi tak dapek nak jawap kaitan apco ngan israel. buek cerito pandai, nak defend fakta tak dapek. ekau pun samo jadi bangang jajo apco merato. meh la kasi bukti. kok2 ekau ado akses laie bosar dari nuar tu ko. suruh nuar mintak info kek wolfowitz ko apo ko. ko ekau pun ado 7 kotak kek oversea nun? kah kah

    sokong BN = UMNO ketuo
    sokong pakatan riot = kit siang / guan eng / ronnie liu / eliabeth wong / teresa kok jadi kepalo.

    pandai2 la pilih...

    ReplyDelete
  31. Ekau zulkarnain namo boleh tahan tapi otak siket kureng. Ekau tak baco ko teks ucapan DSAI di Parlimen. Ekau tak nampak ko, Tony Blair pun dah dapek laluan beri ucaptama diKL yg salah sekor sponsornya NTV7. Ekau tak tahu ko Najis dah boleh bagi ucapan diUS siap berbincang 2 hala lagi. Kau tak tahu ko Najib dah dapek beri ucapan di Singapura sahabat karib israel. Kau tak tahu ko najib dah beri amaran pd iran sampai mahazalim terpaksa membuat damage control pd Najib. Kau tak tahu ko sykt Coca cola dah melabur di seremban. Sykt coca cola memberi 1 cent jualan pd negara israel. Kau insan tetapi tak dapek berfikir, apo nak buek ekau bertarikat UMNO parti sekular.

    ReplyDelete
  32. Anonymous April 21, 2010 5:16 PM....

    cermin diri dulu lar...kerajaan Kelantan bagi kebenaran TESCO beroperasi di Kota baru tu tak nak cakap ke???....tesco tu pun Yahudi punya jugak...blahlar....yg korang beli handset nokia tu...yahudi punya jugak...

    ReplyDelete
  33. Alamak, Hashim lagi..boringlah.. Hashim ni kan budak PR..kerja dia cuma jd batu api jer..sejak bila sebok pasal calon MIC ni?hehehe

    ReplyDelete
  34. tahniah PM,banyak sgt budak2 PR kat dalam blog ni..respon yang baik dari mereka ni..budak2 pR setuju dengan pendapat PM..tahniah sekali lagi..hehehe

    ReplyDelete
  35. 3 minggu sudah. Lim kit siang nak usulkan mansuhkan perkataan Melayu pada Perlembagaan di Parlimen... Disokong oleh oleh KeAdilan dan PAS...

    Apa punya bangang lah org Melayu dalam Pakatan Menjahanamkan Rakyat ni.. Menyokong membabi buto...

    ReplyDelete
  36. Anon 5:16;

    den taknak cakap ekau mereng la kan. den lobih torus torang ekau bangang. itu jo. dalam parlimen yb2 nak cakap apo pun takpo. ado imuniti. sobab tu ekau tengok adun2 pakatan riot ni lobih terjorit2, terkinjo2 dari cerito masalah rakyat dalam tu. cubo kalau nuar berahi tu cakap kek luar, kek press conference? mau kono saman. paham ko tak? lengkali belajar pasal parlimen laie. takdo la nampak bangang bona. kok yo pun nak belo, kono la ado fakta skit. jangan jadi idola ekau tu, fakta takdo. dah poie la poluk wolfowitz ekau tu.

    ntv7 tu syarikat umno ko?

    DSN dah nafikan pasal Iran tu. ekau nak cerito apo? lots of lies doesn't make a truth la brader.

    nak cerito, kasik bukti la bai. bak kato karpal singh dalam hansard parlimen yang dulu "anwar mesti bertaubat".. kah kah kah.

    ekau tau tak apo tu hansard?

    ReplyDelete
  37. To Hashim n sumer melayu lupe diri,

    GTH with u all yg buat pakatan perosak rakyat dgn Dap komunis halus nih...

    klu nk kandang babi sebesar stadium kt nogri korang, bokojosamolah dgn parti rasis Dap/Pap nih

    Korang pandai spin ajer, umnoApco lah , apelah..tp sbnrnya korang dh gadaikan maruah sndiiri for Dap..sendiri mau ingat, bila roket dah ke angksa...Pas ka, Pkr ke, sumer kene tinggal.Itulah cara permainan mika..

    Mlysia dperCinakan...kelak..

    -Wabki-
    (Warisan Anak Bangsa Ketuanan Islam)

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive