Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, January 17, 2011

Gadai Segala

Kementerian Pelajaran Malaysia kena mulakan proses Ujian Sikap dan Pemikiran kepada semua para guru di Malaysia. Normala dulu seorang guru, tapi sanggup berhenti untuk bekerja sebagai Penyelia PAS Dun Tenang bagi menghalalkan Normala sebagai calon PAS.

Suami Normala seorang guru Gred 54 memangku Jusa C. Melihat kepada fenomena ini, petanda bahawa 80% guru di Malaysia ialah pejuang senyap PAS adalah benar?

Apakah relevan seorang penjawat awam, menjadi calon pilihanraya di kalangan bukan BN? Orang sebegini sanggip menggadaikan segalanya demi Nik Aziz! Atau gadai segalanya demi perjuangan Agama, Bangsa dan Tanahair?

Jika seorang calon pilihan parti adalah "gunting dalam lipatan", maknanya mereka sudah hilang kelayakan fitrah sebagai insan waras bernegara! Bagaimana dia boleh bersenang lenang selama ini dengan hasil mahsul negara yang diperintah BN, belakang bila dihimpit sebagai calon pilihanraya, boleh pula bersekongkol dengan pembangkang dengan senang hati?

Tahniah PAS kerana berjaya dalam Agenda Syiah anda. Tahniah UMNO kerana tidak bijaksana dalam mengurus pasukan kerja di Tenang.

12 comments:

  1. Gadai Segala

    Seperti artikel tuan sebelum ini - kita juga mempunyai artikel Perlembagaan 153 & 152, tetapi, bukan saja ianya nampak tidak dikuatkuasakan; malah nampaknya ia semacam dikhianati oleh pemimpin sendiri. Terus terang, pemimpin itu adalah ketua negara sendiri.

    Lihatlah, apabila tiba saja musim mengundi, penggadaian negara mula berlaku lagi. "FD" orang Melayu & Bumiputera mungkin telahpun habis tergadai.

    DS Najib tidak habis-habis dengan agenda cinanya, demi undi?

    ReplyDelete
  2. kira bagus juga lah guru tu sanggup gadai untuk agama nya daripada gadai maruah.

    ReplyDelete
  3. kepada lelaki, selama ni guru tu dok bedal duit gaji tu apa cerita? kalau dia tak jadi guru dulu, agak-agak dia dok buat apa la ni? pasal dia jadi guru lah, dia dapat jadi calun. macamana dia berpeluang jadi guru?

    macam ada sorang tu, pasal masuk umno lah dia dapat naik jadi TPM dulu. kalau dok dalam abim, mungkin masih terhegeh-hegeh dok buat demonstrasi sambil pakai baju batik serta capal buruknya.

    ReplyDelete
  4. guru bedal gaji tu sebab dah tugas dia kerja dan mengajar kat sekolah. Kalau dia naik join parti politik lain takde masalah. Tugas dia dah buat sebagai guru. Dia nak jadi pembangkan pun sebab hal lain atau menegakkan kebenaran. bukan dia berpolitik dalam kelas atau bilik darjah sekolah.
    Nak tanya sikit. Kenapa kakitangan kerajaan tak boleh join parti bukan BN? Dalam Al-quran kata salah tak join BN.

    ReplyDelete
  5. Sedihnya apabila kita sanggop berkorban utk parti dan bukan utk agama. Lagi sedih jika apa sja yg BN buat semuanya betul, sampai habis harta rakyat disedut dan penjawat kerajaan jadi pak turut saja. Pikir2lah sejenak dgn rasional. Teramat sedih bila isteri PM dapat makan angin dgn duit rakyat yg berkerja macam nak mati dan dia enjoy je dgn duit subsidi gula dan minyak yg di potong, inilah slogan rakyat di dahulukan..

    ReplyDelete
  6. Orang yang celik yang tidak sanggup rakyat diperbodohkan. Satelah begitu lama BN memerintah apa yang rakyat dapat. Kalau masuk UMNO tak payah jadi calun tapi jadi Balaci pun bolih dapat datuk, datuk seri dan datuk wira. Asalnya sesetengah orang tu hanya telefon operator. Ini yang patut dihentikan. hanya orang celik yang nampak perkara begini yang sanggup berkorban dan berhenti kerja dan Lawan babi- babi yang mengampu untuk senang asalkan maruah dan agama tergadai. hanya orang yang menokong UMNO dan BN yang sanggup menggai maruah dan bangsa. Ugama tak penting pada mereka. MACAM blogger PANEH MIANG

    ReplyDelete
  7. hangpa ni gila ka apa? ada ka kata jadi calon pas memperjuangkan agama? kakaka. nak laksanakan hudud dan tubuh negara islam pun skrg kena mintak restu dap. wahai saudara2 seislamku yang menganggap kamu lebih islam dari org lain kononnya, hangpa baca ni betui2. pas itu parti politik...bukannya agama. hang jangan buat karut samakan parti dengan agama. hang nak jadi sesat ka? apa2 pun aku nak ucap tahniah jugak la pada pas kerana berjaya menyesatkan penyokongnya, yg anggap pas itu umpama agama. perjuang agama kunun, tp pemimpin berzina dgn bini org, kena tangkap khalwat, pukui bini, baiah cerai bini talak 3, tak bayar nafkah anak isteri, presiden sendiri pun ayat budak 18tahun jadi bini no 3. patut la harakah banyak iklan ubat kuat. la ni pemimpin pas pun hebat2 belaka. rumah besaq2 (jgn tgk hadi dgn nik ajis saja), keta besaq, nafsu serakah bersekedudukan pun besaq. nak gak tau suma duit mai tang mana? collection ceramah dari ahli pun boleh buat elaun pemimpin sampai ribu riban sehari. yelah sehari dok bantai 3-4 ceramah mesti masyuk collection. blogger depa pun boleh bayar juta2. bak kata husam, jgn ditanya mana kami dapat duit yg penting umno jatuh. hahaha. itulah ayat2 perosak agama dan bangsa yang hangpa banggakan sangat no. sapa taja mereka? jual balak ka? jom pi check berapa ramai pemegang saham ahli pas di bursa saham malaysia. mau kantoi kalo dok list semua.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. Hangla yang Gila. sanggup diperbodonhkan olih pemimpin BN terutama UMNO.. Hang ni salah sorang dari balaci yang dah senang lenang dengan duit rasuah. Cuba tengok keliling. Mana ada bekas MP umno yang miskin. Katak macam IBRAHIM Ali pun ada duit berjuta.
    Kita tak kira sapa. Yang tak betul patut disingkirkan. Celik la sikit.

    ReplyDelete
  9. betui tu. yg tak betui patut kita singkirkan. tapi bak kata org2 tua, tak akanlah sebab marahkan nyamuk hang nak bakaq kelambu? bunuh nyamuk dah la. tp kalo hang fitnah kata aku balaci senang lenang dgn duit rasuah, aku cuma nak bgtau aku keja siang malam bg anak bini makan tak penah makan duit umno pun. tp takpa, alang2 hang dah tuduh fitnah, aku tuntut di akhirat saja la no. pahala hang aku amik di sana. jangan marah haa...

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. Apo Tem emosi tak tentu pasal. Kalau dah ekau tak makan duit umno yg kau menyalak siang mlm mcm sial kenapo yo. Memalukan orang utara ajo. Entah2 ekau jd balaci ko dapek upah dari Dacing.

    ReplyDelete
  11. cakap jangan tak pakai otak...guru2 atau kakitangan kerajaan yang makan gaji tu bukan pakai duit umno atau bn...bayar pakai duit rakyat...duit pembayar cukai....pembayar cukai bukan 100% orang bn umno....orang PAS,DAP,PKR,Bebas,dan apekenama lain diorang pun bayar cukai jugak... orang yang bodoh piang jek yang kata gaji kakitangan kerajaan tu bn yang bayar....pthui...

    ReplyDelete
  12. tahnye..bila kata duit kerajaan terus ingat duit BN..hey,pegi mampusla BN perasan apetah lagi si UMNO tu..

    yang merapu dok kutuk PAS tu aku xtaw la. hanya kerana seekor nyamuk bakar kelambu? ko hidup zaman bila sampai xnampak2 lagi keburukan pemimpin BN? tgk ajela MB Selangor daripada BN..hampir kesemua ada masalah..apecer? cerita pemimpin PAS dgn bini die hal peribadi dia..ada kacau hal rakyat?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive