Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 14, 2011

Sejak bila geng Umi Hafilda tu Zam?


1. Gambar ni kami cilok dari Darul Ehsan Today. Minta izin siarkan gambar ini ya DET.

2. Apa yang membuatkan kami tertarik dengan gambar ini kerana terlihat insan yang duduk di sebelah Umi tu. Macam kenal je...

3. Apa kau buat sebelah Umi tu Zam? Hehehe...

4. Apa-apa pun Zam, kalau ada eksklusif, bolehlah calling..calling kongsi dengan Paneh Miang.

5. Untuk pengetahuan pembaca, sejak 1998 lagi Paneh Miang telah menyimpan beberapa salinan dokumen, surat etc. sebagaimana yang ditulis dan dimiliki oleh Umi Hafilda Ali.

6. Bagaimana kami perolehi semua salinan tersebut?...biarlah ia menjadi rahsia kami. Cuma kami merancang untuk scan dan siarkan salinan itu satu persatu menjelang PRU-13 nanti. Tetapi alhamdulillah, segalanya telahpun didedahkan sendiri oleh Umi Hafilda dalam blog dan sidang medianya.

7. Adalah lebih baik Umi sendiri yang dedahkan kepincangan Anwar/Azmin/Shamsidar kerana kes ini melibatkan beliau secara peribadi; berbanding jika kami sebagai orang luar yang siarkan semua salinan tersebut di blog ini, pasti akan ada yang sibuk mempertikaikan kesahihannya nanti.

8. Kepada anak muda atau orang 'tua' yang baru mengenali Anwar Ibrahim hanya selepas 1998, bersedialah untuk meneliti segala bukti Umi Hafilda Ali yang bakal membuka pekong sebenar 'manusia anugerah tuhan' yang anda dewakan selama ini.

9. Buat Khairul Azam, kirim salam sama itu Umi...

17 comments:

  1. Kalau hebat benar, saman ajelah...

    Takut nanti lain yang tersingkap. lain pulak yang terdedah...

    Jangan main main kak, ini macam ada cerita dalam kain nampak gaya nya...

    He he

    ReplyDelete
  2. Salam bro...

    Tertarik juga, gelak sendirian aku.
    TQ bro, senang sikit ati aku arini tadi aku dihentam secara pukal oleh geng kolot dan fanatik pas...

    Asalamualaikum dan salam sejahtera utk semua...

    Dedah jgn tak dedah...ingat ko Paneh Miang tu kena ingat gak ko Pakmie hehe...

    ReplyDelete
  3. takpe, nanti oarang pas akan talkinkan ANUarrrr dari arena politik & songsang tu...

    ALLAH tu maha besar ANUAR...ALLAH maha kerkuasa...

    kalau benar ANUUarrrr tak buat semua ni, kenapa tak buat sumpah laknat dalam masjid, untuk tangkis segala persoalan yang bermain dalam minda seluruh rakyat malaysia...

    terutama isu liwat dan isu "BALUN" bini orang, tu tak masuk budak AFIFA tu...

    kalau tu dia berani buat, ramai yang akan percaya, sokonagn akan kembali..silap-silap PRU 13 akan terjadi lebih awal dari yang dijangka...

    tapi????? ALLAH maha berkuasa & tahu segalanya niat & hati manusia...kalau dah niat buruk, takan dimakbulkan...buatlah solat hajat seluruh malaysia ni, memang takan makbul...

    aku cadang PAS buat solat untuk ANUaaarrr berani mengaku segala isu yang berlaku sekarang ni adalah tidak betul & fitnah...

    ada berani ke pimpinan PAS???jangn dok kena main belakang je dengan pimpinan PKR & DAP...

    ReplyDelete
  4. Nanti buku kan sekali. Boleh lah 1 Malaysia beli..

    ReplyDelete
  5. Salam Paneh miang,

    kalau pun nuar terbabit, PR bukan milik nuar. Ramai lagi pemimpin yang berkaliber yang mampu memimpin Malaysia dari PR.

    Jangan ingat "Character asassination" boleh lumpuhkan PR.

    Rakyat memilih DOKTRIN dan IMPLEMANTASI sesebuah Parti dan bukan individu dalam parti.

    Apalah GERUN sangat pencacai Umno dengan siNuar ni.?

    Rakyat sekarang makin BIJAK memilih dengan adanya media alternatif dan dapat berfikir dengan AKAL yang WARAS hasil anugerah Allah SWT..

    UMNO dah busok. Rakyat dah letih dengan banyak PENYELEWENGAN demi PENYELEWENGAN yang dilakukan oleh Umno/BN.

    Begitu juga PR, sekiranya berjaya menawan Malaysia, Tindak-tanduk dan cara Pemerintahan juga akan dipantau oleh Rakyat.

    Jikalau PR dapat mentadbir negara dengan JUJUR dan Iklas, Insyallah Rakyat akan terus menyokong PR tapi sebalik kalau PR pun macam "taik" lebih kepada "self interest" pada pemimpin-pemimpinnya, mereka juga akan dihumban juga dan digantikan oleh rakyat.

    Cuma yang paling bagus apabila Umno dapat mengambil balik kuasa, Insyallah pemimpin-pemimpin baru Umno/Bn mungkin akan diterajui oleh Pemimpin yang bersih dan segar dimana muka-muka lama pada masa tu sedang MERINGKOK dalam penjara akibat Salah Guna Kuasa dan RASUAH

    ReplyDelete
  6. Sbelum 1998 boss saya pernah hint2, 15% projeck kena reserve kat Anwar..

    Mungkin duit2 ni kut dari projek2 yang dia luluskan semasa Finance Minister and Azmin sebagai bookeeper dia kut?

    Sorok

    ReplyDelete
  7. Jangan dok bawa keluar orang2 yang di kitar semula seperti perempuan ni. Cerita sama je. dah tak de duit la tu. melalak pula.

    ReplyDelete
  8. Recycling the old damned tissue paper but please dont recycle the old toilet paper! it has already stinked the whole world. Ha Ha paneh bonar gedoyak.

    ReplyDelete
  9. haniza, den raso ekau bebudak hingus yg baru main politik lobih baik ekau kojo kilang ko dapek juo ekau saro omak ekau yg susah tu. Jangan ekau pecayo anak2 dajal spt kek ateh terutamo dajal betino. dio kata tak terima duit dari PM lamo tapi dia tak ckp duit dari org suruhan PM spt. Aziz sptmano yg telah didedahkan. Betino yg kato abg dio dayus, sebonarnyo mahkamah telah membuktikan secaya DNA, anak Azmin dan shamsidar adalah benar anak mereka.. Itu yg menyebabkan sikalid Jafri yg sedang bersoal jawab dgn mungkar nakir dlm kubur, mahkamah kato 50 dalil itu semuonyo berita fitnah. Kalid jafri tak mampu tanggung didunia dan di akhirat. Den nasihatkan ekau belajar lagi kepondok jiko ekau malas kojo laei supaya iman ekau bertambah dalam dan payah ditipu oleh Mahadajjal.

    ReplyDelete
  10. x bole diam2 je ke? Rakyat dah pandai mnilai skrg. x perlu bising2. Byk2 mdgr berita n mbaca. InsyAllah pasti diberi hidayah nak undi parti mana mjelang PRU-13 nanti. HIDUP MELAYU (UMNO):-D

    ReplyDelete
  11. bilo pulak la mahkamah kata 50 dalil tu buku fitnah. memandai yo cakap. nampak na nak mongak fakta mahkamah. mcam kau tau bonar. polis pun cakap anwar arahkan polis amik dna yg diberi oleh shamdisar dan bukannya polis atau pihak hospital ambil sendiri dr afifa. sbb tu anuar disabit salah guna kuasa mengarahkan polis. dan sbb tu juga smpi skrg azmin diam. siap lari luar negara bawak family bila umi bongkar kes ni semula. anak2 azmin dah besar. takut sgt anak dia percaya cakap makcik sendiri. kalo berani sgt bagi la dna semula utk buktikan hari ni.

    ReplyDelete
  12. akibat cinta kpd suami org tak berbalas, kesian.

    ReplyDelete
  13. Betino ni tak saman abg dio sbb dio tgk khalid jefri dah kalah dlm mahkamah.

    ReplyDelete
  14. si anu kata kononnya umi ni syok kat dia. hantar surat cintalah. telefonlah. tp bila wartawan tanya mana bukti surat cinta umi pada dia, si anu senang je jawab, saya dah buang. tak mahu layan perempuan macam ni. hahaha. aku pun boleh ngaku cam anu tu kalau setakat cakap tanpa bukti. boleh tak aku ngaku wan jijah dan izzah hantar surat kat aku, pastu bila org tanya mana bukti. ahhh..persetankan itu semua, aku dah buang suma surat tu. huhuhu.

    ReplyDelete
  15. Kesian kes dah melebihi 6 tahun pun ada jugak mangkok hayun baru teringat nak saman "KUNUN" pinjam ayat dari Mahataik. Zam kawan kito lawyer boleh nasihat srikandi 7. Den ingatkan Zam yg tak diiktirap rakyat perak, kalau Zam i spik no inglish dah tua. Malunya aku kono diperingatkan oleh Karpal the singh. Jangan jadi macam tem sudahlah meraban iseng guna anon pulak kek ateh.

    ReplyDelete
  16. umi hafilda ali seorang PELACUR...
    --AZIZ SHAMSUDIN

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive