Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, January 17, 2011

Habislah janji kau Anwar...

Antara Program 100 hari Pakatan Pembangkang ialah mengarahkan Khazanah Nasional Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuh raya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuh raya oleh kerajaan dengan tujuan menghapuskan tol.

Berita terkini:

KUALA LUMPUR, 17 Jan. - Plus Expressways Bhd. menganggap tawaran RM23 bilion daripada UEM Group Bhd. dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk mengambil alih perniagaannya sebagai tawaran yang disahkan. Selanjutnya di sini.

Anwar: Apa ni...tiru ka woi??!!

Najib: Hahaha...yang penting rakyat dapat manfaat.

10 comments:

  1. Anwar: Apa ni...tiru ka woi??!!

    Najib: Apa brg... kan aku dah bagi angin2 itu hari. kau yg bongok!

    ReplyDelete
  2. Anwar ni otak udang. Sebab tu dulu nak sangat ambik bantuan IMF.

    ReplyDelete
  3. layarilah www.freemalaysiakini.com...

    sebarkan dikalangan pembaca dan rakan anda

    ReplyDelete
  4. Bezanya PR akan hapus terus toll, BN hanya tahan tanpa kenaikan toll, lepas itu kenaikan toll mencanak naik. Ada otak pikir jangan cuba nak pusing tipu org Kg. mcm tem.

    ReplyDelete
  5. Debat Najib-Anwar penting elak negara Muslis.

    ReplyDelete
  6. kalau hang tak bayar jumlah tol minima, agak2 siapa yg nak tanggung kos selenggara lebuhraya kalu rakyat tak payah dah bayar tol hompuk? hang dah la main campak puntung rokok dan sampah merata kat highway tu. pastu bawak keta laju sampai eksiden rosak devider. bila keta hang pancit, sapa plak nak bayar kos tarik dan bantu hang keta rosak tepi highway? pastu toilet hentian tu suma hang nak sponsor bersihkan ka? kalu jalan highway rosak berlubang suma, sapa pulak nak tanggung kos repair tu suma?

    konsesi tol ni ada tempoh tamatnya. tol pertama tamat kontrak konsesi 2015 kalu aku tak silap. lepas tu hanya perlu bayar jumlah minima 50 sen or seringgit utk kos selenggara highway pada masa depan. ini amalan banyak negara maju. hang dok malaysia ja mana hang tau.

    hang cakap tak pakai otak hompuk. nak free hang buat jalan sendiri, toilet sendiri, bayar polis ronda sendiri, beli tow truck sendiri.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  7. Sabar tem, jgn emo mcm Umi. Mmg hg silap. Konsesi ko tak konsesi ko, setiap tahun 6 billion dikutip. Pada hari perayaan, satu kawasan kutipan tol spt tol jelapang kutip 30 juto. Dalam setahun ado berapo hari perayaan. Kos bikinan lebuh rayo ni dulu pun hanya 5 billion. Sudah tentulah interest tak sam pd hari ini, tapi biarlah telus bentangkan pd rakyat. Ekau bila eden ckp ekau bingai ekau marah, ekau mmg b e n g a p! Negaro2 lain kutip tol kutip jugak tetapi mereka kurang pasang pintu pagar mcm otak ekau yg berpagar UMNO. Ekau tak payah poei jauh2, poei ajo Thailand, mana ado kutipan tol. Semua kutiopan tol telah diserap masuk kedalam cukai jalan. Maintenance boleh di buat setiap tahun, boleh serah aja pd JKR tapi jgn diserahkan pd JKKK, nanti ekau ndan anak beranak ekau pelahap. Tentang cuci mangkuk tandas, tapolah den bg pada ekau, nanti time keluar den ulur 20 sen kek ekau boleh juga menketedarah. Den raso ekau bolum keluar lg dari kg. Den dah 1 dunio jalan waktu ekau masih sekolah rendah dik tem buto perut ooi. Sabar tem , tem dah paneh? Ambil 20 sen poei main jauh2.

    ReplyDelete
  8. bagus gak kalu kedua2 parti besar ni kuat.rakyat gak yg untung.Masing2 berlumba utk kebaikan rakyat.Yg penting jgn ingat rakyat Bodoh,apa2 dasar dibuat oleh pemimpin, rakyat akan menilai.

    ReplyDelete
  9. hang jalan satu dunia hanya bg contoh thailand? kakaka. yang kalu nak masuk sempadan tu kena bagi rasuah 100bath tambahan kepada pegawai imegresen depa tu? huhuhu. thailand yg buat gst yg rakyat malaysia tak nak bayar tu? bagaimana kos penyenggelaraan yg perlu dibayar kerajaan thailand utk highway mereka? cukai apa lagi yg dinaikkan selain roadtax? heheh. byk sungguh tempat hang merantau ya hompuk. luas sungguh pengetahuan. upah cuci toilet pun hang nak bayaq, nmpk sagt mentaliti rakyat malaysia macam hang ni...kalu benda bagi free, kompom tandas kotoq. secara tak langsung hang pun setuju huluq bayar utk perkhidmatan kan? kakaka. cakap tak serupa bikin la lu hompuk. nah 1sen sesuai dgn nilai hang. pi main jejauh. kakaka.

    psttt hompuk...yg keja tol tu ramai budak melayu. kalu tol free mana mereka nak cari rezeki?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. tak tau nak cakap ape... semua org nak tol di hapuskan sebab kononnya membebankan rakyat.... cuma aku terfikir apa akan jadi kat tukang kasi tiket tol, tukang kutip duit tol, tukang cuci tandas tol, tukang siram pokok bunga dan segala tukang tukang yg mungkin lebih dari seribu org kalau tol di hapuskan..... agak-agak laaaa mana laaa nak dicampakkan dowang ek? mak bapak korang mungkin laaa tak tergolong dalam golongan di atas... so korang ape pedulik kan

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive