Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 11, 2011

A picture is worth a thousand words

Pilihlah yang mana satu...

Nak makan ramai-ramai...


Atau nak makan sorang?!


Credit here.

6 comments:

  1. bodoh kan gambar lu ni....
    crop sesuka hati
    budak skola pon tahu.

    ReplyDelete
  2. Mmg budak skola tahu... Budak tak skola mana bole faham..

    ReplyDelete
  3. bukan bebudak blogger dan facebooker pas ke yang mula crop gambar pok ajis tu. hahaha. skrg sudah nyesal.

    ReplyDelete
  4. Penyokong pok jis yg bangga2 dulu mengenai pok jis mkn kat kdai sorg2 mcm rakyat biase tu..Bile Najib buat,tgkla org kerumun camane..nmpk sgt jeles..kata crop la ape la..pi rah..

    ReplyDelete
  5. namanya pun anjing, mana reti bahasa

    DAP = Tuan

    PAS n PKR = Anjing Kurap

    ReplyDelete
  6. tu lah ..orange cakap melayu bodoh..memanglah...nak crop ke nak but a PO ke,but dgn oak..jgn sampai but kepala oak bapa mu..nak tipoke,belit ke..jgn but macam najib..takda org percayo...bodoh..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive