Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, October 31, 2011

Tun tegur siapa sebenarnya?!

Pada 25 Oktober 2011, Che Det menulis di blognya;

1. One learns from the successful. One cannot learn much from the failures except to know what not to do, and to reject their creed and methods. Certainly one should not learn how to be successful from cheats, from liars, from people who are responsible for the deaths of hundreds of thousands through their incompetence and willingness to lie.

2. It would seem however that there are people in the Asean countries who are willing to pay good money for the dubious privilege of getting advice from a person who is a known liar, responsible for leading his country into a futile war, and has openly been rejected by his own people.

3. Congratulations.

*********

Sehari selepas itu, pada 26 Oktober 2011, Sarawak Report (SR) pula melaporkan;

Sarawak Report can now add to growing questions in Britain about Tony Blair and his former PR advisors’ links with repressive regimes.

We have learnt from exclusive sources that the former UK Prime Minister’s ex-Communications Chief, Alastair Campbell (world-famous for the so-called 'Dodgy Dossier' that sanctioned the invasion of Iraq), is now advising Najib Razak on how to win the next election!

This follows the recent scandal over FBC Media, a story also broken by Sarawak Report, which revealed that Najib and Chief Minister Abdul Taib Mahmud were illegally buying positive publicity on worldwide TV-news shows.

Read more...

*********

Dan dalam tempoh kurang 16 jam selepas tersiarnya laporan SR, pada 27 Oktober 2011, Alastair Campbell segera membuat penafian akan penglibatan atau kaitannya dengan Najib Tun Razak melalui laman twitter-nya;



*********

Adakah tulisan Che Det di blognya itu bertujuan memberi peringatan kepada pemimpin negara Asean, ATAU sebenarnya Che Det indirectly warning Najib? Sapo leh jawab nih...

10 comments:

  1. ekau kok pasal najib rajin boto kau nulih kan paneh.

    ReplyDelete
  2. Sudah terang lagi bersuluh! bodoh lagi diperbodohkan! tidak memerlukan minda seperti einstein untuk cukup memahami erti maksud tulisan DR mahathir, ianya di tujukan khusus kepada najib.

    Nasehat secara sinis lagi tajam menikam minda bagi mereka yang boleh mengerti.

    Telah banyak sudah najib menghiris dan menggadaikan hak-hak orang melayu hanya kerana ingin dilihat sebagai seorang pemimpin yang berjaya,adil,saksama,charisma,unggul etc agar setiap masa mendapat rating yang tinggi, walaupun dengan harga maruah bangsanya tergadai remuk oleh liberal-nya justifikasi pentadbiran najib.

    Amaran kepada najib!

    Generasi baru malaysia.

    ReplyDelete
  3. Assalam,

    rasanya Tun "pukul anak sindir menantu" which is betullah tu...nanti kalau cakap directly merah2 padam lak muka PM kita...

    ReplyDelete
  4. pagi2 slalu ndongar lagu2 & soksek tukang karut di radio, gomar sinar pagi. Ntah camno, pagi tebukak hitz Fm. DJ2 ko ling tongah bebual2 ngan peminat no. 1 Hitzfm ni. Sorgho cam orang2 bosar, ponting. Dio kobar cam kempen anak eh nak jadi DJ mohon bagi poluang...

    o lah...sughoh ;ak anak spin record2 tu!

    ReplyDelete
  5. gelisah la najib di mekah agaknya. harap kusyu dalam ibadah.

    ReplyDelete
  6. Najib said he is always giving ears to the rakyat. That is bull because even to the sultan of Johore and Dr Mahathir (concerning the bridge) he refused to listen. He is adamant to abolish PPSMI when many parents and NGOs are against it.

    Najib is likened curah air ke daun keladi.

    He blamed NEP for the bastardizing effect on Malays setting aside the many benefits accrued. No doubt here has been abuses but it should be under damage control by the government itself in the first place .

    It is UMNO that has been hijacked and used as a front by politicians like him to further their ambitions. Then and now individuals and groups of people have thus bastardized UMNO as such that UMNO itself has been transformed into an organic monster bastardizing the Malays. Why not? To cite examples - UMNO has the contracts and you are not a crony jangan haraplah! Dia orang Pas bukan UMNO tak perlu buat jalan atau jambatan kampung tu.

    ReplyDelete
  7. dongar gossip, si najib tak suko membaco.

    jadi sia sia ajelah teguran dr m itu.

    bagaikan atuang air ke atas daun keladi

    anyways , cakap pasal dj koliang dan juga adun/mp koliang

    mereka masih tak puas hati lagi

    mereka tetap dengan gimme gime......

    koliang ~ 5 perataus penduduk
    jadi speaker 1 orang
    jadi mp/adun lebih 10 orang

    sekarang pun hindarap masih dengan gimme gimme mereka lagi

    koliang totap koliang

    najib pulak member dengan koliang eswaran yang dapat apa dia mintak

    -dasar gimme gime lagi le

    dongar cita blog najib pasang bomoh koliang ....


    kkk

    ReplyDelete
  8. Bagus juga ada blog-blog pro gov yang memantau pergerakan Najib sementelah terlalu banyak blog pro gov yang telah memantau pergerakan pemimpin pembangkang. Najib perlu beri penjelasan atas perkara ini sebaik pulang dari Mekah!!

    -pak teh

    ReplyDelete
  9. Bro.... zaman sekarang cili tak podeh laie...tak ada sapo yang raso apo apo.

    Depa semua tu dibuai disumbat dengan yang manis2, biaq kencing maneh, mampuih cepat sikit

    ReplyDelete
  10. Mungkin satu persoalan yang sama yang ingin diutarakan di sini:-

    HIGHLIGHT - Tony Blair
    Has it got anything to do with THIS?

    PRU dah dekat. Perlu promosi. Mungkinkah ini penyebab Blair dijemput dan disanjung di KL?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive