Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 6, 2011

Ucapan BAJET BODOH

7 Oktober 2011 bersamaan Jumaat sekitar jam 0400 petang, YAB Menteri Kewangan Malaysia akan membentangkan Ucapan Belanjawan 2012. Hari ini digelar sebagai Bajet. Bajet BODOH yang bakal disampaikan ialah:

1. Memberikan Dana Politik kepada Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Nik Aziz Nik Mat, Azizan dan Abdul Hadi Awang.

2. Menyalurkan peruntukan dan levi cukai kepada Dana Pemuafakatan Pelajaran Keling Nasional yang dikepalai oleh Manoharan dan Ambiga.

3. Memansuhkan hutang tertunggak pendukung tegar Pas, PkR dan DAP yang tidak selesai urusan meranapkan institusi Raja-raja Melayu dan Agama Islam.

4. Memberi subsidi racun perosak kepada pelakon aksi seks iaitu pasangan Anwar Ibrahim, pasangan Chua Soi Lek, pasangan Mohamad Sabu dan beberapa lagi pasangan seks, termasuk pendukung politik UMNO yang memalukan UMNO dek kerana lakonan seks bebas dan ganas yang terpapar di Youtube.

5. Memberi wang ehsan kepada semua pelabur skim cepat kaya yang telah muflis dan bankrap hanya untuk rakyat Raja.

6. Memberi geran pentadbiran kepada anak Melayu yang menjadi pemimpin DAP, MCA, MIC, PPP, GERAKAN kerana boleh membantu usaha menjahanam KUASA POLITIK MELAYU ISLAM.

7. Memotong gaji semua Ahli Dewan Rakyat, Ahli Dewan Negara dan meminta semua wakil rakyat Dewan Undangan Negeri yang mana BN memerintah sebanyak 20%. Menarik balik semua kenderaan rasmi Negara dan negeri, dan hanya layak bawa kereta Saga FLX untuk tugasan rasmi.

8. Semua rakyat Malaysia diberi bonus RM1 dan disumbang kembali kepada Dana Darurat 1 Malaysia yang diisytihar oleh PM sebagai lambang perpaduan Nasional 1 Malaysia. Dana ini akan diuruskan oleh Akademi Khairy Jamaluddin.

4 comments:

  1. Masa dulu, buku kata kita marhaen yg kata bodoh dan tak masuk akai, tp profesor kankong jg tampil tumpang tui kata ISA tu bagus, relevan dan mcm2 la..Tpai kini semuanya bagus pulak...kalau dah jenis mengampu tu, otak memang tak jalan, yg dipikir apa yg boss senang dengar dan boss akan tulun lepas tu dapatkan saki baki duit rakyat untuk dikongsi bersama-sama.

    ReplyDelete
  2. Betul la..bajet nak bagi banyak kata malaysia bleh bangkrap, save sket pada bajet yg najib punya kata tak masuk akal pulak. Ampulah sampai lingkup, anak cucu pegi mapus lah nanti. Pandai2 nak hidup.

    ReplyDelete
  3. Kepala cicit kamat ni terantuk kat katil agaknya. Semakin lama tulisannya semakin bodoh. kau keluarlah dari group PM ni. Kalau kau nak jadi bodoh... kau bodohlah sorang-sorang ... jangan libatkan orang lain.

    ReplyDelete
  4. tak paham bro. gini ke ngoman anak murid syed husin al-attas?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive