Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, December 6, 2011

Rais Yatim ingin menongkat langit!

Sementaro teringat ni, den nak rekodkan cakap Rais Yatim;

Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, apa yang lebih penting calon boleh menang BN itu boleh berkhidmat kepada masyarakat berbanding faktor usianya yang muda atau muka lama.

"Kalau muda saja pun tetapi tidak diterima masyarakat, bagaimana? Kalau yang lama pun tak diterima masyarakat, bagaimana? Jadi khidmat itu yang penting," katanya. "Sebab ini adalah khidmat dan khidmat terletak pada penilaian masyarakat dan setiap khidmat itu ada tempohnya." - Selanjutnya sini.

*********

Apa yang kita faham dengan kata-kata Rais ni? Adakah Rais nak sampaikan mesej bahawa tak semestinya calon muda itu boleh menang? Atau Rais nak gambarkan bahawa dia yang tua tu masih boleh berkhidmat dan konon dirinya masih diperlukan di Jelebu?

Nampaknya kenyataan Rais bertentangan dengan saranan Dr. Mahathir. Rais masih menaruh harapan rupanya. Nak kami bongkar apa yang berlaku di Jelebu ke...baru Rais rela hati undur diri? Usahlah berangan nak menongkat langit Rais oii...

10 comments:

  1. Jawab dulu kenapa beli tanah untuk robengah. Adakah kerana tanah tiga segi diganti dgn tanah indon?

    ReplyDelete
  2. he he he.....menteri yg paling takut bini....mana pergi pun bini mesti nak kena kepit.naik muak pulak aku dgn maznah rais nie.....lepas nie najib kena buat undang undang baru masa kerja dan tugasan rasmi dan tak bersesuain bawa bini jgn sibuk sgt nak mengikut.....rakyat amat meluat dan menyampah

    ReplyDelete
  3. ye la den setuju.. kalau semua penjawat awam bawa bini gi keja mcam mana?....da le tu...cukup la...dulu bakar jembatan nasib jembatan Bosi...berilah la peluang ket org mudo...

    ReplyDelete
  4. Zaman sekarang memang Zaman SERBA SALAH sebab rata rata orang Melayu bijak bijak belaka..Alhamdulillah lah dengan kebijaksanaan ini.

    Calon tua pun salan, Calon muda pun salah..

    Wakil Rakyat, Penjawat Awam bawa bini pun salah, tak bawa pun Salah..

    SEMUA orang nak jadi PAKAR..Pakar. Pakar tanpa fikir..

    ReplyDelete
  5. terima aje hakikat,zaman org lama akan berlalu jua..mcm tv ler drp berkaki itam putih.keluar pulak tv calaor 12inci sampai sebesar2nya 42inci siap pakai remote,lepas tu LCD,lani zaman it plk,keluar tv plasma 42inci RM 25k harga era tahun 2000,keluar lg tv selepas tv plasma,LED ...lani smart tv plk...yg menjadi masaalah ..tak kan nk tgk muka yg sekian lama aje,jdi jemu ler penonton di rumah.Harap dapat tgk org baru dgn idea dan semangat baru.

    ReplyDelete
  6. kalau orang berilmu dan berpengalaman boleh diterima untuk terus dicalonkan. apatah lagi jika alim dan boleh menyatukan ummah mcm ketokohan TG nIk Aziz. Pemimpin yg amanah dan menjadi payung rakyat jelata. selagi dia boleh bertugas dan memakmurkan negeri kecuali kalau hidup mrk penuh kejalangan dgn rasuah, maksiat, berpolitik untuk cari makan dan buncitkan perut.

    ReplyDelete
  7. najib ooooi...bagi lah sey kokal kat jolobu lgggi.esei tak habeh lagi nak kongsi kongsi ngan anak cino tauke bahau nie....tak bankyakkk...tapi projek nie lehhh lah cukup makan.

    ReplyDelete
  8. Den setuju YB2 otai ni undur diri.Di Jolubu paling tidak ado tiga otai YB yg patut pencen.Lamo bonar jadi YB tapi X ado pun yg nampak boto2 beghubah. Dah dokek 20tahun masih macam tulah Jolobu.Bagilah oghang mudo pulak jadi YB untung2 Xlah malap jolobu.Mcm tu yo di Pilah, Jompo, Somban dan PD termasuk MB memang patut ditukar.NS kalah dgn Melako yg cononit dr sogi pembangunan.Mcm X ado idea nak maju.....

    ReplyDelete
  9. ini lg satu menteri tua yg tak reti reti mengenangkan diri,dah lah tu...minta pencenlah.bagi peluang kat org muda.kalau rasa nak juga tabur budi tak jadi menteri atau ahli parlimen pun boleh....lama lama rakyat meluat ,ahli ahli bergaduh sendiri kerana nak mempertahankan kau....jangan perasan terlalu hebat sangat.kalau malu sangat kena turun atau digugurkan...minta lah jawatan baru...duta kat negeri padang ke,minang kabau ke atau pengerusi finas.abis cite

    ReplyDelete
  10. ini kesah benar,pengalaman dari org yg bercerita...jadi YB nie ketagihnya mcm mat pit jgk..tapi YB ketagihnya lain mcm,bila dgr org susah,masyarakat ada masaalah,tak selesai jugak masaalah..bilo malam jer Yb tak boleh tidur,badan pn jadi suam2 panas nak demam,tangan jadi mengeletar sambil picit2 kepala..selagi tu la tak bleh tidur selagi tak ble selesaikan masaalah setempat...bila dgr krisis ekonomi global ble jejaskan malaysia ,terus dia jatuh pengsan,mengenangkan nasib rakyat jelata..begitulah semangat mereka yg perlu jadi YB berpenggal2

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive