Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, December 27, 2011

Steps 2 Unity

How do we deliberate this phrases "Steps 2 Unity"? Are we lacking on exploiting noble approaches to secure Unity? Or we are lacking onto the knowledge of appreciating Unity, then we are keep on seeking loops and holes of optimizing the essences of Unity?

Does the product named Unify could be translated or in other mean being claimed as Unity Product "where Internet, Telephone and Television Channel" under ONE UMBRELLA?

Melihat pada kadar semasa, Jejak Perpaduan yang bagaimana yang dirayu oleh Negara ini!

Apakah inisiatif Ahmad Fairuz dulunya EXCO Biro Latihan Pemuda UMNO, melewati Pusat Daerah Mengundi dengan berbasikal oleh para pengayuh amatur, boleh dijadikan kayu ukur teladan dalam proses terjemahan Agenda Jejak Perpaduan?

Di lihat komuniti rakyat Raja amat taat dan setia. Di perhati kaum India akur dengan kesetiaan kepada pemimpin. Di amati kaum Cina masih BEGA DAN BEBAL dalam soal perpaduan dan penerimaan bangsa Melayu sebagai pemimpin, bangsa Melayu dalam skrip Ketuanan Melayu-Ketuanan Islam.

Beberapa PDM bermula dari Negeri Johor hingga Negeri Sembilan, kelihatan kaum Cina melalui MCA dan GERAKAN, tidak sambut obor Steps 2 Unity ini! Apakah ini tanda licik gerakan Chua Jui Ming, sabotaj erdogan MCA yang tidak sebulu dengan Chua Soi Lek? Atau "pembalasan diberi madu di balas tuba" oleh kelompok simpati Ong Ka Ting (kini bertaraf Menteri untuk aktiviti ekonomi Negara China bagi Kerajaan Malaysia)?

Jika makna besar ini dihayati dengan mendalam, maka sampailah masanya, UMNO sebagai Parti Abang Sulung mendominasi kuasa perwakilan rakyat di peringkat DUN dan Parlimen. DUN MCA yang tidak dijuangkan, maka, UMNO ambil tempat. Untuk uji darjah kesetiaan, ketaatan dan penerimaan kepada tanahair ini, UMNO mesti lebih Ultra dan Diktator dalam urusan dan jurus-jurus politiking kebangsaan.

PAS semakin dirungkai lemah dan lisut. DAP semakin kronik dalam kecamuk politik KOMUNIS mereka. PKR terbukti mendatangkan bala kepada pengikut dan barisan pemimpin UMNO yang ditipu oleh Anwar Ibrahim melalui Agenda Freemasonary mereka. Kazam Plural dan Liberal yang dikompang PKR sudah menjadi telur tembelang yang teramat busuk dan membarah.

Jika tidak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya. Jika tiada ombak di laut, masakan ada getir pelautnya. Jika tiada aur manakan wujud tebingnya.

What makes Unity highly important to Malaysian? What mould the basis of Merdeka in Malaysia? What differs Malaysia against Indonesia, Singapore, Thailand, Laos, Vietnam, Phillipines, Myanmar, Cambodia, Brunei, India, China, Australia, New Zealand, Morocco, Eygpt, Jordan, Syria, Yemen, Iran, Iraq, Palestine, Israel, United Kingdom, United States of America, Venezuela, Chile, Brazil, France, German, Italy, Vatican City, Saudi Arabia and Russia? Anyone out there would like to contribute...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive