Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, December 28, 2011

SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH

Program
MUNAJAT PERDANA SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH akan diadakan seperti berikut:

Tarikh : 31hb Disember 2011
Waktu : 12tgh - 5ptg
Tempat : Madrasah Salihiah, Kanchut, Jalan Tambang Badak, Alor Setar, Kedah

Pengisian Program
1. Solat Zohor dan Solat Hajat Berjemaah
2. Tazkirah khas "kemuliaan berjihad" - Ustaz Fathul Bahri Mat Jahaya
3. Alunan Marhaban dan Selawat Nabi oleh Anak Yatim
4. Kenduri Rakyat
5. Kempen mengumpul tandatangan tanda sokongan terhadap Madrasah Salihiah

Seluruh Muslimin/Muslimat dijemput hadir beramai-ramai.

Read more here & here.

5 comments:

  1. Jangan buat kerja kafir kufur atau engkar. Jangan jadi macam keling sampai setiap kali nak dirobohkan tample yg haram sampai sanggup berdemontrasi dan mengugut kerajaan. Jadilah spt insan muslim yg dapat dicontohi. Terimalah Majlis Fatwa yg dinaugi oleh paduka Sultan. Janganlah heret melayu haprak yg tak tahu hujung pangkal. Janganlah guna mana2 munafik, fasik atau mana2 ulamak muda yg ghairah mengenal dunia. Fikirlah melayu jangan buat perangai UMNOAPCOPORNO. Tolak politik sempit agar bangsa mu tak rugi atau kamu dijilati api neraka Allah.

    ReplyDelete
  2. hai bro subsidi,memanglah majlis fatwa kata boleh buat surau dalam bangunan perniagaan.star parade alor setar dan tesco didalamnya ada surau yang asalnya tiada surau disitu.memang betul majlis fatwa cakap tu.tapi mb bingai tu tak faham yang surau-surau tu adalah surau baru.
    yang dok bising ni adalah BAB SURAU GANTI iaitu mengganti surau yang dah lebih 100 tahun wujud.bila nak ganti binalah berasingan dengan bangunan perniagaan tu. biarlah mb saja yang bingai tapi kita jangan jadi bingai macam dia

    ReplyDelete
  3. Anon 11.04 boleh aja poei tido kat penjara pudu baru siap bina.

    ReplyDelete
  4. Setahu saya bangunan ni sudah 4 tahun di jadikan pejabat sebuah syarikat insuran,jadi apa yg di bising bisingkan ni? Kerajaan negeri telah jelaskan bahawa sebuah surau yg BERFUNGSI akan di bina di dalam mall yg akan di bina nanti.Jadi mana yg lebih baik sebuah surau yg berfungsi sebagai surau dgn sebuah bekas surau yg berfungsi sebagai pejabat??????? cuba sesiapa jawab.

    ReplyDelete
  5. walaupon saya bukan rakyaat kedah, namun diatas rasa keislaman dan kepentingannya, saya amat terkilan tindakan MB yg seorang islam sanggup kena jual demi kuasa politik dokongan munafikun dan kafirun hendak meroboh/jahanamkan wakqf tempat beribadah berusia lebih 100th.

    rakyaat biasa yg tidak berkepentingan politik atau sesiapa saja baiklah bersatu
    menentang usaha jahat diatas.

    mari kita bandingkan diantara, solat hajat demi madrasah salihiah atau solat hajat nak lepaskan manusia durjana yg sedang dibicarakan kes menjubur? dimana tindakan perbuatan yg lebih mulia disisi Allah?

    dlm soal ini kita misti bertegas, adakah agama dan bangsa lain sedia berkorban menjahanamkan tempat ibadah mereka? tiada...jika ini dilakukan kerajaan, akan berlaku kacau bilau! apa azizan waktu belajar dahulu tak mendengar; islam melarang menghina, merosakan, membunuh org2 kafir dan tempat ibadahnya???????
    alasan majlis fatwa membenarkan usaha menjahanamkan dibenarkan, masih bolih disangkal,, gunalah otak....org2 kafir akan menentang sekeras2nya jika kerja gila dibuat keatas mereka walaupon dari arahan kerajaan....dahlah pemerintah islam, sanggup jahanamkan temat islam, jgnlah gila kuasa, bila dah ada kuasa, salah guna kuasa, mati nanti disumpah rakyaat hingga kiamat...atau didunia ini lagi akan terima balasanya....

    ReplyDelete

Blog Archive