Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 8, 2011

PEKIDA 10000

Amat menarik meropong kekuatan ahli atau orang PEKIDA seramai 10,000 yang dikhabar telah berhimpun di Politeknik Shah Alam, Selangor bersama Mursyidul Amnya, YAB Najib Razak.

Sekiranya 10,000 PEKIDA ini digerak secara jujur dan amanah;maka,

1. UMNO-BN pasti menang dalam 117 kerusi yang dipertandingkan.

2. PAS akan tumpas di semua 65 buah kerusi yang dipertandingkan.

3. PKR akan tewas di semua 97 buah kerusi yang dipertandingkan.

Apakah Najib berani membawa kembali muka-muka heavyweight untuk dijadikan Ayam Laga UMNO-BN?

1. Beranikah Najib uji kekuatan UMNO dengan menempatkan semua Setiusaha Politiknya di kawasan parlimen, kecuali Shahlan Nasution Ismail!

2. Beranikah Najib uji senjata UMNO dengan meletak calon seperti Fuad Hassan, Raja Arif Raja Ali, Mohamed Tajudeen Abdul Wahab, Foad Jelani (Timbalan KSSnya), Othman Desa, Hasbullah Lebai Isa, Alies Nor (kini tauke Putrade), dan ramai lagi yang digazet sebagai Najib's men.

3. Beranikah Najib gugurkan penyandang seperti Abdullah Ahmad, Khairy Jamaluddin, Nazri Aziz, Hishammuddin Hussin, Azalina Othman, Rais Yatim, Mohd Isa Samad, Mohamad Hassan, Lilah Yassin, Abdul Hamid Jaafar Albar, Bung Mokhtar Raden, Aziz Seri Gading, Idris Haron, Ahmad Husni Hanazdlah, Ahmad Shabeery Chik dan ramai lagi.

4. Beranikah Najib untuk langsung tidak menamakan Shahrizat Jalil, Raja Nong Chik, dan beberapa lagi senator sebagai pemuka calon.

Apakah kebenaran sumpah taat setia perwakilan UMNO?...kerana UMNO tidak berintegriti dalam meneroka dan membaiki imej parti.

Ucapan pemidato menjurus kepada hentaman bodoh kepada pembangkang, akhirnya tidak terjawab sebarang isu-isu polemik UMNO sendiri.

Besar sangatkah kuasa manusia, hingga perwakilan dayus untuk mengatakan BENAR, misalnya:

1. Tegur secara terang dan jelas, bahawa isteri Perdana Menteri dinasihat tidak over shadow kepimpinan Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri.

2. Tegur bahawa budaya boros dan bershopping berlebih-lebihan ialah kerjaya Iblis, kerana akhirnya rakyat meluat degan sikap isteri-isteri bangsawan dan pembesar negara.

3. Tegur bahawa Shahrizat letak jawatan kerana polemik NFC yang terpancar makin merumitkan kronologi politik UMNO.

4. Tegur dan cadang kepada Khairy Jamaluddin dan Rosnah Shirlin supaya undur diri daripada kerusi penyandang Parlimen.

Andai dilakukan, pasti matlamat PEKIDA 10,000 yang berlonggok di Shah Alam, mencapai sirna.

8 comments:

  1. Boto..den sokong ekau...tapi UMNO nampak eh, sakit skit lah PRU 13..

    Nak harap sapo lagi? PEKIDA ni den tak nampak apo2...

    tapi percayo lah, UMNO makin susah PRU 13 kerana sikap ahli mrk sendiri yg berkelahi, berpuak2, dan merebut kuasa serta bermusuhan sesama klik sendiri..

    Tambahan pulak byk isu kontroversi UMNO/BN skrg ni bagi bola tanggung kpd PR....susah umno nak jawab dan tidak terjawab pun...

    pasti tergolek dog umno pru 13..PASTI!

    parti jahat!

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..mohon link: www.malaysiaaktif.my

    ReplyDelete
  3. Ayahda utama org Sg Petani tapi kosian eh jugak Den tgk rumahnya rumah teres itu pun beli berkombar setolah jd YB sepongal. Den seronok jugo tgk anak beranak "perjuangan bolum solosai", rumah bakal MB BN ala makoooi kayo melangit, itu baru tak sampai sepongal jd YB.

    ReplyDelete
  4. Saya suka dengzn artikel in. Berani dan jujur

    ReplyDelete
  5. aku sokong sebelas ratus juta kali,sepatutnya inilah yang ditimbulkan pda perhimpunan tu...

    ReplyDelete
  6. jgn jadikan pekida macam pasu bunga atau bunga hiasan untuk pemimpin pemimpin sahaja.bila nak pakai nak suh brrgaduh atas nama agama dan bangsa suh pekida ,tapi bila agih agihkan projek,cina cina babi,keling keling paria yg jadi keutamaan.bila nampak aja ahli pekida lepas menang pru ,semua lari sebab ingat meka nak pau atau minta duit sahaja.aku dah jemu dah dgn perangai pemimpin macm nie.biarlah jujur dan iklhas jika jambatan yg dibina ini untuk tujuan merapatkan persaudaraan dan menguatkan kuasa melayu

    ReplyDelete
  7. jgn jadikan pekida macam pasu bunga atau bunga hiasan untuk pemimpin pemimpin sahaja.bila nak pakai nak suh brrgaduh atas nama agama dan bangsa suh pekida ,tapi bila agih agihkan projek,cina cina babi,keling keling paria yg jadi keutamaan.bila nampak aja ahli pekida lepas menang pru ,semua lari sebab ingat meka nak pau atau minta duit sahaja.aku dah jemu dah dgn perangai pemimpin macm nie.biarlah jujur dan iklhas jika jambatan yg dibina ini untuk tujuan merapatkan persaudaraan dan menguatkan kuasa melayu

    ReplyDelete
  8. jgn jadikan pekida macam pasu bunga atau bunga hiasan untuk pemimpin pemimpin sahaja.bila nak pakai nak suh brrgaduh atas nama agama dan bangsa suh pekida ,tapi bila agih agihkan projek,cina cina babi,keling keling paria yg jadi keutamaan.bila nampak aja ahli pekida lepas menang pru ,semua lari sebab ingat meka nak pau atau minta duit sahaja.aku dah jemu dah dgn perangai pemimpin macm nie.biarlah jujur dan iklhas jika jambatan yg dibina ini untuk tujuan merapatkan persaudaraan dan menguatkan kuasa melayu

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive