Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, December 21, 2008

Kenduri Politik Wan Ahmad Farid

Lokasi: Majlis Perkahwinan di Senawang
Tarikh: 21 Disember 2008
Masa: 1402

Sahabat: Bro, ko nak nengok gambar Wan Ahmad Farid (WAF) ka?

Paneh: Gambar apo?

Sahabat: Ni ha..(sambil menunjukkan di hp N96) gambar calon BN di KT tongah karaoke.

Paneh: Apo yang best eh gambar ni?

Sahabat: Tak tau la den. Dapek dari beberapo blog. Dorang mainkan isu si WAF ni karaoke.

Paneh: Karaoke pun bleh jadi isu ko? Atau dorang nak buktikan si WAF ni muko buruk maso menyanyi?

Sahabat: Muahahah..agak eh. Ko tak nak ulas dalam blog ko?

Ontahlah sahabat. Setakat karaoke tu biaso la. Sekali-sekalo dio nak lopeh tension agak eh. Lainlah kalo gambar dio tongah minum arak ke, main judi ke, main betina ke, tak pun main jantan ke..(eh sori, takut ado yang teraso lak nanti), boleh la nak jadikan isu. Kalo karaoke kek umah atau kek kodai makan pun orang jadikan bahan, maka banyak la isu yang boleh disensasikan. Wakil rakyat PR kek negori ni pun banyak yang lagi toruk, tapi orang kito dok pangkah jugak. Ado wakil rakyat yang baru lopeh kluar hospital mental, tokey syarikat Along, kaki pow, kaki mesin kuda, kaki auta, tunggang arak dan bermacam spesis pun boleh monang pilihanraya. Yang memangkah eh orang Melayu jugak. Apo nak dikato laie? Kito tunggu jolah calon PR 1 Januari 2009 nanti.

5 comments:

  1. Bagi lah chance kat dia nak menyanyi untuk lepas tension.Itukan hak peribadi dia. Asalkan tidak membuat maksiat sudah lah.Mungkin dia buat sekali itu sahaja dan mungkin dia pergi tahlil dan majlis agama lebih kerap dari pergi karaoke.

    ReplyDelete
  2. Kalau karaoke pun tak boleh susahlah hidup.Lagipun tengok gambar ni ramai yang dengan dia.Karaoke ni sebenarnya boleh dijadikan sebagai aktiviti keluarga.Di melaka, karaoke berkeluarga di pusat beli belah dah jadi budaya pun.Jangan kita cepat melatah.Lagipun dia tak sondol sapa pun.

    ReplyDelete
  3. sobolah tu bini dio ko? Bukan ko mamat salah sorg tenago penggorak tingkat 4?

    ReplyDelete
  4. musykil aku dengan khairul daniel nih.

    ReplyDelete
  5. pompuan tu anak sedare dialah.
    wan jihanah amirah..
    anak wan nor azman

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive