Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, December 2, 2008

SEKOLAH SATU ALIRAN

SATU CADANGAN SUPAYA HANYA ADA SATU ALIRAN SEKOLAH SAHAJA UNTUK TANAH MELAYU NI. TIADA LAGI SISTEM VERNAKULAR YANG DIANJURKAN OLEH ORANG PUTIH DULU. DEMI PERPADUAN SEGENAP LAPISAN MASYARAKAT TANAH MELAYU NI.

Bagi atok, pokaro ni sepatut eh dah lamo kito implementkan. Tak ado SRJK barulah sebonar eh Tanah Melayu ni akan menjadi Tanah Melayu. Atok bukan eh nak menorangkan dengan panjang lebar ngapo pokaro ni sepatut dilakukan. Tapi atok nak tengok apo reaksi si chua dan si sami tu. dio ni sibuk membangkit pokaro yang dah tontu hak orang Melayu. Si chua tu sibuk membangkitkan hal ketuanan Melayu tapi cakap Melayu eh macam cino tongsan dan tak tau apo yang dicakapkan. Si sami plak pun nak ngeluarkan fatwa tontang yoga. Jadi sekarang ni atok nak donga plak apo komen diorang tontang sekolah satu aliran jo. Prejudice or hipokrit.

7 comments:

  1. 1. Paneh dan Miang jika kita berada dikawasan sawah padi dimusim menuai.
    2. Paneh dan Miang juga jika kita berada diatas katil bersama sang isteri ketika tengah hari.
    3. Paneh dan Miang juga rasanya jika emosi kerana provokasi mereka dengan mengatakan kaum kita 'malay pig'.
    4. Tapi terasa sojok apakala saudara menyokong kuta saranan mukhriz mengenai Sekolah satu Jenis sahaja.
    5. Saya menyarankan agar Menteri Pelajaran Malaysia, jangan membuang masa, dan hendaklah bertindak segera. Layarilah bloh chilliriver.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. saya sokong diseragamkan sekolah-sekolah di malaysia ni.....aturkan cepat,gunakan undi majoriti...kompon jadi

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Soi Lek memang patut balik Tongsan. Lim Kit Siang pun boleh ikut sama. Kalau Anwar nak tumpang pun boleh.

    Situ seklolah, University, Pejabat, semua satu sistem, Cina.

    ReplyDelete
  4. sekolah satu aliran..do u think its gonna happen in m'sia?

    ReplyDelete
  5. kalo pemimpin benar2 akur dengan perlembagaan, tidak mustahil sekolah satu aliran akan wujud di Malaysia.

    ReplyDelete
  6. bodoh betol la korang ni..

    ReplyDelete
  7. Kesan sekolah pelbagai aliran boleh dilihat kini. Perpaduan tidak mesra dan tidak meyakinkan. Hentikan. Wujudkan sekolah satu aliran segera.

    Terbukti sistem yang ada kini gagal mewujudkan perpaduan kebangsaan sebenar. Usah diuji lagi dengan sistem yang 'jelas gagal' ini, seperti si pandir menguji najis yang ditemuinya.

    Si Pandir masih nak menguji najis yang telah maklum. Lalu disentuh dan dihidu najis itu, macam najis katanya. Lalu dikecap di lidah, sah najis katanya. Nasib baik tidak terpijak katanya.

    ReplyDelete

Blog Archive