Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, December 2, 2008

SEKOLAH SATU ALIRAN

SATU CADANGAN SUPAYA HANYA ADA SATU ALIRAN SEKOLAH SAHAJA UNTUK TANAH MELAYU NI. TIADA LAGI SISTEM VERNAKULAR YANG DIANJURKAN OLEH ORANG PUTIH DULU. DEMI PERPADUAN SEGENAP LAPISAN MASYARAKAT TANAH MELAYU NI.

Bagi atok, pokaro ni sepatut eh dah lamo kito implementkan. Tak ado SRJK barulah sebonar eh Tanah Melayu ni akan menjadi Tanah Melayu. Atok bukan eh nak menorangkan dengan panjang lebar ngapo pokaro ni sepatut dilakukan. Tapi atok nak tengok apo reaksi si chua dan si sami tu. dio ni sibuk membangkit pokaro yang dah tontu hak orang Melayu. Si chua tu sibuk membangkitkan hal ketuanan Melayu tapi cakap Melayu eh macam cino tongsan dan tak tau apo yang dicakapkan. Si sami plak pun nak ngeluarkan fatwa tontang yoga. Jadi sekarang ni atok nak donga plak apo komen diorang tontang sekolah satu aliran jo. Prejudice or hipokrit.

7 comments:

  1. 1. Paneh dan Miang jika kita berada dikawasan sawah padi dimusim menuai.
    2. Paneh dan Miang juga jika kita berada diatas katil bersama sang isteri ketika tengah hari.
    3. Paneh dan Miang juga rasanya jika emosi kerana provokasi mereka dengan mengatakan kaum kita 'malay pig'.
    4. Tapi terasa sojok apakala saudara menyokong kuta saranan mukhriz mengenai Sekolah satu Jenis sahaja.
    5. Saya menyarankan agar Menteri Pelajaran Malaysia, jangan membuang masa, dan hendaklah bertindak segera. Layarilah bloh chilliriver.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. saya sokong diseragamkan sekolah-sekolah di malaysia ni.....aturkan cepat,gunakan undi majoriti...kompon jadi

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Soi Lek memang patut balik Tongsan. Lim Kit Siang pun boleh ikut sama. Kalau Anwar nak tumpang pun boleh.

    Situ seklolah, University, Pejabat, semua satu sistem, Cina.

    ReplyDelete
  4. sekolah satu aliran..do u think its gonna happen in m'sia?

    ReplyDelete
  5. kalo pemimpin benar2 akur dengan perlembagaan, tidak mustahil sekolah satu aliran akan wujud di Malaysia.

    ReplyDelete
  6. bodoh betol la korang ni..

    ReplyDelete
  7. Kesan sekolah pelbagai aliran boleh dilihat kini. Perpaduan tidak mesra dan tidak meyakinkan. Hentikan. Wujudkan sekolah satu aliran segera.

    Terbukti sistem yang ada kini gagal mewujudkan perpaduan kebangsaan sebenar. Usah diuji lagi dengan sistem yang 'jelas gagal' ini, seperti si pandir menguji najis yang ditemuinya.

    Si Pandir masih nak menguji najis yang telah maklum. Lalu disentuh dan dihidu najis itu, macam najis katanya. Lalu dikecap di lidah, sah najis katanya. Nasib baik tidak terpijak katanya.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive