Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, December 15, 2008

SI LUNCAI DENGAN LABUNYA

Duo ari yang lopeh Perak mengumumkan bahawo exco eh nak guno toyota camry, ari nia Kodah plak dio nak ngikut jojak langkah sedaro puppet eh tu nak ngaso bawak camry jugak, itu pun taun dopan kok ado rezeki. Alasan eh, cam biasolah, nak jimatkan duit rakyat.

Si lucai nak torjun ngan labu eh, biarkan, biarkan.

Sekali lagi Atok nak tanyo kek Zizan tu, dulu sibuk ngugut kerajaan persekutuan bori bantuan, kalau tidak nak tobang balak kek tanah rezab tu. Minggu lopeh dio sekali lagi mengugut nak tobang sobab eh kerajaan Kodah dah tak cukup duit.

Tup-tup ari ni dio nak boli TOYOTA CAMRY, keto nasional tak cukup standard nak dilotakkan buntut-buntut dio orang tu.

Tulah, jangan sibuk nak mecari silap orang, dulu tuduh orang tu membazir, tuduh orang ni menipu. Bolum cukup setahun memerintah pakso orang lain bantu dio, ugut orang bori dio duit, peh tu berangan macam orang kayo. Daripado kau berangan nak boli camry tu, lobih baik hang turun padang bawak sabit, tolong orang kampung hang tebaih rumput dan lalang tu, taklah ramai orang kena chikukunya. tanam pokok ciku boleh gak dimakan.

~KERONAI~

No comments:

Post a Comment

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive